منبع این مقاله
فروش

ترفیع فروش (Sales Promotion)

هدف از ترفیع در فروش (پروموشن)، افزایش فروش کوتاه‌مدت است. یکی از سر راست‌ترین فعالیت‌های ترفیع در فروش، کاهش قیمت‌ها هستند. این کاهش هزینه‌ می‌تواند شامل تخفیف‌ها، کوپن‌های مجانی، یکی بخرید یکی رایگان ببرید، طرح‌های رایگان بیش‌تر از ۲۰% خرید، اعطای خدمات و کالا بیشتر از هزینه مشتری باشد. اما می‌توان از دیگر تاکتیک‌های ترفیعی مانند فروش همزمان دو کالا، هدایای رایگان و طرح‌های وفاداری استفاده موثری کرد. طرح‌های وفاداری بلندمدت، می‌تواند مشتریان را حفظ کند و فروش را تقویت کند.

فعالیت‌هایی برای ترفیع فروش

بسیاری از فعالیت‌های ترفیع در فروش روی مکان فروش محصولات تمرکز دارد. هدف، تشویق کردن مشتریان برای ایجاد انگیزه خرید در آنها یا انتخاب برند شما در بین برندهای رقیب هست.

دیگر گزینه‌های تجاری شامل تشویق خرده‌فروشان به ارائه محصولات بیش از ظرفیت فضای قفسه‌های فروشگاه یا ارائه محصولات ترفیعی با بسته‌بندی خاص مانند مجموعه هدیه کریسمس می‌شود.

 

ترفیع در فروش
ترفیع در فروش

ترفیع فروش و بازاریابی میدانی

برای تاثیر بخشی بیشتر، شما می‌توانید بازاریاب‌های میدانی خود را برای کمک به خرده‌فروشان بفرستید تا محصولات شما را بفروشند. شما می‌توانید یک پیش نمایشی از محصولات خود در یک فروشگاه یا در یک رویداد ترفیعی برپا کنید. اگر نمی‌توانید کارمندانی را برای این کار تامین کنید، می‌توانید فعالیت‌های این چنینی را به یک آژانس بازاریابی میدانی برون‌سپاری کنید.

دیگر فعالیت مرتبط این است که انگیزه‌های فروش خود را برای واسطه‌ها به جای مشتریان پایانی هدف قرار دهید. برای مثال، شما باید یک تخفیف کوتاه مدت به خرده‌فروشان یا کالاهای رایگان و برند به کارمندان فروش ارائه دهید. بسیاری از ایده‌های ترفیع در فروش، می‌تواند با اهداف تجاری به جای توجه به مشتریان یا هردو این موارد تطابق پیدا کند.

ریسک‌های ترفیع فروش

گرچه ترفیع‌های در فروش منفرد، فعالیت‌های تاکتیکی و کوتاه‌مدت هستند، اما می‌توانند پیامدهای استراتژیک مهمی را به همراه داشته باشد. اهداف شفاف ترفیع در فروش، می‌تواند به شما در شناخت ایده‌های نتیجه‌بخش، میزان تناسب این ایده‌ها با دیگر فعالیت‌های بازاریابی مانند تبلیغات وSEO کمک کند.

گرچه کاهش قیمت ممکن است فروش را افزایش دهد، اما می‌تواند تفاوت قیمت‌ها و حاشیه سود را کم کند. برای مثال، اگر مشتریان دو محصول را به قیمت یک محصول بخرند، آنگاه فروش‌های کوتاه‌مدت ممکن است هزینه‌ی فروش‌های آینده را افزایش دهد.

بر خلاف فعالیت‌های ترفیعی که مشتریان جدید را جذب می‌کند یا وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد، تاثیر کلی آن ممکن است در کاهش سود باشد. پس درحالی‌که ترفیع در فروش می‌تواند برای راه‌اندازی محصولات جدید به خوبی عمل کند، می‌تواند ریسکی در ترفیع محصولات فعلی به وجود آورد.

شما باید به دقت در مورد نحوه تاثیر ترفیع در فروش روی برند خود فکر کنید. تخفیف‌های قیمتی منظم یا هدایای رایگان با کیفیت پائین، ممکن است ارزش برند شما را از بین ببرد. از سوی دیگر، یک طرح وفاداری جذاب برای مشتری می‌تواند تصویر برند شما را تقویت کند و داده‌های مفیدی را در مورد رفتار خرید مشتریان شما مهیا کند.


مجموعه

فروش حرفه‌ای

این پست بخشی از مجموعه فروش حرفه‌ای در کار و کسب است. ترتیب زیر را در این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

  1. چگونه یک ارائه فروش تأثیرگذار بنویسیم؟
  2. انواع کارشناسان فروش
  3. ۵ دسته فروشندگان و راهکار هر دسته
  4. نکات مهم برای موفقیت در فروش
  5. مدل AIDA چیست و در فروش چه کاربردی دارد؟
  6. تولید سرنخ فروش | Lead Generation
  7. عملیات فروش و مراحل آن
  8. ارائه آسانسوری چیست؟ (Elevator Pitch)
  9. چگونه می‌توانید بر ترس خریداران در فرایند فروش غلبه کنید؟
  10. ۵ اشتباه که اعتبار شما به عنوان فروشنده را زیر سوال می‌برد (از هاب‌اسپات)
  11. چهار قانون طلایی برای فروش آسان
  12. چک لیست مذاکره فروش
  13. برای مشتریان کمتر وقت بگذارید! افزایش موفقیت در فروش با تکنیک‌های مدیریت زمان امکان‌پذیر می‌شود
  14. تکنیک‌های کلیدی مذاکره بهتر در فروش
  15. شناخت فرایند خرید
  16. برای فروش بیشتر، روی تجربه مشتری کار کنید
  17. ۴ نوع اطلاعات مفید در خاتمه‌دادن به فروش (Closing)
  18. پیش‌بینی فروش (Sales Forecasting)
  19. فروش بیشتر به مشتریان فعلی (Upselling و Cross-selling)
  20. ترفیع فروش (Sales Promotion)
  21. به صدای مشتریان گوش دهید | افزایش فروش از طریق فیدبک مشتریان
  22. فروش موفق، حتی وقتی چاره‌ای جز تخفیف‌دادن نیست | مارکتینگ‌دونات
  23. ۳ راه برای افزایش فروش، بدون کمک «قیف فروش»

منبع
Marketing Donut

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن