BPM Course
منبع این مقاله
بهره‌وری شخصیتعادل کار و زندگی

۵ استراتژی برای مدیریت زمان کاری و ایجاد تعادل بین کار و زندگی

بر اساس یک مطالعه هفت ساله روی عملکرد کارکنان، عدم توانایی اغلب آن‌ها در تمایز قائل شدن بین اوقات کاری و شخصی، مشخص شده است

از تعادل کار و زندگی خیلی صحبت می‌شود، اما انجامش واقعا راحت نیست. چگونه با مدیریت زمان کاری می‌توانیم با‌‌ رها کردن کار در محل کار کارمان را بهتر انجام دهیم، تا زندگیمان در خانه لذت‌بخش‌تر و کم‌استرس‌تر شود؟

استراتژی‌های مدیریت زمان کاری

قبل از خروج، یک کار کوچک دیگر انجام دهید. یک تماس تلفنی کوتاه برقرار کنید، یک سند امضا کنید یا به یک ایمیل پاسخ دهید. به این ترتیب شما روز خود را با یک یادداشت تکمیل مثبت به پایان رسانده‌اید. با دانستن اینکه انتخاب کردید که خودتان را مجبور به کار بیشتری کنید و اکنون یک کار کمتر برای انجام دادن در صبح روز بعد دارید احساس خوشنودی خواهید کرد. و همانطور که تحقیقی از ترسا امبیل و استیون کرامر، نویسندگان «اصول پیشرفت»، نشان داده است، حتی «بردهای کوچک» نیز می‌توانند خلق و خوی شما را بهبود دهند.
لیست کارهایی که باید انجام دهید را بنویسید. بر روی کاغذ یا دیجیتالی، لیستی از تمام وظایفی که باید انجام دهید، که ترتیب ایده‌آل آن بر اساس اهمیت است تهیه کنید. در آمارگیری از بیش از ۱۰۰۰ کارمند، مشخص شد که که تهیه چنین لیست‌هایی یکی از سه مهارت موثر برای افزایش کارایی و هدایت مثبت استرس است.

مدیریت زمان کاری
مدیریت زمان کاری

محل کار خود را مرتب کنید. مرتب کردن وسایل و سازماندهی توده‌ها، موقعیت شما را برای شروع تازه در روز بعد بهتر خواهد کرد. در‌‌ همان مطالعه مشترک، مدیران و غیر مدیران گزارش دادند که وقتی میز کار یا موقعیت خود را به صورت نامرتب ترک می‌کنند، سرخوردگی و فشاری که آن روز احساس کرده‌اند، صبح روز بعد دوباره احساس می‌شود. بنابراین ممکن است این ایده که داشتن یک میز کار مرتب برابر با داشتن یک ذهن با نشاط است تا حدی حقیقت داشته باشد.
یک اقدام خاص را انتخاب کنید. نمونه‌های آن شامل قفل کردن درب دفتر خود، خاموش کردن مانیتور یا تماس با خانه است. استفاده مداوم از این اقدام تعیین شده، شما را قادر به کنترل احساسات خود می‌کند و وضعیت ذهنی شما را تغییر می‌دهد، درست مثل وقتی که یک جدول زمان بندی را ساعت می‌زنید. تحقیقات فرانچسکا گینو و مایکل نورتون قدرت این عادات یا رویه‌ها را نشان داده است. همچنین راهکارهای بهره‌وری شخصی را به کار بگیرید.
عصر را با یک یادداشت مثبت شروع کنید. به جای خوشامدگویی به دوستان و اعضای خانواده با استاندارد «روز شما چطور بود؟» – باز کردن درب بحث در مورد استرس منفی باقی مانده از کار یا مدرسه بقیه – سوالات مشخص تری بپرسید. بپرسید که در آن روز چه اتفاقات خوب یا هیجان انگیزی برای آن‌ها رخ داده است، سپس درباره آن اتفاقات با آن‌ها وارد گفتگو شوید. ایده این است که تمرکز از خودتان برداشته شود. و اگر کسی پرسید «روز شما چطور بود؟» از توضیحات طولانی خودداری کنید مگر اینکه فکر کنید که آن‌ها می‌توانند به حل یک نگرانی در حال تعلیق کمک کنند.
این استراتژی پنج مرحله‌ای نیاز به حداقل زمان و تلاش دارد؛ حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز. اگرچه بعضی از نکات و تکنیک‌ها ممکن است جدید به نظر نرسد، اما ما متوجه شدیم که در صورتی که به ترتیب و به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند بسیار مؤثر باشند و به طرز چشمگیری احساس استرس را کاهش دهند و تعادل بین کار و زندگی را بهبود بخشند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این استراتژی‌ها را به کار گیرید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن