BPM Course
ارتباطات

۵ راز مهم برای برقراری ارتباط بهتر با رئیستان

روابط کاری خود را حرفه‌ای‌تر کنید

رابطه پربار، محترمانه و اصولی بین مدیر و کارمندان زیردست، کلید موفقیت هر شرکتی است. در حالیکه اولویت اصلی هر مدیری داشتن کارمندان سخت کوشی است که چشم انداز آینده شرکت را به روشنی رقم میزنند. اما با شما شرط میبندم که مدیران نیز مانند سایر انسان ها دوست دارند روابط سطحی دوستانه و مسالمت آمیزی با کارمندان خود داشته باشند، زیرا به طور قطع آنها زمان بیشتری را با کامندان خود نسبت به دوستان و خانواده شان میگذرانند.
یک رابطه سالم و محترمانه با مدیر می تواند روحیه و بهره وری کارمندان را بهبود بخشد و در نهایت، شما می توانید حرفه ای بودن رفتار سازمانی خود را افزایش دهید. اگر می خواهید روابطی فراتر و اصولی تر از «ما با هم خوب هستیم» داشته باشید، در اینجا پنج پیشنهاد برای ایجاد یک اتحاد قوی با رئیستان را آورده ایم.

۱- برای برقراری جلسات ماهیانه با مدیریت پیش قدم شوید

وقتی اولین بار کسب و کاری شروع می شود ، تقریبا هر روز مدیران با کارمندان دیدار دارند زیرا ممکن است فقط ۵ کارمند باشد. در حال حاضر، شرکتی که مثلا بیش از ۱۹ سال سابقه دارد، هر روزممکن است کارمندان جدیدی مشغول به کار شوند، و یک مدیر از تمام وظایفی که هر فرد در حال کار کردن است، اطلاعات دقیقی در آن واحد نداشته باشد. بنابراین مهم است که کارکنان برای ایجاد جلسات فردی با مدیریتدر طول ماه پیش قدم شوند. این به مدیریت کمک می کند تا بداند که در کسب و کار چه اتفاقی می افتد و نشان می دهد که آنها به مشاغل خود توجه دارند و اهداف و انتظارات مدیریت را در ذهن خود نگه داشته اند.

حتما بخوانید:  ارتباطات تجاری

۲- نوآوری و ابتکار خود را به مدیرتان ثابت کنید

هر مدیر عامل یا مدیر، یک شرکت پر از کارکنان انگیزه و سازنده نیاز دارد.
اگر شما در یک دفتر کار می کنید که مردم به طور مداوم ایده هایی برای محصولات جدید، خدمات، پروژه ها یا پیشرفت های فرآیند جدید ارائه می‌کنند، نترسید که دست خود را بالا ببرید و داوطلب شوید تا ابتکار عمل را در مورد چیزی بپذیرید. اگر پیشنهادات به صورت رایگان جریان می‌یابند، لیستی از ایده های خود را حفظ کنید و آنها را در جلسات ماهانه خود به رئیس خود ارائه دهید.

۳- برای برقراری ارتباطات آزاد تلاش کنید

ایده های خود را مودبانه مطرح کنید و از اینکه به مدیر خود بفهمانید کارش را بدرستی بلد نیست جدا خودداری کنید. اگر ایده شما رد شد بجای عصبانیت و برخورد تند بدنبال راههای دیگری برای قانع کردن مدیر خود باشید.

۴- به یاد داشته باشید که مدیر شما نیز انسان است

اکثر مدیران احساس میکنند پولی بیش از استحقاق کارمندانشان به آنها پرداخت میکنند و در همه جای دنیا این طرز فکر یکسان است. مدیران باید از کارکنان خود بخواهند که آنها را شاد و وفادار نگه دارند، من پیشنهاد دادم که رهبران از تیم خود سوال کنند: “آخر هفته شما چگونه بود؟” اما من فکر می کنم که کارمندان نیز باید حد و حدود خود را در پاسخ به مدیر حفظ کنند.

۵- خودتان باشید

احتمال زیادی دارد که همکاران شما از وضعیت زندگی شخصی شما اطلاعات زیادی داشته باشند اما قطعا مدیران دوست ندارند درباره زندگی شخصی شما بدانند. لازم نیست وانمود کنید که حالتان خوب است؛ در صورتی‌که مشکلات زیادی در خانواده دارید فقط با مدیرتان صحبت کنید و از او تقاضای چند روز استراحت را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن