BPM Course
بازاریابی

پنج نمونه از بازاریابی محتوایی

انواع بازاریابی محتوایی و تاثیرات آن‌ها

در ابتدای بحث بهتر است با مفهوم بازاریابی محتوایی آشنا شویم: این نوع از بازاریابی با اطلاعات سروکار دارد، در واقع در این بازاریابی مخاطبان را به خرید مجبور نمی‌کنیم و تنها با دادن اطلاعات به مشتری کمک می‌کنیم که درست‌ترین تصمیم برای خرید را بگیرد که در نهایت ممکن است به خرید از شما منجر شود. در واقع در این نوع بازاریابی بیشتر قصد و نیت کمک به آگاهی بخشی با ارائه مطالب آموزشی، آگاهی بخش و یا حتی سرگرم‌کننده به مخاطبان است. انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که اشکال مختلف محتوا را شامل می‌شود – تنوع بسیاری در اشکال محتوا وجود دارد که تاثیرات آن‌ها روی مخاطبان متفاوت است. قصد ما این است که مقدمه ای برای بازاریابی محتوا در اختیار شما قرار دهیم و شما را به تفکر درباره محتواسازی دعوت کنیم تا فرصت‌های اطرافتان را ببینید. شما نمی‌توانید فرصت‌های ایجاد محتوا را نادیده بگیرید. در اینجا پنج مثال برای کمک به ذهن شما وجود دارد.

۱. اینفوگرافیک‌ها

این نوع گرافیک‌ها معمولا تصاویر عمودی و طولانی است که شامل آمار، نمودارها و سایر اطلاعات می‌باشد. سالهاست که این نوع گرافیک‌ها طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها پیدا کرده است. نکته قابل توجه این است که خواندن اینفوگرافیک‌ها زمان کمی می‌خواهد و به علت جذابیت بصری که دارد برای خواننده کسل کننده نخواهد بود. امروزه استفاده از اینفوگرافیک به عنوان یک اصل مهم در بازاریابی محتوایی شناخته می‌شود.

۲. صفحات وب‌سایت‌ها

تفاوت بین یک صفحه وب معمولی و صفحه وبی که در آن بازاریابی محتوایی انجام شده چیست؟  شما درباره خدمات و محصولات خود توضیح کاملی می‌دهید و روی آن‌ها کلمات کلیدی و متن‌های سئو را جاسازی می‌کنید تا افراد با جستجوی آن کلمات به صفحه خدمات یا محصولات شما متصل شوند.

۳. پادکست‌ها

پادکست‌ها فایل‌های صوتی چند دقیقه‌ای هستند که در آن‌ها درباره خدمات یا محصولات خود توضیح می‌دهید. البته بیشتر استفاده از پادکست‌ها برای خدمات صورت می‌گیرد. اطلاعات و مشاوره‌های ارشمند خود را می‌توانید بصورت رایگان یا در ازای پرداخت هزینه به مشتریان خود ارائه دهید. یا اینکه در پادکست‌ها مقدمات دوره‌های خود را بیان کرده و از دانش پذیران بخواهید برای دنبال کردن ادامه سرفصل‌ها بصورت کامل در دوره‌های شما ثبت نام کنند.

۴. ویدیوها

بهترین شیوه بازاریابی محتوا در عصر جدید استفاده از ویدیوها است. نگاهی به آپارات و کانال یوتیوب خود بیاندازید. قطعا ویدیوهای زیادی را از طریق این کانال‌ها تماشا کرده‌اید. فیلم‌ها و پادکست‌ها یک شکل گسترده‌ای از بازاریابی محتوا هستند زیرا مردم فکر می‌کنند پرهزینه و مشکل تهیه شده‌اند بنابراین اعتماد بیشتری به برند پیدا می‌کنند.

۵. کتاب‌ها و ای بوک‌ها

بازاریابان گاهی از کتاب‌ها به عنوان ابزاری برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. کتاب فروشی مایکل پورتر یکی از نمونه‌هایی است که برای کارآفرینان، فروشندگان و بازاریابانی که اهل مطالعه بودند تاثیر عالی داشت. اگرچه انتشار یک کتاب به صرف بازاریابی محتوایی کار پرهزینه و پر ریسکی است اما اگر به روشی اصولی و به قصد بالا بردن اطلاعات مردم انجام شود قطعا اثربخشی بالایی خواهد داشت. همچنین برای کسانی که فقط قصد فعالیت در فضای اینترنت را دارند، ای بوک‌ها گزینه راحت تر، کم هزینه تر و موثرتری خواهد بود زیرا دسترسی به آن‌ها نیز برای مخاطبان راحت تر است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن