BPM Course
رهبری

چه چیز از شما یک مدیر موفق می‌سازد؟

حقیقت این است که مردم شرکت یا کسب و کارهای بد را ترک نمی‌کنند بلکه مدیران بد را ترک می‌کنند

قبل از اینکه به توصیف ویژگی های یک مدیر موفق بپردازیم ابتدا باید روشن کنیم که مدیریت و رهبری یکسان نیستند. البته مدیران موفق حتما دارای مهارت های رهبری قوی هستند اما مدیریت نیازمند ویژگی های خاصی است که رهبران واقعی همیشه آن را ندارند.

واقعا مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند؟ ما معتقدیم که یک مدیر موفق ترکیبی از موارد زیر است:

مدیران موفق کارکنان خود را تقویت می‌کنند

شاید این موضوع وقت گیر باشد اما پرورش کارکنان و دادن استقلال بیشتر به آن‌ها سرمایه ای است که واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. این بدان معنا نیست که کارکنان شما هر لحظه نیاز به کمک دارند بلکه به این معنا است که آن‌ها نیاز به انگیزه بیشتر دارند.

مدیران موفق به کارکنان خود توجه دارند

مدیران موفق می‌دانند که رفاه و موفقیت کارکنان آن‌ها تاثیر مستقیم بر بهره وری شرکت دارد. یک مدیر موفق به کارکنان خود توجه می‌کند تا کارکنانش نیز به کار توجه کنند. مدیران موفق برای پرسیدن اوضاع کارکنان، کمک به آن‌ها در کارهای تخصصی و فراهم کردن منابعی برای ساپورت و پشتیبانی آن‌ها وقت می‌گذارند. آن‌ها همچنین به پیشرفت شغلی کارکنان خود نیز اهمیت می‌دهند.

مدیران موفق خوب ارتباط برقرار می‌کنند

بهترین مدیران به دیدگاه کارمندانشان گوش می‌دهند و راه هایی برای انتقال آن‌ها به هیئت مدیره پیدا می‌کنند. آن‌ها از چالش های به وجود آمده در شرکت عبور می‌کنند و به طور منظم بر تغییرات و اولویت ها تأکید می‌کنند. آن‌ها همچنین به نگرانی های کارمندانشان پاسخ آشکار می‌دهند و به کارکنان خود اعتماد و اطمینان می‌دهند.

مدیران موفق صادق هستند

مدیران موفق به حرفی که می‌زنند اعتقاد دارند و آنچه را می‌گویند انجام می‌دهند. اگر چیزی می‌گویند آن کار خواهد شد. آن‌ها زمانی که انتظاراتشان برآورده نشده یا نمی‌توانند با کارمندانشان مذاکره کنند بازخوردهای صادقانه اما سازنده را ارائه می‌دهند و به همین دلیل مورد احترام هستند.

آن‌ها کار تیمی را تشویق می‌کنند

ارزش کار جمعی در مدیران موفق از بین نرفته است. آن‌ها استعدادهای کارکنان مختلف را با هم ترکیب می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. کار تیمی و افراد بیشتر نه تنها باعث تقویت روحیه می‌شود بلکه باعث افزایش انگیزه و حل مشکلات بیشتری نیز می‌شود.

مدیران موفق کارمندانشان را درک می‌کنند

اینجا جایی است که مهارت های فنی برای مدیریت مهم هستند. یک مدیر موفق به دلیل اینکه همه کارها را به دست گرفته است بنابراین در موقعیت خوبی برای درک چالش های مشترک و مهم تر از همه راه حل ها خواهد بود. برخی مدیران ممکن است تخصص خاصی نداشته باشند اما مهارت های لازم برای پشتیبانی مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

آن ها آرام و خونسرد هستند

مدیر بودن یک کار شدیدا استرس زا است اما اگر شما به عنوان یک مدیر کنترل خود را از دست بدهید احترام خود را نیز از دست داده اید. هیچ کارمندی یک رئیس غیر قابل پیش بینی را دوست ندارد. مدیران موفق تر آرام تر نیز هستند.

حقیقت این است که مردم شرکت یا کسب و کارهای بد را ترک نمی‌کنند بلکه مدیران بد را ترک می‌کنند. یک مدیر موفق با ایجاد یک ارتباط درست مشارکت کارکنان را افزایش می‌دهند همچنین رضایت شغلی را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود نتایج یک کسب و کار فوق العاده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن