BPM Course
منبع این مقاله
بازاریابی

روش‌هایی برای تحقیقات بازار با هزینه کم

تحقیقات بازار، یک بخش حیاتی در هر استراتژی بازاریابی می‌باشد اما اگر بودجه محدود است، می‌توانید خودتان تحقیق بازار خود را انجام دهید یا تحقیق از مشتری، می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بهتری به دست بیاورید.

زمانی‌که شما با کارمندان خود مشورت می‌کنید، با مشتریان چت می‌کنید یا از دوستان خود می‌خواهید تا بازخوردی نسبت به محصولات شما ارائه بدهند؛ شما در حال انجام و هدایت تحقیقات بازار غیر رسمی هستید. این نوع از انجام شخصی تحقیقات، می‌تواند اطلاعات مفیدی را برای شما فراهم کند تا به شما در شناخت وضعیت و بهبود کمک کند.

شما برای انجام تحقیق، به هزینه زیادی نیاز ندارید، اما باید آن را به طور کامل انجام دهید. شما باید کشف کنید که تاکنون چه چیزی در مورد محصولات، رقیبان و بازار خود می‌دانید. به داده و آمار خود نگاه کنید و ببینید چه دسته‌بندی از محصولات و خدمات وجود دارد و جایی‌که را متناسب با بازار هستید، تعیین کنید. هم‌چنین، شما باید کشف کنید که چه چیزی را نمی‎دانید.

با کارمندان خود گفت‌وگو کنید

کارمندانی که با مشتریان مواجه می‌شوند، می‌توانند منبع عظیمی از اطلاعات باشند. به‌خصوص فروشنده‌های خوب، مشتریان خود و بازار را هم به خوبی می‌شناسند. آنها اغلب در بهترین موقعیت برای برجسته کردن گرایشات بازار و کشف تهدیدها و فرصتها هستند. اما فروشنده‌ها، عامل کار هستند نه نویسنده آن؛ پس آنها مایلند این اطلاعات را در سر خود نگه دارند. برقراری نشست‌های منظم با کارمندان خود و گفت‌وگوی و دریافت اطلاعات از آنها، ارزشمند است.

با مشتریان خود گفت‌وگو کنید

برای شناخت بازار هدف خود، شما باید بدانید چه کسی خرید می‎کند، آنها چه چیزی را در چه زمانی و به چه علت می‎خرند. اطلاعات شما باید پاسخ بسیاری از سوالات را به شما بدهد. آنچه که ممکن است شما ندانید، این است که چه چیزی مشتریان شما را وادار به خرید می‌کند. مشتریان، معمولا از ارائه بازخورد رضایت دارند، زیرا آنها می‌خواهند بهترین خدمات را دریافت کنند. به عنوان یک کسب وکار کوچک، شما این امتیاز را دارید که به مشتریان خود نسبت به رقبای بزرگ خود نزدیکتر هستید؛ شما می‌توانید از روابط با مشتریان خود، برای دریافت بازخوردهای ارزشمند بهره ببرید.

تست ایده‌های خود

شرکت‌ها زمانی‌که می‌خواهند یک محصول یا خدمت جدید را راه‌اندازی کنند، اغلب به تحقیقات بازار نگاه می‌کنند. زمانی‌که شما در حال طرح‌ریزی یک راه اندازی محصول یا تغییر استراتژی هستید؛ آغاز کار خود با تحقیقات داخلی بازار مانند طوفان فکری با کارمندان خود، ایده خوبی است. سپس، ایده خود را در بین مشتریان اصلی خود تست کنید و به طور ایده آل گرایانه، با آنها تماس چهره به چهره داشته باشید. اگر شما از طریق یک توزیع‌کننده یا خرده‌فروش، محصول خود را می‌فروشید؛ قبل از آنکه محصول جدید خود را به توزیع‌کننده بدهید، این تست‌های کاربران نهایی را انجام دهید تا بتوانید ثابت کنید که تقاضایی وجود دارد.

خرید ناشناس را امتحان کنید

از فردی خارج از کسب وکار خود تقاضا کنید تا تعدادی خرید به صورت ناشناس انجام دهد. این بدان معناست که آنها با شرکت شما دیدار داشته باشند یا با آن تماسی برقرار کنند و خود را در موقعیت مشتری قرار دهند. این روش، به شما می‌تواند یک تصویر واقعی از کیفیت خدمات شما را بدهد. در همان زمان، شما می‌توانید از همان فرد برای بررسی رقیبان خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که تک ملاقات‌ها، تنها به شما در مورد آن موسسات در یک روز کاری آنها خواهند گفت. شما ممکن است نیاز داشته باشید که چندین ملاقات انجام دهید تا داوری صحیحی در مورد نحوه رفتار رقبای خود انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن