BPM Course
استراتژی

آیا خدمات حمل و نقل رایگان برای یک کسب و کار سودمند است؟

یکی از خدماتی که بسیاری از فروشگاه های بزرگ ارائه می‌دهند خدمات حمل و نقل رایگان است. اگر شما می‌خواهید بدانید که آیا این نوع خدمات برای شرکت شما مناسب است یا خیر، با ما همراه باشید:

برای حمل و نقل رایگان شرایط خاصی در نظر بگیرید

حمل و نقل رایگان به هر منظوری ارائه نمی‌شود. حتی بعضی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین مانند آمازون نیز تنها در صورتی حمل و نقل رایگان را انجام می‌دهند که مشتری مقدار مشخصی کالا را سفارش دهد یا یک طرح عضویت را خریداری کند. حتی می‌توانید برای ارائه این خدمات روزها و مناسبت های خاصی را در نظر بگیرید. مثلا در سالروز تاسیس شرکت، روز عید یا روزهای خاصی در ماه خدمات حمل و نقل رایگان را برای مشتریان انجام دهید. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا اگر شرایط ارائه حمل و نقل رایگان را برای همیشه ندارید با این روش ها جذب مشتری را در روزهای خاص انجام دهید.

قیمت های خود را افزایش دهید

اگر از زمانی که قیمت های خود را افزایش داده اید مدت زمان زیادی می‌گذرد یا در پایین ترین سطح رقابتی با رقیبان یا صنعت خود هستید، از اینکه قیمت های خود را برای ارائه خدمات حمل و نقل رایگان کمی افزایش دهید نترسید. البته این هنر شما است که تعادل قیمت را برقرار کنید. به عنوان مثال افزایش ۲۵درصدی قیمت ها به یکباره نمی‌تواند باعث پیشرفت شما شود اما افزایش ۵ درصدی قیمت ها هر ۶ ماه یکبار یا هر سال یکبار خیلی قابل توجه نیست و می‌تواند برخی از هزینه های حمل و نقل را جبران کند. ترکیب این استراتژی با استراتژی حمل و نقل رایگان فقط گاهی اوقات یا در زمان هایی که سفارشات بیش از یک مقدار معین باشد مفید خواهد بود.

کارآمدی خود را افزایش دهید

یادگیری فرایند تحویل سفارش کارآمد به شما کمک می‌کند که زمان و پولی را که برای ارائه خدمات حمل و نقل رایگان صرف می‌کنید جبران شود و در هزینه ها صرفه جویی شود. شما باید با دقت تمام تمام فرایند کار را با کارکنان خود بررسی کنید تا ببینید که با چه تغییراتی و از چه طریقی می‌توانید کارآمد تر باشید تا هزینه های حمل و نقل رایگان جبران شود و ضرر نکنید.

نتایج خود را تست کنید

تنها دلیلی که شما باید حمل و نقل رایگان را ارائه دهید این است که این کار از رفتن مشتریان به جاهای دیگری که محصولاتی مشابه شما را می‌فروشند جلوگیری کند و برای شما فروش بیشتری داشته باشد. در غیر اینصورت هیچ دلیل واقعی برای اینکه شما هزینه حمل و نقل را به عهده بگیرید وجود نخواهد داشت.

تصمیم گیری درمورد زمان و نحوه ارائه خدمات حمل و نقل رایگان می‌تواند برای شما یک تمرین آزمون و خطا باشد. اما در دراز مدت شما قادر به تعیین استراتژی خواهید بود که برای شما سودمند است و در عین حال رضایت کارمندان و مشتریان را نیز در برخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن