بهره‌وری شخصی

سه گام برای ساختن یک ذهن برنده

یک برنامه منظم بسازید

اولین قدم به سوی ایجاد یک ذهنیت برنده، تنظیم یک روال معمول در زندگی روزمره شما است. هنگامی که شما برنامه روتین هر روز خود را در زندگی بهبود نمی‌بخشید، این اجازه را به دنیا می‌دهید که برنامه زندگی را به شما دیکته کند. بنابراین شما باید برای ساختن یک ذهن برنده تلاش کنید.

باید یک روز قبل برنامه‌ریزی کنید که فردا دقیقا می‌خواهید چکار کنید. قبل از اینکه روز بعد شروع شود، یک تکه کاغذ بردارید و پنج کار را که نیاز دارید برای روز بعد انجام دهید یادداشت کنید. این لیست باید لیستی از وظایف حیاتی شما باشد.

این کار به شما این امکان را می‌دهد که روز خود را با وضوح شروع کنید. هنگامی که شما برای خود یک برنامه روزانه ترتیب می‌دهید درواقع در حال تنظیم کردن خودتان هستید تا در طول روز موفق شوید. فراموش نکنید تداوم در انجام این کار در درازمدت نتایج شگفت آوری برایتان به ارمغان خواهد آورد. برنامه روزانه‌ای که فقط چند روز یا یک هفه دوام آورد محکوم به شکست است و تبدیل به روتین زندگی شما نخواهد شد. پس به یاد داشته باشید تداوم در انجام برنامه‌ریزی و اجرای آن از خود برنامه‌ریزی بسیار مهم‌تر است.

خودتان را مجبور به انجام آنچه که برایتان سخت و ناخوشایند است کنید

اگر ساختن یک ذهن برنده کار آسانی بود، همه این کار را انجام می‌دادند. یک ذهنیت برنده از انجام دادن آنچه برایتان سخت است شکل می‌گیرد. فقط شما هستید که می‌دانید چه شرایطی سخت و ناخوشایند است. چیزی که برای شما سخت و ناراحت کننده است ممکن است برای شخص دیگری اینطور نباشد. تنها راه ایجاد یک ذهنیت برنده این است که خودتان را مجبور به انجام کاری کنید که دوست ندارید. البته در این زمینه مطالب و کتاب‌های بسیاری موجود هست از جمله «این قورباغه را قورت بده».

همیشه کسانی که داوطلبانه کارهایی که دوست ندارند را انجام می‌دهند از عهده هر شرایط سختی برمی‌آیند، زیرا هنگامی که شما خود را مجبور به انجام آنچه که دوست ندارید می‌کنید باعث ایجاد انعطاف پذیری در شما می‌شود و چیزهایی که همیشه شما را ترسانده دیگر باعث ترس شما نخواهد شد. چالش‌هایی که پیش روی خود دارید موانع جزئی در جاده‌ها هستند.

دوش آب سرد بگیرید

آخرین گام برای ساختن یک ذهن برنده گرفتن دوش آب سرد است. این کار شما را از لحاظ ذهنی سخت‌تر می‌کند. وقتی که حمام سرد باشد شما دیگر در حمام خوابتان نمیگیرد. این یک نبرد است که شما هرروز با آن مواجه خواهید شد و به شما کمک می‌کند که یک ذهنیت برنده را ایجاد کنید. نبردی که شما با دوش آب سرد خواهید داشت همان نبردی است که در زندگی روزمره با آن مواجه خواهید شد.

هیچ کس به شما برای مبارزه با این سختی کمک نخواهد کرد. شما نباید به حرف اطرافیانتان گوش دهید. اگر به بقیه بگویید که دوش آب سرد می‌گیرید آن‌ها شاید به شما بگویند که دیوانه شده‌اید. اما آیا برای موفقیت نیاز به کمی دیوانگی ندارید؟

شما با این کار به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد و گرفتن دوش آب سرد دیگر برایتان سخت نیست و حتی تعجب می‌کنید که چطور در ابتدا از گرفتن دوش آب سرد می‌ترسیدید. دوش آب سرد شما را آماده رویارویی با مشکلات سخت میکند و یک نبرد درونی را تسخیر می‌کند.

سخن آخر

شما ذهنیت برنده خود را در طول یک روز، یک هفته، یک ماه یا یک سال ایجاد نخواهید کرد. اگر به درستی زندگی کنید همیشه خود را مجبور به چالش‌های جدیدتر خواهید کرد. اگر می‌خواهید زندگی خود را کامل کنید باید رشد کنید. ذهنیت شما بیش از هر چیز دیگری به شما کمک خواهد کرد. در این دنیا چیزهای زیادی وجود دارد که شما نمی‌توانید آن را کنترل کنید اما ذهنیت شما اینطور نیست. شما می‌توانید روی ساختن یک ذهن برنده تمرکز کنید و به آن دست یابید. اگر تا اینجا متوجه شدید که ذهنیت شما مهم‌ترین سرمایه شما برای دستیابی به اهداف شماست، از همین حالا شروع کنید !

نوشته های مشابه

2 سوال یا دیدگاه درباره “سه گام برای ساختن یک ذهن برنده”

  1. با خوندن این مقاله متوجه شدم که منم در حال ایجاد یه ذهنیت برنده در خودم هستم….
    سپاسگزام از مطالب مفیدتون 🫡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن