BPM Course
برندینگ

در چه شرایطی باید برند سازی مجدد انجام دهیم؟

ایده یک نام تجاری یا برند در یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد. به طوری که کسب و کارها از طریق برند خود قادر به تعامل با مشتریان در پلت فرم های مختلف هستند. در مورد برند سازی مجدد نیز دقیقا همین اهمیت وجود دارد.

یک برند نماینده شما، کسب و کار شما و مجوزی برای محصولات و خدمات شما است. از آنجایی که برند سازی موفق بسیار مهم است برند سازی مجدد نیز در زمانی که کسب و کار شما دچار افت و چالش شده نیز مهم است.

بنابراین آیا برند سازی مجدد ارزش رونق دادن مجدد به کسب و کار شما را ندارد؟ در اینجا مواردی را که ممکن است با وجود آن ها بخواهید برند سازی مجدد را برای کسب و کار خود انجام دهید در یک لیست بررسی می‌کنیم:

نام تجاری شما یک تصور به یاد ماندنی را بر جای نمی‌گذارد

آیا لوگو و وب سایت شما یک برند معنا دار را ایجاد کرده است؟ آیا آن‌ها با محصول، شرکت و در کل نام تجاری شما سازگاری دارد؟ اگر اینطور نیست شما مجبور هستید در آن تجدید نظر کنید و برند سازی مجدد انجام دهید. این کار ممکن است شامل فرایندهایی مثل ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد یا طراحی یک صفحه وب خلاقانه باشد. در نهایت شما می‌خواهید برند خود را طوری بسازید که از دور قابل شناسایی باشد. درواقع بند شما باید بدون نیاز به تحقیقات بیشتر تصاویری از محصول و کسب و کار شما را در ذهن متبادر کند.

می‌خواهید اعتبار و سابقه خود را تغییر دهید

در چنین مواردی ممکن است کسب و کار شما دچار اشتباهات و چالش شده باشد و برند شما برای مصرف کننده یادآور آن اشتباه باشد. برند سازی مجدد یک گام بسیار مهم در از بین بردن سابقه بد گذشته شما است.

حتما بخوانید:  برندسازی مجدد (Rebranding)

لوگو یا برند شما شبیه یک برند دیگر است

کوکو شانل (طراح لباس معروف) در جایی گفته است: «برای اینکه غیر قابل تعویض باشید همیشه باید متفاوت باشید.» درست است که او درباره طراحی لباس صحبت می‌کرد اما این می‌تواند به نام تجاری هم مربوط باشد. اگر برند شما بسیار شبیه به یک برند دیگر است، به راحتی می‌تواند با یک برند دیگر اشتباه گرفته شود یا بدتر از آن‌ها در بین برندهای هم شکل گم شود.

برند شما منسوخ شده است

اگر یکی از عناصر برند شما با گذشت زمان قدیمی یا منسوخ شده است ممکن است زمان به روز رسانی آن یا برند سازی مجدد باشد. برندهایی که لوگو و وب سایت قدیمی دارند نسبت به برندهای حال حاضر و امروزی غیر حرفه ای تر به نظر می‌رسند. دراکثر صنایع، مصرف کنندگان به دنبال کسب و کارهایی هستند که با فناوری پیشرفت کنند و محصولات آنان به روز شود.

شما با یک شرکت دیگر ادغام شده اید

ادغام کسب و کار شما با یک کسب و کار یا شرکت دیگر نیز دلیل خوبی برای برندسازی مجدد است. شما می‎توانید برای نشان دادن دامنه جدید برند خود یا برای اطمینان از اینکه برند شما همه چیز را درباره کسب و کارتان نشان می‌دهد این برند سازی مجدد را انجام دهید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن