BPM Course
منبع این مقاله
بازاریابی

اینفوگرافیک | بهترین زمان برای پست در اینستاگرام، لینکدین و توییتر

این مقاله دارای نسخه PDF انگلیسی است. جهت دسترسی به لینک دانلود نسخه انگلیسی هم‌اکنون عضو شوید.

در این مطلب به بهترین زمان پست عکس و مطلب در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توییتر می‌پردازیم.

۱- بهترین زمان ارسال در اینستاگرام

اینستاگرام برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است. نیمی از کاربران ایالات متحده، روزانه از این برنامه استفاده می کنند، هرچند که ظاهرا بسیاری از افراد در طی روزهای تعطیل، نسبت به روز کاری بیشتر مشغول استفاده از این برنامه هستند. به طور کلی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، دوشنبه و پنج شنبه  نسبت به هر زمان دیگر به غیر از ۴:۰۰ بعد از ظهر است. بهترین زمان برای ارسال فیلم ها در هر روز، ساعت  ۸ صبح تا ۹ بعد از ظهر است.

بیشتر رسانه ها روز دوشنبه بین ۹-۸ صبح با موفقیت ارسال شده است که برای بسیاری از افراد، اولین کار صبحگاهی در هر هفته است.

۲-بهترین زمان ارسال در فیسبوک

افراد به فیس بوک در هر دو دستگاه تلفن همراه و رایانه های رومیزی، هم در محل کار و هم در خانه وارد می شوند. چگونگی استفاده به شدت به مخاطبان بستگی دارد. به طور متوسط، بهترین زمان برای ارسال، ۱ تا ۴ بعد از ظهر، زمانی که بیشترین میزان کلیک نشان داده شده است.

خصوصا، ۱۲-۱ بعد از ظهر اولین روز شنبه و یکشنبه است.
در طول هفته، روز چهارشنبه در ساعت ۳ بعد از ظهر و همچنین پنجشنبه و جمعه بین ۱ تا ۴ بعد از ظهر است. بدترین حالت ها تعطیلات آخر هفته قبل از ساعت ۸ صبح و بعد از ساعت ۸ بعد از ظهر است.

۳-بهترین زمان برای ارسال پست در تویتر

مانند فیس بوک، افراد از توییتر در هر دو دستگاه موبایل و رایانه رومیزی، هم در محل کار و هم در خانه استفاده می کنند. چگونگی استفاده از آن نیز به شدت به مخاطب بستگی دارد. اما اغلب مردم از آن مثل فید آر اس اس و چیزی که در طول زمان های بلااستفاده مانند رفت وآمد، تفریح و غیره استفاده می کنند. زمان های خوب برای ارسال تویت به طور متوسط در حدود ۱۲ تا ۳ بعد ازظهر، با آپکس در ساعت ۵ بعدظهر – که با ترافیک رفت و آمد شبانه مرتبط است.

روزهای هفته، عملکرد قویتری را نشان میدهند، هرچند برخی از نیچ­ها ( niche)ممکن است در آخر هفته تماشاگرهای بیشتری داشته باشند. اگر هدف شما این است که بازخوانی و کلیکهای تبلیغاتی را به حداکثر برسانید، هدف ظهر، ۳ بعد از ظهر یا ۵ تا ۶ بعد از ظهر باشد.

۴- بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین

تقریبا ۲۵٪ از بزرگسالانی از ایالات متحده از LinkedIn، عمدتا برای مقاصد حرفه ای، در طول روزهای هفته و ساعت کاری استفاده می کنند. لینکدین داری فرکانس کمی کمتری از برخی از کانال های دیگر در این لیست است، چرا که بیش از نیمی از کاربران کمتر از یک بار در هفته از لینکدان بازدید می کنند.

ارسال های اصلی تا اواسط هفته، بین سه­‌شنبه تا پنجشنبه است.

هنگامیکه هدف نرخ بالای کلیک است، دراین روزها در طول زمان‌هایی که با رفت و آمد صبح و عصر همراه میشوند، پست ارسال کنید – تقریبا ۷: ۳۰-۸: ۳۰ صبح و ۵-۶  بعد از ظهر- و همچنین ساعت ناهار، حدود ساعت ۱۲ظهر. برخی نیز عملکرد مثبت را در روزهای سه شنبه، بین ۱۰ تا ۱۱ صبح، دیده اند.

اینفوگرافیک
اینفوگرافیک
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن