BPM Course
فروش

خدمات پس از فروش چه ضرورتی دارد؟

مشتریان، مهم‌ترین دارایی هر کسب و کاری به حساب می‌آیند. متخصصان فروش باید بهترین سطح را برای برآوردن نیازهای مشتریان در جهت بازگرداندن دوباره به سازمانشان فراهم نمایند.

خدمات پس از فروش چیست؟

خدمات پس از فروش به فرایندهای مختلفی اشاره دارد که در نهایت این اطمینان را حاصل می‌کند که مشتریان از محصولات و خدمات سازمان مورد نظر راضی هستند.

نیازها و خواسته‌های مشتریان باید در جهتی برطرف شود که به گفتن عبارات مثبت از دهان مشتریان منجر شود. سناریوی کنونی، بازاریابی کلامی مثبت است که نقش مهمی در ارتقاء برندها و محصولات دارد.

خدمات پس از فروش باید یا انتظارات مشتریان را به نحو احسن برطرف کند یا حتی فراتر از انتظار مشتریان ارائه شود.خدمات پس از فروش شامل فعالیت‌های مختلفی برای پیدا کردن این سوالات که آیا مشتری با دریافت محصولات یا خدمات ما خوشحال است یا خیر؟ می‌باشد. خدمات پس از فروش حیاتی‌ترین جنبه مدیریت فروش است و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

چرا خدمات پس از فروش ارائه می‌دهیم؟

  • خدمات پس از فروش نقش مهمی را در رضایت مشتری و حفظ مشتری ایفا می‌کند. این امر تعداد مشتریان وفادار را افزایش می‌دهد.
  • مشتریان اعتماد به نام تجاری را شروع می‌کنند و برای مدت زمان طولانی‌تری به سازمان وفادار می‌مانند. آن‌ها درباره سازمان و محصولات خود صحبت می‌کنند.
  • یک مشتری راضی و خوشحال، تجربه خود را به افراد بیشتری انتقال می‌دهد و در نهایت درآمد بیشتری برای این سازمان به ارمغان می‌آورد.
  • خدمات پس از فروش نقش اساسی در تقویت پیوند بین سازمان و مشتریان دارد.

تکنیک‌های خدمات پس از فروش
فروشندگان حرفه‌ای باید حتی پس از معامله با مشتریان ارتباط برقرار کنند و هرگز تماس‌های خود را نادیده نگیرند. یک بار در یک لحظه سرنوشت ساز با آن‌ها تماس بگیرید تا مبادلات لذت بخشی را تبادل کنید. این نکته مهم را فراموش نکنید که تمامی تکنیک‌های خدمات پس از فروش زمانی قابل انجام هستند که شما بانک اطلاعاتی قوی و معتبری از مشتریان خود داشته باشید. شما می‌توانید در هنگام فروش اطلاعات مشتریان خود را دریافت کنید تا امکان دسترسی برای ارتباطات بعدی را داشته باشید. برندهای موفق و معتبر در سراسر دنیا بانک اطلاعاتی مشتریان را از ابزارهای مهم برای ارائه خدمات پس از فروش و ایجاد وفاداری در مشتری می‌دانند و بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در ادامه این مسیر، به مشتریان حمایت لازم را ارائه دهید. به آن‌ها کمک کنید نصب، نگهداری یا کارکرد یک محصول خاص را امتحان کنند. فروشندگان حرفه‌ای فروش لپ تاپ‌ها باید اطمینان حاصل کنند که ویندوز‌ها در سیستم پیکربندی شده‌اند و مشتریان بدون هیچ مشکلی قادر به استفاده از شبکه هستند. به طور مشابه، سازمان‌های فروش سیم کارت‌های تلفن همراه باید اطمینان حاصل کنند که شماره  بلافاصله پس از اینکه مشتری اسناد لازم را ارائه می‌دهد، فعال شود.

هر محصولی که شکسته شده یا در شرایط خاصی آسیب دیده باید بلافاصله توسط نماینده فروش رد شود تا به مشتریان فروخته نشود. مشتریان را بابت پاسخ‌دهی بی نظم آزار ندهید به شکایات آن‌ها گوش کنید و ترتیبی دهید که احساس راحتی کنند.

یک بخش در وب سایت سازمان خود ایجاد کنید که مشتریان بتوانند شکایت خود را ثبت کنند. هر سازمان باید شماره تلفنی داشته باشد که مشتریان بتوانند با آن تماس بگیرند و در مورد پرسش‌های خود بحث کنند. افسران خدمات رسانی به مشتریان باید اقدامات سریعی در مورد نیازهای مشتریان انجام دهند. مشکلات باید بلافاصله حل شود.

بازخورد محصولات و خدمات مشتریان را بیابید. بازخورد به سازمان کمک می‌کند تا مشتریان را بهتر بشناسید و تغییرات لازم را برای رضایت مشتری به همراه داشته باشید.

از مشتریان بخواهید که قرارداد سالانه نگهداری AMC را با سازمان ارائه دهنده خدمات امضا کنند. AMC یک توافقنامه بین سازمان و مشتری است که در آن سازمان قول داده است که خدمات پس از فروش را به طرف دوم قرارداد برای مدت مشخصی در هزینه‌های نامبرده تأمین کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن