منبع این مقاله
بازاریابی

چگونه می‌توان مشتریان محلی بیشتری را جذب کرد؟

اگر شما برای مخاطبان محلی بازاریابی می‌کنید، ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند. در این مقاله، چگونگی استفاده از سرویس‌های آنلاین و تکنیک‌های بازاریابی سنتی برای جذب مشتریان محلی بیان شده است.
ارائه درخواست به مشتریان محلی، آسانتر از گذشته شده است. این موضوع فقط مربوط به بروشورها و تبلیغات محلی نمی‌باشد؛ فناوری هم می‌تواند برای بازاریابی در سطح شهر استفاده شود.
سارا ارکارد، موسس موسسه بازاریابی ارکارد می‌گوید: «بازاریابی در یک جغرافیای مشخص، آسانتر است. برای مثال، من می‌توانم در تمام سطح اروپا مشاوره بدهم ولی در عمل، فقط می‌توانم در زادگاه و کشورهای همسایه خود این خدمات را ادامه دهم.»
هم‌چنین می‌گوید : «من می‌توانم به طور محلی شبکه‌سازی کنم. می‌توانم از تکنیک‌های بازاریابی محلی استفاده کنم، مجموعه مشتریان کافی در حوزه من وجود دارد تا مشغول به این کار باشم. این، یعنی هر جا که ماهی هست، ماهی‌گیری کنید.»
نام خود را در فهرست‌های محلی ثبت کنید
اینترنت، ابزار بازاریابی محلی و ابزاری قدرتمند است. در گام اول، می‌توانید نام خود را در Google My Business ثبت کنید تا مشتریان با جستجو در گوگل و گوگل مپ، جزئیات اطلاعات تماس شما را پیدا کنند.
Free Index، فهرست آنلاین دیگری است. ارکارد می‌گوید: «با FreeIndex، مشتریان محلی می‌توانند عقاید خود را به آن اضافه کنند. شما نظرات مثبت بیشتری خواهید گرفت، درنتیجه رتبه‌های بالاتری در ایندکس صفحات خواهید گرفت. لیست‌های ابتدایی روی سایت‌ها مانند Thomsonlocal.com و Yell.com هم رایگان هستند.»

مشتریان محلی
مشتریان محلی

شبکه‌سازی اجتماعی مکان محور
گامی دیگر که تضمین می‌کند مشتریان محلی، شما را آنلاین پیدا می‌کنند، این است که برای جستجوهای محلی سایت را بهینه کنید. در ابتدایی‌ترین معنا، بهینه‌سازی به این معنیست که حوزه‌های کاری خود را در کلمات کلیدی تمام صفحات و عنوان صفحات و افزودن بک‌لینک‌ های مرتبط وارد کنید.
البته، رسانه‌های اجتماعی هم خود را به بازاریابی محلی قرض داده‌اند. برای مثال، رستوران‌ها یا فروشگاه‌ها، ممکن است خود را روی Foursquare ثبت کنند. Foursquare، اپلیکیشن موبایلی مکان محور و رایگان است که از داده موقعیت‌یابی جهانی استفاده می‌کند تا به افراد، برای اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد مکان خوردن، نوشیدن، فروشگاه اجازه دهد. کاربران می‌توانند پیشنهادات خودکار را در مورد مقصد خود در محدوده آنها استخراج کنند.
بازاریابی سنتی برای کسب و کارهای محلی
شبکه‌سازی رخ در رخ، روش بی‌نهایت موثری در ساخت سنت‌های محلی به خصوص برای مشتریان B2B می‌تواند باشد. ارکارد می‌گوید: «اگر کسی با شما ملاقات کرد، او به احتمال زیاد قصد استفاده از کسب و کار شما را دارند یا فردی را به شما ارجاع دهند.»
البته، شبکه‌سازی به شما کمک خواهد کرد تا شراکت بازاریابی خود با کسب وکارهای محلی و مکمل را توسعه دهید. برای مثال، برای یک طراح لباس عروس و گل‌فروش، ممکن است تبلیغ همدیگر در روش بازاریابی آنها، با ارزش باشد.
دیگر تکنیک‌های بازاریابی سنتی برای جذب مشتریان محلی شامل بروشورهای هدف، انتشار مجله برای رسانه‌های محلی و ضمانت‌های محلی می‌شود.
ارزیابی جواب‌ها به بازاریابی محلی
برای تضمین این‌که زمان خود را برای بازاریابی، عاقلانه صرف کرده‌اید، اثربخشی استراتژی بازاریابی خود را بسنجید. ارکارد می‌گوید: «مکانیزم‌های رهگیری را دنبال کنید تا میزان موفقیت هر تکنیک را بسنجید.»
او می‌گوید: «ارزیابی بازاریابی مبتنی بر وب، می‌تواند با استفاده از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) آسان شود. اما اگر یک کار را باید انجام دهید، این است که از مشتریان جدید خود بپرسید که چه میزان در مورد کسب و کار شما شنیده‌اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن