منبع این مقاله
مدیریت افراد

چگونه یک محیط اداری مناسب طراحی کنیم؟

عوامل زیادی در توسعه یک کسب و کار موفق شرکت دارد. محصولات یا خدمات عالی، کمپین‌های بازاریابی موثر و یک تیم مستعد، تنها بخشی از این عوامل هستند.

ایجاد یک محیط راحت و الهام‌بخش، یک عامل مهم دیگر است و باید در نظر گرفته شود. با در نظر داشتن این موضوع، بیایید چگونگی طراحی یک محیط اداری تاثیرگذار را بررسی کنیم.

طرح درستی را انتخاب کنید

اولین موضوع، انتخاب طرح فضای کاری است. فضاهای طرح باز (Open Office) در چند سال اخیر راوج پیدا کرده‌اند، در حالی که این مدل طرح برای کار مشارکتی، افزایش روح تیمی و جریان کاری مناسب هست اما در مدل‌های سنتی، ویژگی مهم آن، ساکت بودن و وجود فضاهای خصوصی است.

تعادل بین محیط‌های طرح باز و فضاهای بسته، ویژگی‌های عالی هر دو محیط را به شما ارائه می‌دهد. ممکن است نیاز به مشاوره با شخصی متخصص داشته باشید تا مناسب‌ترین فضا برای نیازهای تجاری خاص را به شما ارائه دهد.

انتخاب مبلمان اداری

بعد از طراحی و پیاده‌سازی محیط کار خود، حال نیاز به انتخاب مبلمان آن دارید. باید در این موضوع تعادل داشته باشید. بعضی فاکتورها مانند انتخاب صندلی، در حس ثروت زایی محیط تاثیر دارند. صندلی اداری مناسب، باید راحت باشد و حس خوشی را به افراد بدهد.

علاوه بر این، انتخاب میز کنفرانس خوب و مناسب می‌تواند منظره شرکت را بهبود ببخشد و سبک کاری و ارزش آن را انعکاس دهد. تعدادی از مهم‌ترین موضوعات و تصمیمات تجاری دور همین میز گرفته می‌شود؛ پس سرمایه‌گذاری در آن ارزش دارد.

طراحی محیط اداری
طراحی محیط اداری

نور پردازی فضا

در معرض نور طبیعی بودن در یک محیط کاری بسیار مهم است. این نکته را در ذهن داشته باشید و از محدود کردن نورهای طبیعی محیط جلوگیری کنید. در صورتی که بخواهید از نور مصنوعی استفاده کنید، باید این نورها، کنترل شوند. توانایی کنترل شدت و میزان نور پردازی، برای محیط اداری عالی می‌باشد.

رنگ آمیزی محیط

به‌طور کلی، اداره ای که شمایی با رنگ خنثی دارد، نتیجه بهتری می‌دهد، اما رنگ آمیزی محیط مهم است. رنگ‌های مختلف، بخش‌های مختلف مغز را تحریک می‌کند و سبب می‌شود تا به افراد انرژی بدهد و محیطی الهام‌بخش داشته باشد.

اهمیت قائل شدن برای جنبه‌های مختلف یک شرکت مانند فرهنگ آن، فضای انباری یا سازمانی آن به اندازه فناوری کسب و کار مهم است؛ اما انجام درست این اصول، شما را در جایگاه توسعه دائمی فضا و بهینه‌سازی ثروت زایی کسب و کار قرار می‌دهد.

منبع
مارکتینگ دونات

نوشته های مشابه

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن