مدیریت خود

چه کاری باید انجام دهید وقتی از کار خود متنفر می‌شوید؟

آیا پیش آمده که هیچ دلیلی برای ادامه دادن به کار خود نداشته باشید؟ این مطلب را بخوانید

شرایطی برایتان پیش آمده که هر شنبه صبح احساس می‌کنید وقتی هشدار ساعتتان زنگ میخورد دلتان میخواهد با چکش روی آن بکوبید. هنگام قدم زدن به سمت محل کار خود احساس می‌کنید پایتان را روی سیمان داغ می‌گذارید. چگونه میتوانید اینهمه احساس بد و خصومت را از بین ببرید؟

اول از همه، متاسفم چون شغل شما بخش بزرگی از زندگی شماست و وقتی که شما احساس می کنید که آنطور که انتظار داشته اید، تحقق نیافته و رضایت بخش نیست، می تواند تاثیر منفی زیادی بر چشم انداز و نگرش کلی شما داشته باشد. هنگامی که ساعت اتمام کار شما انگار پنج بار برمی گردد، سخت است که این سرخوردگی را در میز خود تحمل کنید.

در اینجا ۵ کاری که در چنین شرایطی باید انجام دهید آورده ایم.

  1. وضعیت خود را ارزیابی کنید

به نظر می رسد آشکار است، آیا اینطور نیست؟ اما، این یک گام است که اغلب نادیده گرفته می شود. ما همه تمایل داریم تا در چگونگی توصیف حالمان نوعی پیچیدگی ایجاد کنیم، ما نادیده می گیریم که دقیقا چه چیزی ناخودآگاه را ایجاد می کند.

بنابراین، وقت آن است که خودتان سؤال های سختی در مورد وضعیت کنونی خود بپرسید. آیا موقعیت کاریتان نفرت انگیز است یا کارفرمای شما؟ آیا یک بخش کلیدی از موقعیت شما وجود دارد که طعم تلخی را موقعیت  شما قرار می دهد؟ آیا شما همیشه اشتباه کار خود ر نپذیرفته ایدا؟

  1. مکالمات محکم و جدی داشته باشید

هنگامی که شما مشخص کرده اید دقیقا چه چیزی است که شما را برای موقعیت فعلی تان تحت تاثیر قرار داده، وقت آن است که مکاتبات دشوار را با قدرت هایی که دارید انجام دهید. آیا بار کاری شما خیلی زیاد است؟ آیا احساس می کنید پرداختی شرکت به شما نسبت به میزان کاری که انجام می دهید نسبتا جبران نمی شود؟ این را با سرپرست خود بگذارید تا ببینید آیا اصلاحاتی وجود دارد که بتوانند انجام دهند یا با کمک هم انجام دهید؟

اغلب اوقات، چرخه عمر کارکنان چیزی شبیه به این موضوع به نظر می رسد: مریم استخدام شده و در موقعیت جدید قرار می گیرد. مدیر مریم تصور می کند همه چیز به خوبی در حال اجرا است. در نهایت، مریم استعفا می دهد و توضیح می دهد که چگونه تمام وقت کاری خود ناراضی و عصبی بوده است.

  1. جنبه دید یا چشم انداز خود را تغییر دهید

مثبت بمانید! این موضوع کلیشه ای شده است اما یادآور میشوم که هنوز هم کارایی دارد. سعی کنید مدام با خود تکرار نکنید که از این محیط متنفرم. جملات مثبت را با خود تکرار کنید. مثل: من تلاش میکنم که از احساس خستگی دور بمانم. با این حال، من واقعا معتقدم که یک تغییر سریع در دیدگاه شما می تواند دنیای شما را تغییر دهد.

  1. خودتان را درباره این موضوع تخلیه کنید

در مورد مشکلاتتان یک فایل صوتی یا یک نامه ایمیلی تهیه کنید و قبل از ارسال حتما چند بار آن را بخوانید و برای مدیر یا بالادست خود ارسال کنید. همچنین میتوانید درخواست یک جلسه حضوری بدهید و مشکلاتتان را که از قبل لیست کرده اید مطرح کنید.

  1. بهترین کار خود را ارائه دهید

این امر طبیعی است که وقتی شما از کارتان ناراضی هستید تلاشتان را به حداقل برسانید اما قبل از اینکه مشکلتان را با مدیر مطرح کنید اگر مدت طولانی بیکار یا در انجام کارتان ضعیف بنظر بیایید ممکن است مدیر شما براحتی با استعفایتان موافقت کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن