خلاصه کتاب

خلاصه کتاب چهار تمایل | The Four Tendencies

درباره نویسنده

نویسنده
گرچن رابین، نویسنده کتاب «چهار تمایل» و پیش از آن نویسنده کتاب پرفروش «پروژه شادی» است که جزو منتخب‌های نیویورک تایمز هم بود. او که دانش‌آموخته حقوق از دانشگاه Yale است، اعتقاد دارد هیچ راه واحدی برای خوشبختی وجود ندارد و هر شخصی بنا به شرایط خود می‌تواند مسیر خوشبختی را بیاید.

خلاصه کتاب چهار تمایل | The Four Tendencies

تصویر کتاب

اگر یک چیز وجود دارد که همه ما آن را به طور مشترک داریم، آن مورد مشترک این است که همه ما نیاز به اثرگذاری، ترغیب کردن، متقاعدکردن، آموزش دادن، فروختن یا آگاهی یافتن از اطراف خود داریم. هر آنچه که شما این موارد را می‌نامید، به‌هرحال شما نیاز به برانگیختن خود و دیگران دارید. برانگیختن برخی از افراد، نسبت به بقیه، برای شما دشوارتر است. چرا این اتفاق می‌افتد؟ شما باید چه کاری را متفاوت انجام دهید؟ ما حس می‌کنیم که یک روش برای همه متناسب نیست. اما چه روشی برای برای شما بهترین نتیجه را دارد؟

این کتاب درباره چهار گرایش ارتباطی انسان‌هاست و در دسته مهارت‌های نرم می‌باشد. گرچن رابین، یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌ها در زمینه ماهیت انسانی است، او از «کلاه شمشیربازی» یا قانون ماهیت انسانی پرده برداشته است. او دریافت که ما می‌توانیم خودمان و دیگران را با نگاهی به تمایلات فرد در پاسخ به انتظارات، دسته‌بندی کنیم. چارچوب آگاهانه چهار تمایل او توضیح می‌دهد که چه عاملی به احتمال زیاد، برای انجام یک عمل به ما الهام‌بخشی می‌کند و چه عاملی این الهام‌بخشی را انجام نمی‌دهد.

حقیقت این است که اگر ما بخواهیم ارتباط برقرار کنیم، باید با زبان مناسب هر مخاطب صحبت کنیم. نه تنها پیام ما باید عملکرد بسیار تاثیرگذاری برای ما داشته باشد؛ بلکه باید آن پیام، شنونده را هم ترغیب کند.

کتاب چهار تمایل، صفحه 16

 

هنگامی‌که شما تمایل ارتباطی خود را درک کردید، کشف تمایل دیگران را هم بیاموزید و در راهکار خود تغییرات ظریفی بدهید، دلسردی خود را کاهش خواهید داد و موفقیت خود را با تاثیرگذاری بر خود و دیگران افزایش خواهید داد. این روش تاکنون به میلیونها نفر کمک کرده که تغییری مداوم داشته باشند. ممکن است این راهکار، بتواند به شما کمک کند. در ذیل، خلاصه‌ای از سه سخن گرانبهای برتر، از کتاب آمده است.

در ادامه شما نکات اصلی و مهم این اثر را در قالب خلاصه کتاب چهار تمایل | The Four Tendencies مطالعه می‌کنید.
جمع بندی

در خاتمه، شما چگونه روی هر تمایل ارتباطی، برای تغییر عقیده آنها تاثیر خواهید گذاشت؟

حامیان – او تاکنون عقیده خود را تغییر داده است.

پرسش‌کنندگان – چرا شما به این تغییر عقیده نیاز دارید؟

متعهدان– از او درخواست کنید تا عقیده خود را تغییر دهد.

طغیان‌گران – خودتان این تغییر عقیده را انجام دهید.

و در نهایت، یک مثال جالب برای به کار گیری این روش‌ها: درحالی‌که مطالعه کتاب «چهار تمایل» واقعا همان‌چیزی است که شما باید انجام دهید (حامیان) و دلایل بسیار فوق‌العاده ای برای انجام آن وجود دارد (پرسش‌کنندگان)، من از شما تقاضا می‌کنم تا به خاطر افرادی‌که پیرامون شما هستند، تلاش کنید (متعهدان) اما درحقیقت، این موضوع کاملا به شما بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید که به آن علاقه دارید، این کار را انجام دهید (طغیانگران)!

برچسب ها

نوشته های مشابه

1 سوال یا دیدگاه درباره “خلاصه کتاب چهار تمایل | The Four Tendencies”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن