BPM Course
بازاریابی

تحقیقات بازار از طریق تحقیقات ثانویه یا مطالعه‌ای

تحقیقات مطالعه‌ای یا تحقیقات ثانویه به معنای یافتن داده‌های مرتبط است که تاکنون وجود داشته‌اند. تحقیقات مطالعه‌ای می‌تواند اطلاعات مفیدی را که اکثر آنها رایگان هستند، به شما ارائه دهند.

یافتن اطلاعات درست، ممکن است نیاز به سعی و کوشش داشته باشد، اما می‌تواند به شما در آگاهی یافتن از تصمیمات تجاری کمک کند. در اینجا، منابع اصلی داده‌های موجود که شما احتمالا برای یافتن آنها تلاش خواهید کرد، بیان شده است.

تحقیقات آنلاین مطالعه‌ای

شما می‌توانید اطلاعات بسیاری را در فضای آنلاین در مورد بازار و رقیبان خود بدست آورید. شما می‌توانید روی سایت‌های آنها، به نحوه بازاریابی رقیبان خود و نقطه فروش آنها پی ببرید. شما درکی را نسبت به استراتژی آنها با مطالعه محتوای آنها (شامل بلاگها) پیدا خواهید کرد. هم‎چنین شما می‎توانید به طور مستقیم قیمتها را به ازای خدمات و محصولات گوناگون مقایسه کنید. با گوگل کردن رقبای خود، هم چنین شما می‌توانید پی ببرید که چه جاهای دیگری نام آنها ذکر شده است.

در نهایت، ببینید که آنها چه فعالیتی تا به حال در رسانه‌های اجتماعی داشته‌اند و هم‌چنین، به نحوه پاسخگویی مشتریان توجه کنید. این کار می‌تواند برای شما، موقعیت شکست رقیبان و آشکارسازی فرصتهای جدید برای کسب وکار شما را برجسته کند.

اگر کسب وکار شما یک کسب وکار B2B است، حرفه‌ای ترین دایرکتوری‌ها را برای سازمان خود نگه دارید. آنها رقبیان شما را فهرست می‌کنند و احتمالا اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات آنها آماده می‌کنند. آنها حتی می‌توانند به شما پیرامون فضاهای خالی و فرصت‌های موجود در بازار کمک کنند.

تحقیقات مطالعه‌ای
تحقیقات مطالعه‌ای

گزارش‌های تحقیقات بازار

نظرسنجی‌ها و گزارش‌های سازمانی می‌توانند به شما اطلاعات بسیاری را در مورد شرایط و گرایشات بازار به شما بگویند. آنها اغلب تهدیدها و فرصت‌ها را در یک سازمان نشان می‌دهند و می‌توانند موقعیت فضاهای خالی در بازار را برجسته کنند.

انجمن‌های تجاری

انجمن‌های تجاری و صنعتی، منبع بزرگی از اطلاعات هستند. بسیاری از نهادهای تجاری به اعضای خود دسترسی به آمار و گزارش‌های صنعتی را می‌دهند.

دیگر منافع ویژه و گروه‌های لابی، اغلب خودشان تحقیقات را انجام می‌دهند. هم‌چنین، دسترسی به سازمان‌های محلی حمایت از کسب وکار شما یا اتاق بازرگانی برای شناخت منابع آنها ارزشمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن