مدیریت خود

راه‌های تقویت اعتماد به نفس در کارآفرینان

حتی موفق‌ترین سخنرانان نیز از ابتدا اعتماد به نفس کامل نداشتند، اما هر کسی که روی اعتماد به نفس خود کار کند می‌تواند آن را در اختیار خود درآورد. اکنون صحبت ما در مورد کارآفرینی است. در مورد آنچه که یک کارآفرین برای گرفتن تصمیمات و عمل به ایده‌های خود به آن احتیاج دارد و درواقع راه‌های تقویت اعتماد به نفس در یک کارآفرین.

این استراتژی‌ها به شما کمک خواهد کرد تا یک کارآفرین با اعتماد به نفس باشید:

تصور کردن و پذیرفتن بدترین شرایط

یک مسئله چقدر می‌تواند بد باشد؟ عدم اعتماد به نفس معمولاً به دلیل ترس از شکست است و غلبه بر این ترس با درک بدترین حالتی که ممکن است اتفاق بیفتد امکان پذیر است.

شناسایی عواقب منفی یک تصمیم، نوآوری‌ها و ابتکارات کارآفرینی و سپس پیدا کردن راه حل‌های بالقوه برای آن‌ها، باعث کاهش ترس و افزایش اعتماد و اطمینان می‌شود. فراموش نکنید همیشه ترس ریشه در عدم شناخت و درک کافی از یک مسئله را دارد، زمانی که شما خود را در بدترین حالت و شرایط از موضوع مورد نظر تصور می‌کنید، به صورت ناخودآگاه قدرت مواجه شدن شما با آن ترس و رویداد ناخوشایند به طرز عجیبی، چندین برابر افزایش می‌یابد.

بهترین مربیان و مشاوران را در کنار  خود داشته باشید

در هر جنبه‌ای از تجارت، مشاوران و مربیان با افزایش انگیزه‌های تجاری جدید، افزایش درآمد، سرمایه گذاری، دستاوردها، مشارکت و مواردی از این قبیل تاثیر قابل توجهی در موفقیت کارآفرینان داشته‌اند. با اندکی جستجو می‌توانید متخصصین در حوزه کاری خود را پیدا کرده و با آن‌ها لینک شوید، با این کار می‌توانید از تجربیات و دانش آن‌ها در کسب و کار خود بهره‌مند شوید و همین امر سبب می‌شود در مواجه با مسائل، مشکلات و چالش‌های کسب و کار خود با اعتماد بنفس بهتری روبرو شوید.

حتما بخوانید:  افسانه تنبلی

به طور مداوم در حال یادگیری باشید

در مورد مسائل مربوط به کارتان به طور اختصاصی مطالعه کنید و در یادگیری تداوم داشته باشید. من شرط می‌بندم که نیمی از چیزهایی که در مدرسه آموخته‌اید فراموش می‌شوند.

یادگیری خود را با شناسایی مناطق مورد نظر برای کسب و کار مورد نظرتان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن و سپس با تمرکز بر خواندن یا تماشای فیلم درباره دو یا سه نفر از کارشناسان برتر در صنعت کسب و کار خود شروع کنید.

درست است که شما برای گرفتن اکثر تصمیمات کسب و کارتان نمی‌توانید چند هفته یا چند روز صبر کنید تا در آن حوزه مطالعه و یادگیری داشته باشید، با این حال وقت صرف کردن برای خواندن چند فصل از یک کتاب یا مقالات یا حتی شرکت در یک دوره آنلاین یا یک سخنرانی می‌تواند اعتماد به نفس شما را فوق العاده افزایش دهد، باعث بهبود روند تصمیم گیری در شما و از همه مهم‌تر باعث بیشتر شدن دانش شما در حوزه کسب و کارتان خواهد شد. یادگیری از بهترین راه‌های تقویت اعتماد به نفس در کارآفرینان است. بنابراین از هر فرصتی هرچند کوتاه برای یادگیری استفاده کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن