مدیریت افرادمدیریت منابع انسانی

چگونه کارمندان شاد می‌توانند بازدهی بیشتری برای کسب و کار داشته باشند؟ | یافته‌های علمی را بخوانید

آیا می‌دانید کارمندان شاد مهمترین عاملی هستند که باعث افزایش بهره وری کاری و افزایش رضایت مشتری خواهند شد؟ شاید شما این را بدانید اما همه مدیران این موضوع را نمی‌دانند.

کارمند شاد یعنی مشتری شاد

فرقی نمی‌کند محصولات شما چقدر خوب هستند، اگر هیچ کس آن را نخرد مطمئنا شما ورشکست خواهید شد. تحقیقات و مطالعات یک شرکت دارویی نشان داد که وفاداری مشتری زمانی که با کارمندانی شاد در ارتباط بودند، افزایش یافت.

این کاملا منطقی است. تصور کنید زمانی که شما با کسی که ناراضی است و کار خود را دوست ندارد برخورد می‌کنید چه احساسی دارید؟ این نگرش باعث می‌شود ملاقات بین مشتری و کارمند خسته کننده باشد. اما اگر فروشنده واقعا شاد و خوشحال باشد این ارتباط تغییر می‌کند. هنگامی که مشتری می‌خواهد با کسب و کار شما کار کند یا از شما خرید کند متوجه خواهید شد که در برخورد با کارمندان شاد احتمال بیشتری دارد تا محصولات شما را خریداری کند.

کارمندان شاد عملکرد بهتری دارند

در یک مطالعه دیگر به کارمندان شوک شادی وارد کردند. این شوک شادی به صورت نمایش فیلم کمدی ده دقیقه  ای یا دادن نوشیدنی و تنقلات بود. نتایج این تحقیق نشان داد که افرادی که از این طریق شاد شدند ۱۲درصد بهره وری بیشتری داشتند. به طوریکه از شرکت کنندگانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند خواستند که پس از شوک شادی به انجام وظایف خود بپردازند که نتایج نشان داد آن‌ها کار خود را در سطحی بالاتر و دقیق تر انجام دادند.

چه تغییراتی می‌توانید انجام دهید تا کارمندان شادتری داشته باشید؟

در اینجا مواردی وجود دارد که شما می‌توانید کارمندان شادتری داشته باشید:

  • پایان دادن به قلدری

قلدری و زورگویی و ایجاد ترس در میان کارمندان و کارکنان می‌تواند به شدت به شادی آن‌ها آسیب بزند. اگر این موضوع باعث عدم شدی کارمندانتان شده باید آن‌ها را از دورن مدیریت کنید.

  • پرداخت به موقع و مناسب کارمندان

مطمئنن شما نمی‌توانید ساختار پرداخت شرکت را تغییر دهید، اما می‌توانید کنترل بیشتری روی بودجه بخش خود و چگونگی پرداخت آن به کارمندان داشته باشید.

  • مشاوره سازنده برای بازخوردهای مثبت و منفی داشته باشید

گاهی اوقات مدیرانی که تمایل به داشتن کارمندانی شاد دارند تردید دارند که هر بازخورد منفی را بیان کنند اما این کار برای کارمندان شادی به ارمغان نمی‌آورد بلکه برای آن‌ها ناامیدی را به ارمغان می‌آورند. کارمندان به طور جدی می‌خواهند بدانند که چگونه کار می‌کنند. کارمندان شما زمانی شاد خواهند بود که عملکرد خوب و بد آن‌ها را مشخص کنند و پیشنهادات شما را در مورد چگونگی انجام بهتر کارها بدانند. ارائه این بازخوردها باعث می‌شود آن‌ها بهتر کار کنند.

  • مودب و حرفه‌ای رفتار کنید

رعایت ادب و رفتار خوشایند موضوعی است که بسیاری از مدیران آن را نادیده می‌گیرند و می‌گویند: «من خشن هستم. این شخصیت من است». شما باید سعی کنید شخصیتی دلپذیر، زیبا و قابل دسترس داشته باشید تا بتوانید مشکلات افراد را بهتر حل کنید و دردهای آن‌ها را بهتر درمان کنید در نتیجه کارمندان شاد داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن