BPM Course
ارتباطات

اهمیت وبلاگ به عنوان رسانه اجتماعی

به عنوان یک بازاریاب یا حرفه ای یا یک مدیر حرفه ای، نیاز به هماهنگی با روند فعلی، به خصوص از نظر کانال های رسانه ای به طوری که جلوتر از مشتریان باشد وجود دارد. امروزه شبکه های رسانه های اجتماعی موجب تغییرات زیادی در رفتار مصرف کننده شده است.

برخلاف رسانه های چاپی به طور سنتی (رسانه های صوتی و تصویری و کانال های ارتباطی که اطلاعات را از طریق تبلیغ کنندگان بصورت یکطرفه به خوانندگان و بینندگان با یا بدون تایید آنها عرضه می کردند)، کانال های رسانه های اجتماعی از سوی دیگر تعامل و کنترل می شد و اینکه افراد بخواهند یک تبلیغ را مشاهده کنند یا خیر تاحدودی جزو اختیارات خودشان بوده و هست.

تبلیغات موثر برای مشتریان در حال حاضر شامل استفاده از رسانه های متعدد از جمله تبلیغات چاپی ، تلویزیون، وب سایت ها، وبلاگ ها، یوتیوب، اینستاگرام و … می‌شود. شرکت ها امروزه هیچ گزینه‌ای ندارند جز اینکه در همه کانال های پیشرو در دسترس باشند. بنابراین طراحی یک استراتژی ارتباطی و تبلیغاتی برای طراحی یک استراتژی رسانه های اجتماعی جداگانه پس از درک همه چیز در مورد کانال های رسانه های اجتماعی، رفتار مصرف کننده، ویژگی ها و مهمتر از همه عناصر مختلف است.

برخی از محبوب ترین کانال های وب اجتماعی، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، سایت های به اشتراک گذاری عکس، فایل‌های صوتی یا همان پادکست (PodCast) و اشتراک گذاری ویدئو، ویکی پدیا، ایمیل، SMS و وبلاگ نویسی و غیره هستند. در این بخش ما بطور خلاصه در این مورد بحث خواهیم کرد؛ به نظر می رسد که ویکی پدیا و وبلاگ ها رسانه های بسیار مورد استفاده در وب هستند.

وبلاگ ها

یک وبلاگ یک صفحه وب است که افراد نظرات، بررسی یا نوشته ها در مورد یک موضوع خاص و اطلاعات را به اشتراک می گذارد. وبلاگ نویسان ابتدا وبلاگهای خود را به عنوان صفحات نویسنده تکمیل میکنند و سپس بینندگان شروع به اظهار نظر و بحث در قسمت نظرات پست ها میکنند. با این حال در زمان های اخیر، وبلاگ نویسی حرفه ای از سنین کم آغاز شده است و مولفان متعددی موضوعات متفاوت را در وبلاگ ها ی مختلف به اشتراک می گذارند.

شما نیز می توانید وبلاگ ها را در تقریبا در همه زمینه ها از جمله شخصی، حرفه ای، مرتبط با کسب و کار، تحصیلات و تحقیقات و غیره پیدا کنید. در واقع وبلاگ ها در دانشگاه ها، تیم های تحقیقاتی و گروه های علاقه مند در افزایش است. بر خلاف پیش از این که وبلاگ ها توسط افراد نگهداری می شد، این روند در حال حاضر به وبلاگ هایی که توسط نویسندگان متعدد نوشته شده است و محتوا و کیفیت گفتگوهای حرفه ای تر، تغییر کرده است.

تا چند سال پیش، وبلاگ ها حاوی پیام های متنی یا پست های متنی بودند. در حال حاضر وبلاگهای حرفه ای حاوی ویدیو، صوتی و تصویری و غیره هستند و این تجربه ای غنی برای بینندگان است. شرکت های بازاریابی از این وبلاگ ها برای ایجاد نام تجاری و تبلیغات آنلاین یا لینک سازی استفاده می کنند.

واقعیت این است که وب جهان گستر بیش از ۱۷۵ میلیون وبلاگ دارد که محبوبیت آن به عنوان یک کانال قابل توجه است.

اصطلاحات و منابع

انجمن وبلاگنویسی توسط تجارت به عنوان ‘Blogsphere’ نامیده می شود. وبلاگ های مانند وب سایت ها دارای لینک های پیوند، رول های وبلاگ و سایر ویژگی هایی هستند که وبلاگ های مختلف را به یکدیگر متصل می کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

برای جستجوی وبلاگ ها در موضوعات مختلف، چندین موتور جستجوی وبلاگ وجود دارد مثل Technorati، Scope Blog و غیره. آنها گزینه های جستجو را برای جستجوی تگ های اخیر و محبوب مورد استفاده در پست های وبلاگ و غیره فراهم می کنند.

جامعه آنلاین وبلاگ نویسان و بسیاری از سایت های دیگر نیز ارتباط حرفه ای با وبلاگ نویسان و گروه ها را فراهم می کنند.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن