BPM Course
ارتباطات

ارسال درخواست و آگهی استخدام در لینکدین

لینکدین یک وب‌سایت است که مشابه یک شبکه اجتماعی افراد را با یکدیگر ارتباط می‌دهد. تفاوت این شبکه اجتماعی با انواع دیگر این است که بر پایه ارتباطات تجاری بنا شده است. تعداد بازدید لینکدین بسیار زیاد است و هر شخصی در پروفایل خود رزومه کاری‌اش را به نمایش  می‌گذارد. در این شبکه اجتماعی علاوه بر ارتباط با دوستان و آشنایان می‌توانید ارتباطات شغلی و تجاری آن‌ها را نیز ببینید. همچنین افراد پروژه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و برای افراد دارای تخصص‌های مرتبط درخواست می‌فرستند تا با آن‌ها همکاری کنند. همچنین بعضی افراد یک آگهی استخدام را برای کسب و کار خود با مضمون همکاری با ما یا استخدام منتشر می‌کنند و از توانایی‌های لینکدین برای پیدا کردن افراد متناسب با کسب و کار خود استفاده می‌کنند. متقابلا کارجویان در لینکدین می‌توانند شغل متناسب با توانمندی‌های خود را پیدا کنند.

نکاتی که در ارسال درخواست برای کارجویان بهتر است رعایت کنید:

۱. این را بدانید که درخواست شما در دو مرحله انجام می‌شود

ابتدا باید شماره تلفن یا ایمیل فرد مورد نظر که می‌خواهید درخواست لینکدین بدهید را بردارید و در درخواستتان کمی توضیح دهید که چرا آن‌ها را انتخاب کرده‌اید و آنچه دقیقا توقع دارید آن‌ها برایتان انجام دهند را هایلایت کنید – یک مهارت خاصی که خودتان دارید، پروژه‌ای که قبلا کار کرده‌اید یا اینکه اگر در کسب و کار خود ارتقاء بزرگی یافته‌اید را حتما ذکر کنید. قطعا افراد انتظار یک درخواست رسمی از لینکدین را دارند، بنابراین یک درخواست رسمی بنویسید.

این مورد را در نظر بگیرید که درخواست‌های لینکدین برای افراد ایمیل می‌شود و ممکن است به پوشه اسپم برود یا اینکه اکثر افراد ایمیل‌های خود را دیر به دیر چک می‌کنند و ممکن است اصلا ایمیل شما را نبینند بنابراین برای کسب اطمینان خاطر بیشتر با آن‌ها تماس بگیرید یا پیامک بزنید.

۲. به آن‌ها کمک کنید که به شما کمک کنند

درباره کار خودتان و پروژه‌های سابق توضیحات کامل دهید. آیا شما به دنبال کسانی هستید تا درباره اینکه چگونه یک پروژه متقابل شرکت یا نتایجی را که یک پروژه مشارکتی به همراه دارد رهبری کنند؟ یا شاید سابقا معامله خاصی یا موفقیت فوق‌العاده داشته‌اید. و یا، شاید شما یک عضو تیم خوب همکار باشید.

از کارجویان نمونه کار بخواهید و از آن‌ها بخواهید درباره نحوه انجام وظایف خود در شرکت‌های قبلی توضیح دهند. همچنین درباره نبایدهای شرکت خودتان، ساعت‌های کاری و سایر مقررات توضیح بدهید تا قبل از انجام مصاحبه حضوری شخص مورد نظر درباره نحوه کار شما اطلاعات دقیقی داشته باشد.

۳. از تغییرات نترسید

هنگامی که شما می‌خواهید یک آگهی استخدام را در پروفایل خود منتشر کنید قبل از تایید نهایی آن لینکدین از شما می‌خواهد که آن را مرور کنید. اگر غلظ املایی یا لفظی داشته باشید لینکدین خودش آن را برای شما اصلاح می‌کند و اگر اینطور نشد می‌توانید درخواست تغییر به آن ارسال کنید.

۴. پاسخ برگشت را یادآوری کنید

حتما در تقاضای خود از خواننده درخواست کنید که پاسخ برگشت به درخواست شما بدهد. همه‌ی مدیران به اشخاصی احتیاج دارند که قهرمانان کسب و کارشان باشند و اداره درست یک سازمان نیازمند انتخاب درست کارمندان در کنار یکدیگر است.

۵. از همکاران خود کمک بگیرید

حتما شما هم دوستان و همکارانی دارید که مثل شما در لینکدین فعالیت حرفه‌ای دارند و شما را نیز دنبال می‌کنند. می‌توانید از آن‌ها بخواهید آگهی و درخواست شما را به دوستان و آشنایان خود ارجاع دهند. اینطوری به صورت زنجیره‌ای آگهی و درخواست استخدام شما با سرعت بیشتری پخش و منتشر می‌شود. همچنین می‌توانند از تجربیات کاری خود در کسب و کار شما و همکاری با شما بگویند تا دیگران را بیشتر به هماری با شما ترغیب نمایند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن