منبع این مقاله
پادکستمدیریت افرادمدیریت خود

اگر این ۷ نشانه در شما هست، باید هوش هیجانی خود را بهتر کنید

همانطور که شما برای تبدیل شدن به بهترین خودتان تلاش می‌کنید، مهم است تا هوش هیجانی خود را نیز ارتقا دهید

این مطلب دارای نسخه صوتی می‌باشد. کاربران ویژه به لینک نسخه صوتی دسترسی خواهند داشت. هم‌اکنون عضو شوید.

درباره نویسنده

نویسنده
میراندا مارکیت، نویسنده فریلنسر در حوزه‌های مدیریتی است. تخصص وی در کمک به کاروکسب‌های کوچک و کارآفرینی است. او علاقه‌مند به طی سفر موفقیت یک کاروکسب به همراه فعالان آن عرصه است.
این مطلب نسخه صوتی دارد

ما زیاد درباره هوش و هوشمندی صحبت می‌کنیم. می‌دانیم که هوش هیجانی مهم است چرا که به ما کمک می‌کند احساسات خودمان را بشناسیم و آن‌ها را به احساسات دیگران نسبت دهیم.
به عنوان یک فعال حوزه کسب و کار، مهم است تا هوش هیجانی خود را توسعه دهید. هوش هیجانی به شما کمک می‌کند تا دیگران را بهتر مدیریت کنید، و به خودتان کمک کنید با مشتریان و شرکای کسب و کاریتان ارتباطی اثربخش برقرار کنید.
همانطور که شما برای تبدیل شدن به بهترین خودتان تلاش می‌کنید، مهم است تا هوش هیجانی خود را نیز ارتقا دهید. در اینجا علائمی آورده شده است که اگر در شما چنین علائمی هست، به این معنی است که باید به فکر ارتقای سطح هوش هیجانی خود باشید.
۱. کینه توزی می‌کنید
من افرادی را می‌شناسم که در کینه توزی قهرمان‌اند! با این حال، به هیچ وجه این موضوع باعث رضایت روحی آن‌ها نمی‌شود. در واقع، آن‌ها بیشتر استرس پیدا می‌کنند و عصبانی ترند چرا که همیشه بر جنبه منفی مسائل تمرکز می‌کنند.
اگر می‌خواهید هوشی هیجانی بالایی داشته باشید، باید اجازه دهید کینه از شما رخت ببندد.
۲. اشتباهات خود را تکرار می‌کنید
هیچ کس دوست ندارد مرتکب اشتباهات شود. اما آن‌هایی که هوش هیجانی بالاتری دارند می‌توانند که از اشتباهاتشان درس بگیرند. به جای اینکه اشتباهات خود را تکرار کنید و اجازه دهید آن‌ها شما را احاطه کنند، رویکردی جدید را امتحان کنید.
از اشتباه خود آگاه باشید، از آن درس بگیرید. سپس دیگر آن را تکرار نکنید، و چیزی که فراگرفته‌اید را به کار بگیرید. از اشتباهاتتان در جهت پیشرفت خود بهره بگیرید به جای اینکه اجازه دهید مانعی برای شما به حساب بیایند.
۳. افراد دیگر، مقصر احساسات شما هستند
آیا شما نیز زمانی که حرف از احساساتتان می‌شود خودتان را سرزنش می‌کنید؟ بله افرادی هستند که می‌توانند حرف‌هایی به دور و بری‌ها بزنند که احساسات منفی را تقویت می‌کند. با این حال، شما نباید اجازه دهید آن‌ها همیشه مه‌مان شما باشند. هوش هیجانی خود را ارتقا دهید تا کنترل احساسات و واکنش‌هایتان به وقایع را به دست گیرید.

هوش هیجانی
هوش هیجانی

۴. به راحتی مورد توهین قرار می‌گیرید
در کنار سرزنش دیگران برای احساساتتان، اینکه به راحتی مورد توهین قرار بگیرید نشانه دیگری است که باید بر روی هوش هیجانی خود کار کنید.
در بیشتر موارد، مردم نمی‌خواهند به شما توهین کنند و یا احساسات شما را جریحه دار کنند. روشن فکر باشید و پوستتان کلفت باشد، لذا اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد و کمتر توسط افراد دور و برتان به شما توهین می‌شود.
۵. احساسات خود را مخفی می‌کنید
کنترل احساسات بودن به معنای مخفی کردن آن‌ها نیست. در صورتی که عصبانی و یا ناراحت هستید و آن را نگویید، تنها به این دلیل که گفتن آن سخت است، در واقع شما احساسات خود را پنهان کرده‌اید.
به جای اینکه احساسات خود را خفه و پنهان کنید، بیان آن‌ها در واقع نوعی آگاهی و اداره آن‌ها است. یاد بگیرید تا با روش‌های سالم با آن‌ها مواجه باشید تا اجازه ندهید احساساتتان افسار شما را به دست گیرند.
۶. هرکسی ممکن است با شما دچار سوء تفاهم شود!
آیا احساس می‌کنید که هیچ کس شما را درک نمی‌کند؟ بخشی از دلیل آن شاید این باشد که شما نمی‌دانید پیغام خود را به دیگران بگویید که آن‌ها درک کنند.
شما باید قادر باشید تا ماهرانه درباره احساسات و ایده‌های خود سخن بگویید.
۷. از گمان‌های خود، بدون بررسی آن‌ها، دفاع می‌کنید
اگر سریع گمان سازی می‌کنید و سپس از این گمان‌ها بدون بررسیشان دفاع می‌کنید باید بر روی هوش اجتماعی خود کار کنید.
همه ما قضاوت‌هایی فوری را انجام می‌دهیم، اما مهم است که یک قدم به عقب برگردید و دوباره تجدید صلاح کنید. مطمئنا شما نمی‌خواهید قضاوتی را انجام دهید و سپس به مدرکی که آن را اثبات می‌کند نگاهی بیاندازید. ذهنتان را باز نگه دارید و به تغییر ایده‌ها، به هنگام رو شدن حقیقت، تمایل نشان دهید.


مجموعه

هوش هیجانی


از طريق
کاروکسب
منبع
DUE
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن