BPM Course
برندینگ

دشمن نام تجاری خود نباشید

نام تجاری یک شرکت باید قوی، با هدف مشخص، واضح و با بیان مختصر باشد. اغلب خطاهای انسانی غلط یا حتی احساساتی می‌تواند ترک هایی را در برند شما ایجاد کند. در اینجا مواردی را برای شما ذکر می‌کنیم که ممکن است از طرف شما یا تیمتان باعث ایجاد خرابکاری یا ضربه به نام تجاری شما شود و همچنین راه حل هایی برای مقابله با آن.

اطمینان حاصل کنید که برند شما به درستی و به خوبی تعریف شده است

نام تجاری شما باید به طور شفاف و عالی توسط هر کسی که آن را نقل می‌کند، درمورد آن مطلب می‌نویسد یا آن را تبلیغ می‌کند فهمانده شود. شما باید ارزش های اصلی برند خود را در ساده ترین شرایط تعریف کنید که شامل آرم و تصاویر و تمام جزئیات برند شما می‌شود.

آن را به طور مداوم پیاده سازی کنید

هنگامی که نام تجاری شما به طور یکسان در سراسر هیئت مدیره تعریف شود کار شما ساده تر می‌شود. کنترل نام تجاری در سراسر شرکت، به معنای اطمینان از منابع تجاری برند، مانند تصاویر و آرم ها باید برای تمام کسانی که در زمینه تبلیغات و تهیه محتوا برای برند در شرکت کار می‌کنند کاملا در دسترس و قابل مشاهده باشد. اطمینان حاصل کنید که همه اعضای شرکت از جزئیات برند اطلاع دارند تا بتوانند محتوای متناسب با هریک از الزامات ذکر شده را برای برند تهیه نمایند.

آمادگی مواجه با مشکلات را داشته باشید

مطمعنن اشتباهاتی به وجود می‌آید. مشتری ممکن است با یک قسمت از نام تجاری گمراه شود یا یکی از اعضای تیم ممکن است شکایات یا بازخوردهای مشتریان را به خوبی پاسخ ندهد. بهبود یک نام تجاری آسیب دیده تقریبا غیر ممکن است. خودتان باید پی به اشتباهات خود ببرید و در مسیر بهبود آن قدم بردارید. در صورت امکان به مشتریان خود نشان دهید که قصد دارید این اطمینان را به آن ها بدهید که این مشکل دیگر هرگز پیش نخواهد آمد. حتی اگر همیشه لزوما حق با مشتری نباشد، باید تلاش کنید تا آن ها را متقاعد کنید.

خود را درگیر نکنید بلکه مشارکت کنید

شما می‌خواهید گفتگو درباره برند خود را آغاز کنید و احساسات مشتری را درگیر کنید، اما اگر در آن گرفتار شوید می‌تواند بدترین اشتباه شما باشد. برخی برندها با رفتار ناصحیح و بی احترامی به مشتری شکست می‌خورند. بسیاری از افرادی که در رسانه های اجتماعی اشتراک دارند به خودشان اجازه رفتار خشونت آمیز با مشتریان را می‌دهند یا شروع به جنجال های آنلاین با رقیبان خود می‌کنند که به سادگی خود را در نگاه دنبال کنندگان و مشتریان کوچک و زشت جلوه می‌دهند.

اجازه ندهید هر کسی از برند شما استفاده کند

در انتها یک یادآوی ساده به شما این است که شما باید بر روی حفاظت از مالکیت معنوی برند خود سرمایه گذاری کنید. شاید شما کسی نباشید که از برند خود سواستفاده کنید اما اگر اجازه این کار را به دیگران بدهید این اتفاق منجر به شکست شما خواهد شد.

شما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که نام تجاری شما ممکن است کامل و بی نقص باشد اما شما و تیمتان اینگونه نیستید. تنها به غریزه تکیه نکنید. نام تجاری خود را سازماندهی کنید و فرایندی ایجاد کنید که اشتباهات را قبل از اینکه اتفاق بیفتد حذف کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن