ارتباطات

چگونگی ایجاد انگیزه در شریک تجاری

یک شریک تجاری در یک کسب و کار می‌تواند برای شما مدیریت را در آن کسب و کار آسان تر کند و مسئولیت های شما را در آن کسب و کار تا حدودی کاهش دهد. همچنین می‌توانید پیروزی ها و شکست های خود را با شریک تجاریتان به اشتراک بگذارید. اما همیشه هم داشتن یک شریک تجاری کار آسانی نیست و گاهی شما را با مشکل مواجه می‌کند. برای غلبه بر مشکلاتی که پیش می‌آید بهترین راه ایجاد انگیزه در شریک تجاری است.

اما چه چیزی به ما کمک می‌کند تا این انگیزه را در شریک تجاری خود ایجاد کنیم و مشکلاتمان را کمتر کنیم؟

اهدافتان را با یکدیگر تعیین کنید

شما باید اهدافی را که در مورد کسب و کار خود دارید با شریک تجاریتان تنظیم کنید. مثلا مواردی از قبیل اینکه هرکدام از شما چه وظایفی دارید و چگونه برای رسیدن به اهدافتان این وظایف را انجام دهید. همینطور که اهدافتان را با هم همسو می‌کنید، بهتر است اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را نیز ایجاد کنید. این کار اولویت بندی اهداف را برایتان آسان تر می‌کند.

این که شما اهدافتان را تعیین کنید، به شما دلیل و انگیزه ی روزانه برای رفتن به سر کار می‌دهد.

وظایف خود را تقسیم کنید

در زمان تعیین اهداف با شریک تجاری خود می‌توانید وظایفی را نیز برای خود و همچنین برای او تعریف کنید تا دستیابی به اهداف تعیین شده برای شما آسان تر کند. زمانی که با یکدیگر توافق می‌کنید که کدام یک از شما چه کاری انجام دهد بهتر است نقاط قوت یکدیگر را نیز در نظر بگیرید و به آن اهمیت دهید. این کار به کارآمدتر شدن شما کمک می‌کند و باعث می‌شود بتوانید در هزینه های کسب و کار خود نیز صرفه جویی کنید.

بهتر است وظایفی را که شریک شما برای انجام آن شور و اشتیاق بیشتری دارد را به او واگذار کنید. این کار انگیزه شریک تجاری شما را بالا می‎‌برد و باعث می‌شود اگر انگیزه او از شما کمتر است انگیزه اش افزایش یابد.

برای یک پروژه جدید برنامه ریزی کنید

ارائه یک کار جدید و یا یک پروژه جدید می‌تواند علاوه بر اینکه سود کسب و کار شما را افزایش می‌دهد باعث رشد و تحرک سازمان و همچنین خود شما شود. به همین منظور بهترین کار این است که به شریک تجاری خود پیشنهاد برنامه ریزی برای انجام یک پروژه جدید را بدهید. این کار باعث انگیزه دادن بیشتر به شریک تجاری و همچنین تحریک او برای انجام کارهای سازمان می‌شود.

از شریک تجاری خود درخواست کمک کنید

هنگامی که شما قرار است یک انگیزه دهنده به شریک تجاری خود باشید در بعضی مواقع باید از او درخواست کمک کنید. برای این کار بهتر است ابتدا یکی از نقاط قوت شریک خود را شناسایی کرده و آن را تشویق کنید. سپس از همین قدرت او استفاده کنید و درخواست کمک کنید تا کارهای انجام نشده را انجام دهید. درخواست کمک کردن یکی از بهترین راه های ایجاد انگیزه در شریک تجاری شما است.

 


مجموعه

انگیزش

این پست بخشی از مجموعه انگیزش در کار و کسب است. ترتیب زیر را در این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

  1. ۲۰ جمله انگیزشی فوق‌العاده برای شروع یک روز موفق کاری
  2. ۴ راه موثر در بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان
  3. مروری بر نظریه‌های انگیزش و تاثیر آنها در کار و زندگی ما
  4. چگونگی ایجاد انگیزه در شریک تجاری
  5. انگیزه‌بخشی به کارکنان
  6. چگونه با انگیزه بمانید وقتی چشم انداز شما را نمی‌بینند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن