بهره‌وری شخصیمدیریت خود

مدیریت زمان: کار بیشتر در زمان کمتر

حقیقت این است که مدیریت زمان در کسب و کار بخشی از یک کار دقیق است. دراینجا برای شما راهنمایی هایی را ارائه می‌دهیم که بتوانید در زمان  کمتری کار بیشتری انجام دهید در نتیجه از زندگی خود نیز در کنار کارتان لذت ببرید.

قبلا درباره تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان و همین طور استراتژی‌های مدیریت زمان کاری مطالبی ارائه شده بود و در این مطلب به سراغ فواید و تکنیک‌های بیشتری درباره مدیریت زمان می‌خوانیم.

به طور منظم انگیزه خود را احیا کنید

این اولین گام برای یک اقدام پیشگیرانه است. اولین چیزی که باید در مورد آن به بحث بپردازیم علاقه شما نسبت به کارتان است. من می‌دانم که وقتی احساس خستگی و کسالت می‌کنم دیگر دوست ندارم کار کنم. مدت ها با این احساس مبارزه کردم اما بعد متوجه شدم که اشتباه کرده ام.

اکنون هرگاه این اتفاق می‌افتد می‌دانم که وقت آن رسیده که یک پروژه جدید را امتحان کنم تا من را دوباره احیا کند. این کار به من کمک می‌کند که دوباره از کارم هیجان زده شوم.

در حالی که این به نظر یک شیوه مدیریت زمان در کسب و کار نمی آید چرا که من کار بیشتری را انجام داده ام فقط نوع آن فرق می‌کند. درواقع ما انسان ها دوست نداریم خسته شویم. ما باید به طور مداوم رشد کنیم تا احساس خستگی نکنیم. رشد مداوم باعث تمایل ما برای انجام کارها می‌شود و به عبارت دیگر انگیزه خود را دوباره پیدا می‌کنیم. بنابراین قبل از هر گونه شیوه مدیریت زمان از خود بپرسید که آیا بهتر نیست تنها انگیزه خود را دوباره پیدا کنید؟

از خودتان بپرسید که این پروژه آیا ارزش وقت گذاشتن دارد؟

گام دوم نیز یک اقدام پیشگیرانه است که می‌تواند شما را از بسیار از استرس ها و سردرگمی ها نجات دهد. اکثر مردم معتقدند که برای مفید و مولد بودن باید سر خود را آنقدر شلوغ کنند که وقت نفس کشیدن نداشته باشند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با کم خوابی و فشار و استرس ارزش خود را در کار ثابت می‌کنند.

به خصوص زمانی که در ابتدای یک کسب و کار هستیم فکر می‌کنیم که هر فرصتی یک مولد است و برای آن وقت می‌گذاریم. این کار اشتباه است. درواقع اغلب اوقات ما خودمان را بیش از حد بارگذاری می‌کنیم و زمان زیادی را صرف برخی پروژه های می‌کنیم. بنابراین همیشه این سوالات را در مدیریت زمان در کسب و کار و در مورد هرکاری از خود بپرسید که آیا واقعا نیاز به چیزی دارند؟ آیا باید آن را انجام دهند؟ آیا این کار ارزش وقت گذاشتن در کار را دارد؟ آیا واقعا می‌خواهید با این شخص کار کنید؟

چیزهایی را که برای شما کار نمی‌کند کنار بگذارید؟

نکته دیگر در مدیریت زمان این است که چیزهایی را که برای شما کار نکرده اند را کنار بگذارید. به عنوان مثال اگر مشتری دارید که بی احترامی می‌کند و پرداخت هایش را دیر انجام می‌دهد باید از شر آن خلاص شوید.این حق شماست. و دلیل آن این است که آن‌ها برای شما پول کمتر و دردسر بیشتر ایجاد می‌کنند.

مرزها را تعیین کنید

چیزی که تمام صاحبان کسب و کار در مورد مدیریت زمان باید یاد بگیرند تنظیم مرزها است.

دراینجا چند نمونه از مرزهایی که در یک کسب و کار ظاهر می‌شوند ارائه شده است:

  • تنظیم ساعات خاصی که کار می‌کنید.
  • داشتن یک زمان مشخص برای کار و استراحت
  • هنگامی که یک مشتری به شما ایمیل می‌دهد و کاری را درهمان لحظه می‌خواهد شما نباید همان لحظه به او پاسخ دهید. با این کار به مردم آموزش می‌دهید که چگونه با شما رفتار کنند.
  • انتظارات را به صورت واضح تنظیم کنید. این بدان معنی است که اجازه دهید افراد بدانند که چه زمانی می‌توانند از شما درخواستی داشته باشند و باید تا آن زمان صبر کنند.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن