BPM Course
بازاریابی

بلاک چین یا زنجیره بلوکی چه معنایی در بازاریابی دارد؟

جذب اعتماد مشتریان با استفاده از بلاک چین محقق می‌شود

امروزه شرکت‌ها نسبت به گذشته داده های بیشتری جمع آوری می‌کنند و بر اساس آن تصمیم‌های مهمی می‌گیرند. از ۴ داده بزرگ (حجم، شتاب، تنوع و صداقت)  ما امروزه شاهد تاثیر و اهمیت سه مورد اول در تجارت هستیم. حجم داده های بالاتر باعث شده است تصمیمات کارآمدتری در موارد متعدد مانند بازاریابی وابسته به برنامه و بانکداری و کارهای دولتی گرفته شود. همچنین استفاده از داده‌های سرعت بالا – مانند اطلاعاتی که توسط تلفن همراه گرفته می‌شوند – دارای دانش بالایی است که به درک بهتر مشتریان توسط سازمان‌ها کمک می‌کند. پتانسیل قابل توجهی از اطلاعات با تنوع بالا – در واقع منظور فرمت های مختلف است مثل اطلاعات ساختار نیافته متنی، تصویری، ویدیویی و غیره – برای پیش بینی‌های بهتر در مطالعات علمی متعدد ثبت شده است. اما در مورد موضوع صداقت، دقت، قابلیت اطمینان و شفافیت داده ها عامل مهمی مطرح شده است. در زمینه بازاریابی مبتنی بر داده‌ها، پاسخ محدودیت مورد چهارم در تکنولوژی بلاک چین قرار دارد.

در سال‌های اخیر، مشکل عمده برای نام و نشان های تجاری  و تبلیغ کنندگان ناشی از عدم شفافیت و پاسخگو بودن در مورد اینکه چه مبلغی را باید برای تبلیغات خرج کرد، بوده است. تبلیغات دیجیتال پیچیده است، زیرا اطمینان از این که رسانه ای که خریداری شده ، به طور دقیق تحویل داده شده است، امروزه غیرقابل اجتناب است. کلاهبرداری تبلیغاتی فراگیر است و هزینه‌های قابل توجهی را برای بازاریابان و ناشران به وجود می آورد.

تکنولوژی بلاک چین می‌تواند بازاریابی داده ها را با اعتبارسنجی و تجزیه و تحلیل مسیر مشتری در طی تایید یک آگهی را شفاف تر کند و در طی یک قراردارد چند رسانه ای ذکر کند که چه تعداد فرد واقعی طی مدت زمان مشخص آگهی شما را مشاهده می‌کنند.

اگر مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد ترجیحات خود به اشتراک بگذارند، برندها اطلاعات بیشتری در مورد آن ها بدست می‌آورند که به نوبه خود اطلاعات پیام ها را افزایش داده و فرکانس تبلیغات را افزایش می‌دهد.اما اکثر مشتریان از به اشتراک گذاری اطلاعات خود بطور مستقیم با شرکت ها ممانعت می‌ورزند.

شفافیت ذاتی مبتنی بر اسناد در تکنولوژی بلاک چین میتواند به شرکت‌ها کمک کند تا اعتماد بیشتری برای مصرف کنندگان ایجاد کنند. ترجیح شرکت‌ها به تجزیه و تحلیل داده ها برای بدست آوردن چیزی از ارزش ملموس است. بلاکچین به عنوان یک جزء مهم از بیت کویین به حساب می آید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن