منبع این مقاله
بازاریابی

سئو | کلیدی‌ترین راهکارها و تکنیک‌ها

در دنیای امروز رقابت شدیدی بین کسب و کارها در دنیای دیجیتال وجود دارد و سئو و تبلیغات وبسایت می‌تواند شما را تا حدی در این دنیا برنده کند. حال ادامه نکات لازم در مورد سئو و نقش آن در تبلیغات سایت را می‌خوانیم.

  • روی لینک‌ها کار کنید.

تعداد لینک‌های بیشتر از سایت‌های مرتبط و با کیفیت و رتبه بالا، سبب می‌شود تا سایت شما پتانسیل بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر را داشته باشد. سعی کنید لینک‌های متنی حاوی کلماتی کلیدی (آنکر تکست) از این سایت‌ها بگیرید. در تبادل لینک محتاطانه رفتار کنید. لینک‌ها نباید خریداری شوند یا در ازای گرفتن لینک از سایتی و خرید آن لینک، به آن سایت لینک دهید. این لینک‌ها باید طبیعی ایجاد شوند. بهتر است مخاطبان محتوای سایت را بخوانند و آن را به اشتراک بگذارند تا لینک ایجاد شود. در فروم‌ها و گروه‌های خبری با امضای لینک‌دار حاوی آدرس سایت خود، شرکت کنید.

  • نگاهی به رقیبان خود بیاندازید.

اگر چند هفته به کمک تبلیغات بنری به تبلیغات می‌پردازید و نتیجه‌ای نگرفتید، آن را قطع کنید تا پول شما به هدر نرود. به دنبال راهی دیگر بگردید. در فیس بوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایده‌های خوب و جذاب در زمینه کسب و کار خود باشید.

سئو و تبلیغات
سئو و تبلیغات
  • از بازارهای بزرگ فروش کالا استفاده کنید.

بازارهای بزرگ فروش کالا مانند سایت ebay و Amazone مشهور هستند؛ اما آن‌ها را پایه و اساس پیشرفت کسب و کار خود قرار ندهید. از آن‌ها برای فروش کالای مازاد خود و جذب مشتری‌های جدید و آوردن آن‌ها به سایت استفاده کنید.

  • از ارائه پیشنهاد برای افزایش سود خود استفاده کنید.

اجرای طرح «۳ به جای ۲»، برقراری لینک محصولات مشابه و استفاده از عبارت «هم‌چنین فروخته شد»، می‌تواند ارزش هر حراج را بالاببرد. مشتریان ایمیلی منظم همراه با پیشنهادات گسترده به آن‌ها، سبب می‌شود تا دوباره به سایت برگردند و محصولات مشابه را بخرنند. با ارائه اطلاعات و نکات مفید، می‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید.

  • برند خود را در شبکه اجتماعی تبلیغ کنید.

شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند و بسیاری از مردم سفر خرید خود را از آنجا شروع می‌کنند. برای تبلیغ برند خود می‌توانید از فیس بوک و توییتر و پینترست و اسنپ شات استفاده کنید. برای جذب مخاطبان مورد اعتماد باید زمان گذاشت.

  • از رسپانسیو و سریع بودن سایت مطمئن شوید.

گوگل از سال ۲۰۱۵ که الگوریتم mobilegeddon را منتشر کرده است، به سایت‌های کند و سایت‌هایی که در موبایل به درستی نمایش داده نمی‌شوند، رتبه خوبی نمی‌دهد. بنابراین با استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت، از سرعت سایت خود مطمئن شوید و در صورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال نمایید.

  • فاکتورهای رتبه‌بندی سایت را اندازه‌گیری و تحلیل کنید و دوباره برای تغییر آن‌ها اقدام کنید.

از بسته‌های تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس برای اندازه‌گیری نتایج استفاده کنید. به تحلیل‌های بلا درنگ بعد از پست محتوا هم توجه کنید. فعالیت‌های پربازده را ادامه دهید و از فعالیت‌های بی‌ثمر چشم‌پوشی کنید.

منبع
Marketing Donut
برچسب ها

نوشته های مشابه

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن