BPM Course
بازاریابی

اقتصاد دیجیتال: از بازاریابی سنتی تا بازاریابی آنلاین (معرفی و راهکارها)

امروزه رابطه بین خریداران و فروشندگان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و دیگر مانند گذشته نیست که تنها فروشندگان را بطه را اداره کنند. به لطف اینترنت و دنیای دیجیتال، هر کسی می‌تواند به سرعت و سریع اطلاعات را جمع آوری کند و محصولات، خدمات و قیمت ها را مقایسه کند. ما درمورد تبدیل شرکت ها به شرکت های دیجیتال صحبت می‌کنیم. در چنین شرایطی بازاریابان برای پی بردن به انتظارات مشتریان علاقه به حضور آنلاین دارند که باعث شکل گیری بازاریابی آنلاین شده است.

تعریف بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

ابتدا با تعریف اینکه بازاریابی دیجیتال چیست و چه چیزی آن را از بازاریابی سنتی متفاوت می‌کند شروع می‌کنیم. در یک تعریف خلاصه، بازاریابی دیجیتال به معنای همان بازاریابی است که ما همیشه در مورد اهدافمان انجام داده ایم با همان فرایند ها، اما با استفاده از ابزاری های دیجیتال که امروزه در اختیار ما قرار دارند.

برای انجام کمپین های بازاریابی دیجیتال می‌توانید به چندین ابزار متکی باشید:

  • شبکه های اجتماعی
  • وب
  • ایمیل
  • بازاریابی درونی
  • سئو
  • بازاریابی موبایل
  • داده ها

چگونه بازاریابی دیجیتال را شروع کنیم؟

۱- شروع:

شما در خواهید یافت که برای اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین نیازی به داشتن بودجه بسیار زیاد نیست. تنها کافی است با ابزارهایی که در اختیار دارید و کمی وقت گذاشتن، منابع صحیح را ایجاد کنید.

با این وجود، توجه به بعضی معیارهای خاص مثل تجربه مشتری قبل از تولید محتوا امری ضروری است.

چرخه به دست آوردن مشتری پروسه ای است که مشتریان بالقوه شما قبل از تبدیل شدن به مشتری واقعی از آن عبور می‌کنند. این دوره شامل سه مرحله آگاهی، ارزیابی پیشنهادات و تصمیم گیری است.

در اینجا چند ایده برای بازاریابی آنلاین و تولید محتوا وجود دار که می‌توانید برای هر مرحله استفاده کنید:

– در مرحله آگاهی، مشتریان شما به دنبال یک مشکل یا رسمی کردن یک نیاز هستند. شما می‌توانید به آن ها محتوای آموزشی مانند پست های وبلاگ، فیلم ها یا گرافیک کامپیوتری را ارائه دهید.

– مرحله ارزیابی پیشنهاد مربوط به لحظه ای است که یک فرد نیاز خود را رسمی کرده و راه حل های مختلفی را که در اختیار او قرار داده شده است را جستجو می‌کند. شما می‌توانید در این مرحله از راهنمایی، مقایسه، گزارش های تحقیق و غیره استفاده کنید.

– آخرین مرحله مربوط به چشم انداز تصمیم گرفته شده در راه حلی است که مشتری بیشتر علاقمند است و در حال حاضر به دنبال بهترین پیشنهاد است. در این مرحله می‌توانید از مطالعات موردی و مقایسه محصولات خود با سایر محصولات یا تولید کنندگان در بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید.

۲- پیش‌روی:

اگر می‌خواهید بیشتر پیش بروید و یا بودجه بیشتری صرف کنید، استراتژی های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

درواقع امکان پرداخت هزینه برای تبلیغات آنلاین از طریق گوگل یا شبکه های اجتماعی، از طریق توسعه یک برنامه تلفن همراه و یا حتی استفاده از یک آژانس بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین وجود دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن