مدیریت فرایندهای کسب و کار

BPMS یا نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار چیست؟

BPMS مخفف کلمه Business Process Management Software یا Business Process Management Suite است. در هر دوی این عبارات، BPMS به معنای ابزار نرم  افزاری است که برای بهبود فرایندهای کسب و کار یک سازمان از طریق تعریف، اتوماسیون، تجزیه و تحلیل فرایندهای کسب و کار استفاده می‌شود.

BPM به خودی خود رشته ای است که توسط سازمان ها برای شناسایی، مستند سازی و بهبود فرایندهای کسب و کار استفاده می‌شود و BPMS برای فعال کردن موارد زیر در BPM مورد استفاده قرار می‌گیرد:

تعریف:

قبل از اینکه هر اتوماسیون بتواند ایجاد شود، فرایندها باید مستند شوند که این کار نیاز به برنامه ریزی و همکاری و همچنین ابزاری برای نشان دادن نوع نگاه به آن فرایند دارد. مدل های فرایند کسب و کار می‌توانند از طریق BPMS به روش های مختلف ایجاد شوند و سپس برای اطلاع از روند دقیق کار توسط سهامداران بررسی شوند.

اتوماسیون:

جنبه اصلی اتوماسیون فرایند، تخلیه بسیاری از کارهای روتین که کارمندان را به صورت روزمره درگیر کرده است می‌باشد که در سیستمی با قوانین کسب و کار و محرک های خودکار با تعاملات انسانی محدود برنامه ریزی شده است. ساختن این اتوماسیون، شامل مونتاژ وظایف یا عمل ها و مکانیسم های ورودی برای تقلید رفتاری یک فرایند کسب و کار است.

تجزیه و تحلیل:

BPMS سطوحی مختلفی از گزارش را ارائه می‌دهد یا با ابزار گزارش برای ارائه تجزیه و تحلیل در مورد عملکرد فرایند ادغام می‌شود. گزارش ها با شاخص های اصلی عملکرد گره خورده اند و اطلاعاتی در مورد عملکرد، اقدامات فردی، فرایندها، اعضای فرایند و غیره ارائه می‌دهند.

تجزیه و تحلیل می‌تواند تنگناهای پروژه را شناسایی و فرصت هایی را برای بهبود مستمر فرایند ایجاد کند. علاوه بر این، این رسیدگی ها و بررسی ها می‌تواند بر روی فعالیت های قدیمی نیز اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن