خلاصه کتاب

خلاصه کتاب استراتژیک‌بودن | Being Strategic

درباره نویسنده

نویسنده
اریکا اندرسن (متولد نبراسکا)، نویسنده امریکایی و بنیان‌گذار شرکت مشاوره پروتوس است. از او مقالات متعددی در هاروارد بیزینس ریویو، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز به چاپ رسیده است.

خلاصه کتاب استراتژیک‌بودن | Being Strategic

تصویر کتاب

«مفاهیم کتاب «استراتژیک‌بودن» شامل یک طرز تفکر و مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که تقریبا در هر تصمیم بزرگ یا کوچک، حرفه‌ای یا شخصی قابل اجرا می‌باشد.»- استراتژیک بودن، صفحه 4

در جهان کار امروزه، کارگران دانشی (Knowledge Worker)، دست بالاتری دارند و توانایی در تفکر «استراتژیک»، به شدت ارزشمند است. افزودن «تفکر استراتژیک» به مهارت‌ها و استعدادهای خود را با ترکیب تعدادی از گام‌های آسان، و قدرت تصمیم‌گیری شفاف در کار و زندگی از زاویه استراتژیک را تصور کنید. استراتژیک‌بودن، اثر اریکا اندرسون، فرایند طرح‌ریزی استراتژیک را شناسایی می‌کند و تفکر استراتژیک را در دسترس قرار می‌دهد.

در ادامه شما نکات اصلی و مهم این اثر را در قالب خلاصه کتاب استراتژیک‌بودن | Being Strategic مطالعه می‌کنید.
جمع بندی

استراتژیک‌بودن اگرچه هرگز به معنای تفکر ساده استراتژیک داشتن نیست، اما می‌تواند سر راست تر و قابل‌دسترس‌تر از آنچه معمولا گمان می‌کنیم، باشد.

بنابراین، امروز از خودتان بپرسید: «به دلیل اینکه امروزه من به چگونگی استفاده از زمانم توجه دارم، چه انتخاب جهت اصلی می‌توانم بگیرم تا به امید به آینده‌ام نزدیک‌تر شوم؟» این یعنی با انتخاب‌های اصلی و استراتژیک خود بتوانید مسیر مناسب را بیابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن