BPM Course
برندینگ

چگونه از کسب و کار کوچک خود یک برند بسازیم

اگر شما هم کسب و کاری دارید که رشد و پیشرفت آن از دغدغه‌های همیشگی‌تان است حتما با برند و برندینگ آشنایی دارید و دوست دارید کسب و کارتان تبدیل به برند شود. آیا تبدیل شدن به برند شانس است یا نیاز به تلاش فراوان دارد؟ ما می‌خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که باید از یک‌سری اصول و دستورالعمل‌ها پیروی کنید تا در مسیر برند شدن گام بردارید.

با تعریف نام تجاری خود شروع کنید

محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را مرور کنید، فضایی را که از بازار اشغال کرده‌اید مشخص کنید و نیازهای احساسی ومنطقی مشتریان خود را بررسی کنید. مشخصه‌های نام تجاری شما باید کسب و کار کوچک شما را ارتقا بخشد،باعث ارتباط با مخاطب شود و در بازار شما را متمایز کند. برای انتخاب یک نام تجاری مناسب باید مراحل ذکر شده را طی کنید تا در شروع مسیر بتوانید خود را به مشتریانتان درست معرفی کنید.

در زمان ساختن نام تجاری خود آن را به عنوان یک شخص در نظر بگیرید

هر یک از ما فردی است که شخصیت او از باورها، ارزش‌ها و اهداف تشکیل شده است که تعریف می‌کند ما چه کسی هستیم و چه کسی با ما ارتباط برقرار می‌کند. شخصیت ما چگونگی رفتار ما در موقعیت‌های مختلف، چگونگی لباس پوشیدن و آنچه را می‌گوییم تعیین می‌‌کند. نام تجاری شما نیز دقیقا همینطور است و شما شخصیتی برای او می‌سازید که چطور با او ارتباط برقرار شود. درواقع افراد همیشه درمورد ویژگی‌های خوب و بد دیگران صحبت می‌کنند، شما باید محصولی ارائه دهید که مشتریان از شما فقط به خوبی یاد کنند، که لازمه ایجاد چنین تصوری در مشتریان این است که با درنظر گرفتن نام تجاری خود به عنوان شخص در مسیر کسب نام نیک گام برمی‌دارید.

ایجاد ارتباط دراز مدت با مشتریان را هدف قرار دهید

همانطور که می‌دانید ایجاد ارتباط درازمدت در هر نوعی از روابط نیاز به شکل‌گیری احساس اعتماد دارد بنابراین برای ایجاد چنین ارتباطی با مشتریان خود باید سعی کنید اعتماد آن‌ها را بدست آورید، پس وعده‌های تبلیغاتی ندهید و انتظارات را تا جایی بالا نبرید که نتوانید به آن عمل کنید، با نام تجاری درست ایجاد اعتماد کنید، در مورد فعالیت‌ها و خدمات شرکت خود صادق باشید و در جهت ارزش‌های کسب و کار کوچک خود حرکت کنید.

با لحن صحیح با مشتریان خود سخن بگویید

یکی از راه‌های ایجاد ارتباط مثبت، بلندمدت و بر پایه اعتماد نحوه برقراری ارتباط با استفاده از لحن و کلمات صحیح است. این کار به تقویت شخصیت کسب و کار کوچک شما کمک خواهد کرد و روشن می‌کند که مشتری‌ها دقیقا چه چیزی از محصول یا خدمات شما انتظار داشته باشند.

سعی در تقلید از برندهای بزرگ نداشته باشید

هویت متمایز خود را امتحان کنید. یک گرایش بزرگ در مصرف‌کنندگان نسبت به سازمان‌ها و شرکت‌های مستقل وجود دارد. درواقع اپراتورهای مستقل، می‌توانند از موقعیت‌های خود برای جذب مشتریانی که به دنبال محصول جدید و معتبر هستند استفاده کنند. فراموش نکنید مشتریان برند همیشه افراد خاص پسند هستند، پس اگر بتوانید بر روی ویژگی‌های خاص محصول خود تاکید کنید حتما شما هم تبدیل به برند خواهید شد.

جسور باشید، نوآوری داشته باشید و برای چیزی که به آن اعتقاد دارید ایستادگی کنید

برندهای بزرگ توسط لایه‌های بزرگی از بروکراسی پوشانده شده است که مانع از انعطاف‌پذیری و واکنش به نیازهای همیشه در حال تغییر مشتریان می‌شوند. این لایه‌های تصمیم‌گیرنده برای آن‌ها شجاعت و جسارت را سخت می‌کند.

حتما بخوانید:  ایجاد و توسعه‌ USP برند

همیشه در هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، نام تجاری خود را در نظر بگیرید

غرور خود را از دست ندهید و موقعیت برند خود را با تخفیف‌های بی قید و شرط تضعیف نکنید. سعی کنید بیشتر به جای کاهش قیمت پیشنهادات خوب به مشتریان خود دهید. تبلیغات نیز یک فرصت بسیار خوب برای تقویت نام تجاری کسب و کار کوچک شما و تبدیل کردن آن به یک برند است.

برای کسب و کار خود لوگو طراحی کنید

لوگو اولین چیزی است که در برخورد با یک کسب و کار توجه همه رو جلب می‌کند، بنابراین از طراحی یک لوگو مناسب غافل نشوید زیرا با دیدن لوگو بی شک در ذهن مشتریان خود تداعی می‌شوید. در طراحی لوگوی خود به موضوع زمان و آینده توجه کنید و آن را برای درازمدت درنظر بگیرید، زیرا قرار است بر روی تمام محصولات و اجزای برند شما قرار گیرد، همچنین لوگو باید طراحی واضحی داشته باشد تا در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل شناسایی باشد. نکته دیگر اینکه از لوگوی خود بر روی کالاهای سفارشی از قبیل کیف، ماگ، سررسید و کارت ویزیت هم استفاده کنید و با توزیع آن در بین مشتریان خود، ماندگارتر شود.

در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال و مستمر داشته باشید

قبل از شروع هر فعالیتی، شبکه‌های اجتماعی که مخاطبین شما در آن‌ها حضور فعال‌تری دارند را شناسایی کنید و بر روی آن بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، البته نباید فعالیت در سایر شبکه‌های اجتماعی را از قلم بیاندازید. فراموش نکنید عامل اصلی در دست‌یابی به اهداف موردنظرتان استمرار در انجام فعالیتتان است.

شرکت در رویدادهای مهم را از دست ندهید

شما می‌توانید با شرکت در رویدادهای مهم علاوه بر تبلیغ کسب و کارتان با ایجاد احساسات مثبت نسبت به برندتان در ذهن مشتری خود ثبت و ماندگار شوید.

در مسیر برندشدن تداوم داشته باشید

سخن آخر اینکه شما باید در رعایت این اصول و دستورالعمل‌ها تداوم داشته باشید تا هم اینکه به نتایج دلخواهتان برسید و هم اینکه از نظر مشتریان خود حرفه‌ای و قابل اعتماد بنظر بیایید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن