BPM Course
منبع این مقاله
فروش

به صدای مشتریان گوش دهید | افزایش فروش از طریق فیدبک مشتریان

فیدبک و بازخوردهای مشتریان به شدت ارزشمند است. بازخورد مثبت مشتریان، کسب و کار شما را تقویت می‌کند و انتقاد می‌تواند در بهبود کار شما کمک کند.

فرای تمایلات شما، مشتریان بازخوردهای خود را روی محصولات و خدمات شما در اینترنت منتشر می‌کنند. این اتفاق از طریق سایت‌های شبکه‌سازی اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و هم‌چنین از طریق تعداد زیادی از شرکت‌های متخصص در ارائه بازخورد مانند  Feefo و Trustpilot رخ می‌دهد.

می‌دانیم که اکنون هرکسب وکار مهمی فیدبک و بازخوردهای منتشر شده درسراسر وب را جمع‌آوری می‌کند. این یک تغییر بزرگ است. قبل از به وجود آمدن اینترنت، مشتریان ناراضی گزینه‌های محدودی داشتند. مطمئنا، آنها می‌توانستند با شرکت تماس بگیرند و به دوستان خود بگویند. استانداردهای بازرگانی یا حتی رفتارهای قانونی وجود دارد ولی هیچ کدام، رفتارهای جدی نیستند. اکنون گوگل، تگ‌های بازخورد خاصی دارد و اطلاعات را مستقیما در صفحات جستجوی خود قرار می‌دهد.

بازخوردهای مشتریان
بازخوردهای مشتریان

فروش‌های افزایش یافته از راه فیدبک

با فرض اینکه خدمات با کیفیت خوب، هدف شماست؛ نظرات عالی از خریداران قبلی، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان را آسانتر می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که احتمالا شما می‌توانید بالغ بر افزایش ۱۰ درصدی در فروش از طریق سیستم‌های بازخورد خوب داشته باشید و هم‌چنین مزایایی را از رتبه‌های بهبود یافته در نتایج موتورهای جستجو درو کنید.

بازخوردهای بی‌نظیر

حفظ نظرات منفی روی سایت، سبب می‌شود تا مشتریان تمایل کمتری برای حضور در جاهای دیگر داشته باشند و اطمینان داشته باشیدکه می‌توانید نسبت به  اقدامات خود پاسخگو باشید. شخصا، در زمانی که به بازخوردها نگاه می‌کنم، به دنبال نظرات منفی هستم. ذهنم این نظرات را معتبر می‌داند. گاهی اوقات در هر کسب وکاری اشتباه رخ می‌دهد و هرکسی مشتریان غیرماهری دارد.  پیام‌های منفی، معتبر بودن پیام‌های مثبت را تائید می‌کند و بهترین راه برای رسیدگی به مشکلات است تا تصویرخود را تقویت کنید.

حتما بخوانید:  چک لیست مذاکره فروش

دلایل زیادی برای محدود کردن بازخوردها فقط به مشتریان واقعی وجود دارد و سایت فیفو بر این اساس کار می‌کند. آنها ارتباط فعالی دارند، مستقیم می‌توانید بازخوردهای درخواستی از آنها بگیرید و به آسانی به آنها جواب دهید. در عمل، بازخوردهای بیشتری از مشتریان هدف شما گرفته می‌شود.

این روش، هم‌چنین رقبا را از ارائه نظرات محروم می‌کند و مشتریان ناراضی را از ارائه بازخوردهای متناوب منع می‌کند. این یک مشکل اصلی در سیستم‌های بازخورد بدون محدودیت است.

شبکه‌سازی اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک هنجار می‌باشد. خریداران انتظار یک تجربه بسیار تعاملی را دارند وآنها خیلی خیلی کم تحت تاثیر یک کپی از روش بازاریابی هستند. این یک حقیقت پذیرفته است که گوش دادن به مشتریان ضروری است. اما قبل از آن، هنوز شرکت‌هایی وجود دارند که با غفلت از پاکدامنی اداره می‌شوند.

انتخاب بین دو گزینه کمک دادن به مشتریان برای فراهم کردن بازخورد و در نتیجه افزایش فروش یا غفلت از این موضوع و نداشتن اطمینان از اتفاقات پیش روی هر کسب و کاری قرار دارد. این یک موضوع مهم و در حال توسعه است که هر فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه کند.


مجموعه

فروش حرفه‌ای

این پست بخشی از مجموعه فروش حرفه‌ای در کار و کسب است. ترتیب زیر را در این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

  1. چگونه یک ارائه فروش تأثیرگذار بنویسیم؟
  2. انواع کارشناسان فروش
  3. ۵ دسته فروشندگان و راهکار هر دسته
  4. نکات مهم برای موفقیت در فروش
  5. مدل AIDA چیست و در فروش چه کاربردی دارد؟
  6. تولید سرنخ فروش | Lead Generation
  7. عملیات فروش و مراحل آن
  8. ارائه آسانسوری چیست؟ (Elevator Pitch)
  9. چگونه می‌توانید بر ترس خریداران در فرایند فروش غلبه کنید؟
  10. ۵ اشتباه که اعتبار شما به عنوان فروشنده را زیر سوال می‌برد (از هاب‌اسپات)
  11. چهار قانون طلایی برای فروش آسان
  12. چک لیست مذاکره فروش
  13. برای مشتریان کمتر وقت بگذارید! افزایش موفقیت در فروش با تکنیک‌های مدیریت زمان امکان‌پذیر می‌شود
  14. تکنیک‌های کلیدی مذاکره بهتر در فروش
  15. شناخت فرایند خرید
  16. برای فروش بیشتر، روی تجربه مشتری کار کنید
  17. ۴ نوع اطلاعات مفید در خاتمه‌دادن به فروش (Closing)
  18. پیش‌بینی فروش (Sales Forecasting)
  19. فروش بیشتر به مشتریان فعلی (Upselling و Cross-selling)
  20. ترفیع فروش (Sales Promotion)
  21. به صدای مشتریان گوش دهید | افزایش فروش از طریق فیدبک مشتریان
  22. فروش موفق، حتی وقتی چاره‌ای جز تخفیف‌دادن نیست | مارکتینگ‌دونات
  23. ۳ راه برای افزایش فروش، بدون کمک «قیف فروش»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن