BPM Course
مدیریت منابع انسانی

روش‌های قدردانی از کارمندان

شما می‌توانید گاهی به همکاران، کارمندان یا دوستان خود بگویید که به چه میزان برای شما ارزشمند هستند و چقدر در موفقیت شما سهم دارند. در حقیقت سورپرایزهای کوچک و قدردانی از کارمندان در طول سال در احساس ارزشمندی از جانب شما به کارمندان بسیار موثر است.

واقعیت این است که هر کارمند به نوعی نیاز به قدردانی دارد، نیازهای خود شما می‌تواند به عنوان یک نقطه شروع در قدردانی از کارمندانتان به شما کمک کند.

در اینجا چند راه عالی برای ابراز قدردانی از کارمندان در محل کار به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • ستایش کاری که کارمند شما به خوبی انجام داده است. اقدامات خاصی که برای شما قابل تحسین است را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید از این موقعیت به نفع خود استفاده کنید و بر اقداماتی که اغلب دوست دارید کارمند شما بیشتر آن را انجام دهد تاکید کنید.
  • بگویید متشکرم. برای سخت کوشی و مشارکت کارمند خود از او تشکر کنید. فراموش نکنید استفاده از کلمه «لطفا» در زمان درخواست نیز اغلب مانند یک تشکر است. کمی رفتار مودبانه، خشنودی و فرهنگ، حکم قدردانی برای همه کارمندان را دارد.
  • از کارمندان خود درباره علایق مهم آن‌ها سوال بپرسید. سوال درباره خانواده، سرگرمی ها، تعطیلات آخر هفته یا یک رویداد خاص در زندگی آن‌ها همیشه برایشان خوشایند است. علاقه واقعی شما به دانستن مطالب (البته نه فضولی) باعث می‌شود که افراد احساس ارزشمندی و توجه بیشتری داشته باشند.
  • دادن یک هدیه شخصی. دانستن علاقه شخصی کارمندان خود و ارائه یک هدیه کوچک به آنان گاه و بیگاه می‌تواند در انگیزه بخشی به آنان بسیار موثر باشد. اهدای یک هدیه قدردانی باعث از بین رفتن روزمرگی در کار خواهد شد. این هدیه می‌تواند دادن یک کارت تبریک حتی در روز تولد او باشد.
  • اگر برایتان مقدور است به کارمندان خود پاداش نقدی بدهید. پاداش هایی مثل پاداش آخر سال، پاداش حضور و غیره نوعی تشکر بسیار خوشایند و دوست داشتنی است.
  • آن‌ها را به صرف غذا دعوت کنید. در یک روز خاص یا به یک مناسبت خاص بدون هیچ دلیلی همکاران یا کارمندان خود را به ناهار دعوت کنید. این یک فرصت ویژه برای قدردانی از کارمندان است.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن