بازاریابی

راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام

اینستاگرام که روزی شبکه‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بود امروزه به یک شبکه مهم کسب و کارها تبدیل شده است. چگونه می‌توانید در این شبکه اجتماعی اعضای بیشتری داشته باشید؟

امروزه کاربران اینستاگرام بیشتر به دنبال فالو کردن خوانندگان، ستاره‌های فوتبال و بازیگران هستند. شما که صاحب یک کسب و کار هستید ممکن است این سوال را از خود بپرسید که چگونه می‌توانید در پیج کاری خود افزایش فالوور داشته باشید و تعداد زیادی فالوور را جذب کنید؟ راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟

مطمعنن از همان ابتدا نمی‌توانید تعداد زیادی فالوور جذب کنید. اما کارهایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید به تدریج بر تعداد فالوورهای پیج خود بیافزایید و در بالا بردن تعداد فالوور به شما کمک می‌کند.

۱- استفاده از عکس‌هایی که برای مخاطبان هدف شما تازگی داشته باشد

چیزی که اینستاگرام را از سایر شبکه‌های اجتماعی متمایز کرده است این است که این پلتفرم صرفاً به تصویر متکی است. اگر از تصویری که برای مخاطبان جذابیت و تازگی نداشته باشد استفاده کنید مطمعنن شما را دنبال نخواهند کرد.

نکته کلیدی اینجاست که با خودتان فکر کنید که اگر جای مخاطبانتان بودید دوست داشتید چه چیزی را ببینید. مثلا اگر کار شما فروش کفش‌هایی مثل برند نایک است، مشتریان دوست دارند که کفش‌های نایک را به پای افراد مختلف در موقعیت‌های مختلف ببینند.

اکنون سوال اینجاست که این عکس‌ها را از کجا پیدا کنیم؟ بهترین گزینه این است که عکس‌ها را از موتور جستجوی عکس گوگل پیدا کنید.

۲- در پست‌های خود از هشتگ # استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام استفاده از هشتگ‌هایی است که افراد را به لایک کردن پست‌های شما مشتاق می‌کند. اگر چه این روند خاص از توییتر آغاز شد اما به تدریج به دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز گسترش داده شد و اکنون تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ را آسان‌ترین راه برای پیدا کردن موضوعات مورد نظر کاربران می‌دانند.

به خاطر داشته باشید که در هنگام استفاده از هشتگ‌ها، در مورد کلمات پایه و کلیدی که مشتری برای پیدا کردن کسب و کارها، محصولات یا خدمات استفاده می‌کند فکر کنید.

۳- پست گذاشتن در بهترین زمان

از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، شما بهترین نتایج را از این شبکه اجتماعی زمانی دریافت خواهید کرد که پست‌های خود را زمانی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید که بازار هدف شما در آن زمان آنلاین است. اگر شما بهترین پست را در پیج خود بگذارید اما اگر زمانی که هیچ‌کس آنلاین نیست آن را بگذارید نتیجه‌ای دریافت نخواهید کرد.

بر اساس یک نظرسنجی بیش از نیمی از مدیران رسانه‌های اجتماعی اظهار داشتند که در هر زمانی بین ساعت ۱۱ ظهر تا ۱ صبح و یا از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب بهترین زمان برای آپلود تصاویر است. و این موضوع معمولا به این دلیل است که مردم اغلب در این زمان‌ها فارق از کار و آنلاین هستند و می‌توانند پست‌هایی که شما می‌گذارید را ببینند.

فرقی نمی‌کند شما در حال حاضر ۱۰۰ فالوور دارید یا ۱۰۰٫۰۰۰، با پیروی از این سه راهنمایی، می‌توانید از همین امروز تعداد فالوورها و مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

با پیج‌های مشابه خود تعامل برقرار کنید

پیج‌هایی که فعالیت‌شان مشابه کار شماست را دنبال کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید، پیگیر فعالیت‌هایشان باشید، زیرا باعث افزایش فالوور، بخصوص جذب افراد هدفمند برای کسب و کار شما می‌شود. تعامل با پیج‌هایی مشابه حوزه کاری شما باعث می‌شود در لیست Suggestion آن‌ها قرار بگیرید و این هم سبب افزایش فالوور شما می‌شود.

مسابقات اینستاگرامی 

یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور راه‌اندازی مسابقات اینستاگرامی است که اغلب پیج‌های تازه‌کار و حتی پیج‌های معروف از این روش برای بالا بردن تعداد فالوور خود استفاده می‌کنند، اما برای انجام این مسابقات به یک سری نکات باید توجه کنید تا از این روش به نتایج دلخواهتان دست یابید: خلاقیت را فراموش نکنید، جوایز ارزشمندی درنظر بگیرید تا مخاطبان را ترغیب به شرکت در مسابقه بکند، حتما از آن‌ها بخواهید برای شرکت در مسابقه پیج شما را به چند نفر معرفی کنند و با گذاشتن کامنت زیر پست شما، میزان بازدید را بالا ببرند. این کار هرچندوقت یک بار به افزایش فالوور پیج شما کمک می‌کند.

به صورت مستمر تولید محتوا کنید

طبق الگوریتم‌های جدید اینستاگرام فعالیت مستمر در پیج‌تان باعث بیشتر دیده شدن پیج و پست‌های شما می‌شود و درواقع راه ورود به اکسپلور اینستاگرام فعالیت مستمر است. حتما برای خودتان تقویم محتوایی طراحی کنید و طبق برنامه پست و استوری‌های خود را منتشر کنید.

محتوای جذاب و موردنیاز مخاطب‌تان را طراحی و تولید کنید

برای افزایش فالوور باید پست‌های جذاب و موردنیاز مخاطب‌تان را طراحی کنید تا بعد از برخورد با پیج شما جذب شده و پیج‌تان را دنبال کنند. این نکته را به خاطر داشته باشید که مخاطبان برای جذب شدن به یک پیج به نکاتی هرچند گذرا توجه می‌کنند که محتوا یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، محتوا باید جذاب و نیاز مخاطب شما را رفع کند تا به دنبال کردن پیج شما ترغیب شود.

الگوریتم اینستاگرام را بشناسید و از آن پیروی کنید

از فعالیت‌های غیرواقعی بپرهیزید مانند فالوور فیک، هشتک‌های نامرتبط و غیره. شما به عنوان یک کاربر باید از قوانین اینستاگرام پیروی کنید تا نتایج خوب و موردنیازتان را بدست آورید.

تمپلیت مناسب با فعالیت خود و ثابتی را انتخاب کنید 

وقتی مخاطبی وارد پیج شما می‌شود و با نوعی آشفتگی در تم و رنگ‌ها و یا زمینه نامناسب با فعالیت شما مواجه می‌شود، درواقع شما در او دافعه ایجاد کرده‌اید. سعی کنید در انتخاب تم و رنگ از نظم و هارمونی خاصی استفاده کنید تا برای مخاطب جذاب و چشم‌نواز باشد.

لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخ 

برگزاری لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخ باعث می‌شود مخاطب را به چالش دعوت کنید، این موضوع پیج شما را به‌عنوان یک پیج پویا که باعث افزایش آگاهی می‌شود تبدیل می‌کند و موجب می‌شود شما را به دیگران هم معرفی کنند و درنتیجه فالوور پیج‌تان افزایش یابد.

در پیج‌های مرتبط با حوزه کاری خودتان تبلیغ کنید

برای افزایش فالوور شما به مخاطبینی نیاز دارید که به حوزه کاری شما علاقه داشته باشند و موردنیازشان باشد، برای این کار ابتدا پیج‌های مشابه با زمینه کاری خود را شناسایی کنید و پس از تایید مواردی که مناسب هستند، برای انجام تبلیغات با آن‌ها وراد مذاکره شوید.

از وب سایت خود برای افزایش فالوور استفاده کنید

اگر برای کسب و کارتان وب سایت داشته باشید که هرروز تعدادی بازدیدکننده جدید دارد، راه بسیار مناسبی برای معرفی پیج اینستاگرامتان است، برای این کار هم می‌توانید در صفحه درباره ما و راه‌های ارتباطی با ما و یا در بخش‌های مختلف سایت پیج خود را به کاربرانتان معرفی کنید، زیرا بسیاری از کاربران ممکن است از طریق گوگل با زمینه کاری و فعالیت شما آشنا شوند، بنابراین از این طریق فالوور پیج خود را افزایش دهید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن