BPM Course
استراتژی

استفاده از اینترنت در تحقیقات بازار

اینترنت، احتمالا اولین جایی است که شما در زمان جستجوی موضوعی به سمت آن می‌روید. اینترنت می‌تواند در پیدا کردن افراد، شناخت بیشتر بازار خود و به‌روز ماندن نسبت به قوانین تاثیرگذار در حرفه خود به شما کمک کند. پی بردن به چگونگی استفاده از موتورهای جستجو، کشف نیازهای شما را راحت‌تر می‌کند. در ادامه به برخی از این جنبه‌ها که می‌تواند در تحقیقات بازار کمک کند اشاره می‌کنیم.

تحقیقات در خصوص بازار فرصت‌های شغلی

اینترنت می‌تواند به شما در یافتن کارمندان جدید و ایجاد دیگر ارتباطات مفید کمک کند. روشهای بسیاری برای استخدام آنلاین کارمندان جدید وجود دارد. سایت‌های بزرگ استخدام مانند  Monster، Jobsite و Totaljobs به شما این اجازه را می‌دهد تا آگهی‌های شغلی را پست کنید. سایت شبکه‌سازی حرفه ای، یعنی  LinkedIn می‌تواند مکان خوبی برای تبلیغ کردن شغل‌ها باشد؛ به‌خصوص اگر بتوانید با استفاده از کارمندان سابق خود، بازخوردهای شایسته‌ای را در آنجا منتشر کنید. اکثر سایت‌های استخدامی به شما این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار متقاضیان را بر اساس صلاحیت و تجربه آنها فیلتر کنید. بنابراین، شما می‌توانید فرایند گزینش را به‌آسانی انجام دهید. سایت‌های استخدام بسیاری مختص به یک حرفه خاص وجود دارد که می‌تواند به شما در هدف‌گیری متقاضیان شغلی با تجربه‌ی مرتبط کمک کند. جستجوی آنلاین یا پرس‌وجو از یک انجمن شغلی، می‌تواند به شما در یافتن متقاضیان شغلی کمک کند. هم‌چنین، شما می‎‌توانید فضاهای خالی شغلی را روی وبسایت شرکت خود اعلان کنید. بسیاری از شرکت‌ها، کارمندان خود را به اشتراک‌گذاری فضاهای خالی از طریق شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کنند. احتمال دارد شما پیشنهاد پرداخت پاداش را برای ارجاعات موفقیت‌آمیز در نظر بگیرید. رسانه‌های اجتماعی، یک روش خوب برای دسترسی به افراد می‌باشد. شبکه شما می‌تواند شامل کارمندان فعلی و سابق، دوستان و مشتریان باشد. این افراد احتمالا می‌توانند به شما در دسترسی به متقاضیان شغلی، توصیه کردن به مشتریان جدید، ایجاد روابط عمومی مثبت و … کمک کند. شبکه اجتماعی اصلی برای کسب وکارها، لینکداین است. در هر صورت، فیسبوک و توئیتر توسط کسب وکارهای کوچک هم به طورگسترده استفاده می‌شوند. سعی نکنید خیلی مستقیم یا تهاجمی روی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت خود تبلیغ کنید. به طور کلی، بهتر است از آنها برای پخش کردن اخبار، ایده‌ها و بینش‌ها استفاده کنید.

اینترنت در تحقیقات بازار

تحقیقات برای شناخت بیشتر افراد

جستجوی آنلاین نام یک شخص روی شبکه‌های اجتماعی اصلی، می‌تواند پس زمینه ارزشمندی را قبل از دیدار آنها فراهم کند. برای مثال، اگر شما قصد روبه‌روشدن با یک مشتری بالقوه را دارید، احتمالا وبسایت آن مشتری را چک خواهید کرد تا در مورد افرادی که قصد دیدار با آنها را دارید، آگاهی بدست آورید. صاحبان کسب وکارها، اغلب پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی کارمندان آینده را بررسی می‌کنند. در هر صورت، این می‌تواند شما را در یک موقعیت سوال برانگیز در زمان دفاع از قانونی بودن فرایند استخدام خود قرار دهد.

تحقیقات در مورد مشتریان، تامین کنندگان و رقیبان

اینترنت به شما قابلیت دسترسی به گنجی از اطلاعات در مورد مشتریان فعلی و بالقوه و تامین‌کنندگان را می‌دهد. اینترنت هم‌چنین می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد رقیبان خود، آگاهی به دست بیاورید. شما می‌توانید در مورد دیگر کسب وکارها مانند مشتریان جدید با شرکای آینده آنها اطلاعاتی دریافت کنید. 

جستجوی آنلاین می‌تواند به شما درکی نسبت به گونه شرکتی که با آن مواجهید، بدهد

از گوگل نیوز استفاده کنید تا ببینید آیا از کسب وکار خاصی اخیرا در اخبار نام برده شده است یا نه. شما می‌توانید در توئیتر برای اشاره به نام یک شرکت جستجو کنید تا ببنید که مردم نسبت به یک شرکت چگونه می‌اندیشند. شما می‌توانید صفحه فیس‌بوک شرکت را از نظر بگذرانید تا ببینید که مردم چه نظراتی در آن قرار داده‌اند. به هر حال، در مورد یک کسب وکار به تنهایی و به وسیله بررسی آنلاین خود قضاوت نکنید. وبسایت‌های بازدید، گاهی اوقات توسط رقیبان به بازی گرفته می‌شوند. و مشتریان تمایل دارند بیشتر نظرات منفی نسبت به نظرات مثبت بدهند.

"<yoastmark

وب، بهترین مکان برای شروع هر تحقیق در مورد رقیبان است

وبسایت اصلی رقیبان خود را به طور منظم بررسی کنید. این یک ایده خوب برای ثبت نام در هر گروه خبری پیشنهادی آنان می‌باشد. در بلاگها، تالارهای گفت‌وگو و رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید که آیا از آنها نامی برده شده است یا نه. جستجو‌های دقیق احتمالا به شما این امکان را می‌دهد تا برخی از مشتریان رقیب خود را شناسایی کنید. سپس شما می‌توانید تیم فروش خود را تشکیل دهید تا آنها را با معاملات ویژه هدف‌گیری کنید. سایت‌هایی مانند الکسا، به شما میزان ترافیک سایت‌های رقیب را می‌دهد. برای مثال، اگر سایت‌های آنها بازدیدکننده بیشتری نسبت به سایت شما دریافت کند، می‌توانید آن را ببینید.

تحقیقات بازار و گرایشات بازار

اینترنت می‌تواند برای شما حجم بزرگی از اطلاعات را در زمان اجرای تحقیق بازار فراهم کند. شما می‌توانید از اینترنت برای تحلیل بازار خود و تشخیص فرصت‌ها استفاده کنید.

  • انجمن‌های شغلی اغلب تحقیقات، اخبار و گزارش‌هایی در مورد وبسایت‌های خود منتشر می‌کنند.
  • شما می‌توانید نظرسنجی‌های آنلاین با استفاده از ابزارهای رایگان اجرا کنید. برای مثال، می‌توانید از Survey Monkey  یا  Typeform برای ایجاد یک نظرسنجی برای مشتریان خود استفاده کنید.
  • پیگیری کلمات کلیدی که مردم در جستجوی آنلاین به کار می‌برند، یک روش خوب برای شناسایی نیاز به اطلاعات یا محصولات می‌باشد.  Keyword Tool و ابزار  Keyword Planner گوگل به شما در شناخت موضوعات مورد جستجوی مردم کمک می‌کند.
  • از  Google Alerts برای رصد در اینترنت برای یافتن اشاره‌هایی که به حرفه، کسب وکار یا رقیبان شما در فضای وب می‌شود، استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن