BPM Course
منبع این مقاله
بازاریابی

راهنمای قیمت‌گذاری خدمات

دلایل بسیاری برای بررسی قیمت خدمات وجود دارد. شاید هزینه‌های شما افزایش یافته‌اند یا می‌خواهید برای توسعه کسب وکار خود سرمایه‌گذاری کنید. به هر دلیلی، شما قبل از تنظیم قیمت جدید برای خدمات خود، نیاز به نقشه‌ریزی دقیق خواهید داشت.

شما باید شروع به شناسایی مزایای خدمات پیشنهادی خود به مشتریان و مشخص کردن ارزش هرکدام از آن مزایا کنید.

قبل از ادامه مطلب پیشنهاد می‌کنیم ابتدا این ۲ مطلب را بخوانید:

در مورد بازار خود تحقیق کنید

گام بعدی، انجام تعدادی تحقیقات ساده بازار می‌باشد. بررسی آنلاین پیرامون رقبای خود، پیشنهادات و قیمت‌های آنان داشته باشید. اگر متوجه شدید که قیمت‌های ‌فعلی و پیش‌بینی شده شما بالاتر از قیمت‌های رقبای شما هستند، در خطر باختن سفارش‌ها نسبت به رقیب خود هستید. این نباید به معنای تخفیف زیاد دادن قیمت خود باشد. با این حال، احتمالا مشتریان با تنظیم بسیار پایین قیمتها، ممکن است فکر کنند که خدمات شما، نامرغوب هستند.

درباره تحقیقات بازار پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را بخوانید:

هزینه‌های خود را محاسبه کنید

گام بعدی این است که شما باید متوجه شوید که ارائه خدمات به مشتریان شما، چه هزینه‌ای دارد. هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم خود شامل کارگر، آموزش، مخارج کلی و بازاریابی را در زمان تامین خدمات خود محاسبه کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چه اندازه هزینه‌های شما باید در قیمت‌گذاری منعکس شوند.

دو مدل قیمت‌گذاری پایه‌ای وجود دارد: قیمت‌گذاری به علاوه سود معین که شامل افزودن اضافه بها به هزینه‌های سربه‌ سر می‌باشد، و هزینه‌های ارزش محور که ارزش خدمات شما به مشتریان را در نظر می‌گیرد.

قیمت‌گذاری ارزش محور، آنچه را که مشتری مایل است پرداخت کند، منعکس می‌کند. اگر مدل وفاداری ساخته‌اید، خدمات با کیفیت بالاتر پیشنهاد داده‌اید یا بهتر از رقبای خود هستید، می‌توانید بیشتر به آن بپردازید.

قیمت‌گذاری خدمات
قیمت‌گذاری خدمات

بازخورد در مورد قیمت‌های خود را جمع‌آوری کنید

برای داشتن درکی از ارزش خدمات ارائه شده شما، از مشتریان خود بپرسید که آنها برای چه چیزهایی تمایل به پرداخت دارند و علت آن چیست. چه کسی در منطقه شما بهترین خدمات را ارائه می‌دهد؟ مشتریان چه انتظاری از سرمایه خود دارند؟ آنها برای شایستگی و تجربه، چه ارزشی قائل هستند؟

بازخوردهایی هم پیرامون استانداردهای خدمات خود دریافت کنید تا نحوه مقایسه خود با بازار را متوجه شوید.

بهترین زمان برای جمع‌آوری بازخورد در مورد خدمات خود، سریعا بعد از ارائه آن و درحالی‌که هنوز در ذهن مردم تازگی دارد، می‌باشد. یک نظرسنجی ساده به خوبی نتیجه‌بخش است. می‌توانید تعدادی نظرسنجی ساده و آنلاین هم انجام دهید. احتمالا مشتریان نسبت به پاسخگویی صادقانه و صریح به نظرسنجی آنلاین تمایل بیشتری دارند؛ زیرا فرد ناشناسی آن را ارائه می‌دهد.

قیمت را تعیین کنید

زمانی‌که ارزش پیشنهاد خود را برآورد کردید، می‌توانید روی آن قیمت بگذارید. مشتریان به احتمال خیلی کم افزایش قیمت را اگر غیرمنتظره باشد و توجیهی نداشته باشد، تحمل می‌کنند. می‌توانید افزایش قیمت را تست کنید تا نحوه پذیرش قیمت را متوجه شوید.

باید حداکثر هر شش ماه، قیمت‌گذاری خود را بررسی کنید. به اینگونه می‌توانید برتری در تغییرات بازار و اصلاح قیمت‌ها را ادامه دهید تا هزینه‌ها و تغییرات را درون بازار خود منعکس کنید. انجام این کار به اجتناب از افزایش ناگهانی و شدید قیمت کمک خواهد کرد، زیرا قیمت‌های شما برای سنین مختلف بررسی نشده‌اند، که سبب می‌شود مشتریان را به عقب براند.

جمع‌بندی: داشتن تعدادی طرح و استراتژی قیمت‌گذاری اهمیت دارد. قیمت‌گذاری شما باید استوار بر این موضوع باشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن