BPM Course
خلاصه کتاب

خلاصه کتاب کار معنادار | Meaningful Work

درباره نویسنده

نویسنده
شاون اسکینوزی (Shawn Askinosie)، در سال ۲۰۰۵ حرفه موفقش در حوزه وکالت را رها کرد تا کارخانه شکلات‌سازی خود را بنا کند. این کارخانه مبنای شهرت او شد و کارش در نیویورک تایمز، بلومبرگ و ... سروصدای زیادی به پا کرد.

خلاصه کتاب کار معنادار | Meaningful Work

تصویر کتاب

تخمین زده می‌شود که شما تقریبا ۸۰،۰۰۰ ساعت از زندگی خود را در محل کار می‌گذرانید. این زمان زیادی است. آیا عاشق کار کردن هستید؟ آیا با کار کردن، احساس مفیدبودن می‌کنید؟ یا مانند بسیاری از افراد، آیا تخلیه انرژی ناشی از کار، بیشتر از افزایش انرژی آن است؟

شاون اسکینوزی بعد از دو دهه کار کردن به عنوان وکیل مدافع جنایی، درجستجوی یک تغییر بود. بنابراین، او داوطلب بخش مراقبت بیمارستان شد. با تمرکز بر دیگران به جای خودش، فهمید «درک شدن» درست مانند «انجام دادن کار» ضروری است. سرانجام موضوع مورد اشتیاق خود را کشف کرد. او کارخانه شکلات اسکینوزی را تاسیس کرد که در آنجا تجارت مستقیم را با کشاورزان در تانزانیا، اکوادور و فیلیپین تمرین می‌کرد. هم‌چنین، او با مدارس مشارکت می‌کرد تا هر روز ناهار 2600 کودک را فراهم کنند. مدل کسب وکار آنها در مجله نیویورک تایمز، ژورنال وال استریت و بلومبرگ تیتر شد. از شاون در مجله اپرا وینفری، به عنوان یکی از 15 نفری نام برده شده است که جهان را نجات داده است. در کتاب «کار معنادار»، اسکینوزی به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان تمام معنای کار خود را کشف کرد و نیروی کار خوبی در جهان بود. آرزوی او این است که چه در ابتدای راه خود برای یک سرمایه‌گذاری جدید باشید یا می‌خواهید سرمایه فعلی خود را با یک هدف خاص در کسب وکار تزریق کنید، شما درسهای آموزشی عمیق او را تجربه خواهید کرد و انجام این کار به شما کمک خواهدکرد تا گام بعدی خود را به سمت کار معنادار کشف کنید.

اگر شما کسی هستید که می‌خواهید زندگی خود را به بهترین نحو بگذرانید و در عین حال، بهترین نتایج تجاری ممکن را به وجود آورید، شناسایی دلیل اقدامات، ممکن است که حرکت اساسی بعدی شما باشد. جستجوی حرفه شما (Vocation) به معنای نحوه بیدارشدن شما، مشاهده واضح‌تر خود، داشتن تجربه لذت‌بخش‌تر و کشف خود واقعی شماست. در متن این کتاب، حرفه (Vocation) به معنی یک Career یا کارراهه شغلی قوی می‌باشد؛ یعنی این که کار را برای همکاران خود معنا کنید و به آن هدف و معنایی والا ببخشید.

در ادامه شما نکات اصلی و مهم این اثر را در قالب خلاصه کتاب کار معنادار | Meaningful Work مطالعه می‌کنید.
جمع بندی

گرچه شما این موضوع را حرفه، هدف، معنا، فرهنگ، محیط یا ذهنیت بنامید، با احساسی که شما برای افراد خود نسبت به اقداماتشان می‌سازید، آغاز می‌شود. ما باید به وانمود کردن دل نبستن به کسب وکار خود پایان ببخشیم و تصدیق احساس شما نسبت به فعالیت‌هایتان، تکمیل کننده موفقیت شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن