دانلود منابع علمی

دانلود کتاب | مدیریت فرایندهای کسب و کار | Fundamentals of Business Process Management

این مقاله شامل فایل‌های تکمیلی برای دانلود است. برای دانلود لازم است که عضو کار و کسب باشید. در صورت داشتن اشتراک، لینک دانلود برای شما ظاهر خواهد شد. اگر عضو نیستید می‌توانید هم‌اکنون عضو شوید.

کتاب مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPM)، کل چرخه عمر مدیریت فرایند را توضیح می‌دهد؛ از شناسایی فرایند تا نظارت بر فرایند، و همچنین مباحث این میان مانند مدل‌سازی فرایند، تحلیل، بازطراحی و اتوماسیون فرایندها را نیز پوشش می‌دهد.

کتاب مدیریت فرایندهای کسب و کار
کتاب مدیریت فرایندهای کسب و کار

کتاب «اصول مدیریت فرایندهای کسب و کار» کتاب توصیه‌شده برای یادگیری مدیریت فرایند است. نویسندگان کتاب تلاش کرده‌اند مجموعه‌ای بسیار کاربردی را آماده کنند تا به ترتیب از ساده به پیشرفته، مباحث را آموزش دهند. در این کتاب ضمن یادگیری اصول مدیریت فرایند، با نمادگذاری BPMN 2.0 نیز آشنا می‌شوید.

کتاب «اصول مدیریت فرایندهای کسب و کار» از جمله مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین کتاب‌های حوزه مدیریت فرایند محسوب می‌شود. این کتاب، کل چرخه مدیریت فرایند، از شناسایی فرایندها تا کنترل آن‌ها را در بر می‌گیرد. مارلون دوماس، نویسنده محوری کتاب است که در این اثر توانسته ضمن معرفی کامل علم مدیریت فرایند، نمادهای BPMN 2.0 را نیز به خوبی و کامل آموزش دهد.

نکته تمایز این کتاب، آموزش از طریق مثال‌های ساده و کاربردی است. در کتاب «اصول مدیریت فرایندهای کسب و کار» هر مبحث با یک مثال ساده شروع شده و به مرور شرط‌ها و حالات مختلف به آن اضافه می‌شود.

مفاهیم، متدها و ابزارهای مدیریت کسب و کار، علوم کامپیوتر و مهندسی صنایع در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک رویکرد جامع و میان‌رشته‌ای را در این کتاب بسازند. مدل‌سازی نیز طبق استاندارد BPMN در این کتاب توضیح داده شده است.

نکته جالب این کتاب این است که غیر از توضیح مفاهیم و تئوری‌ها، بیش از ۲۳۰ مثال همراه با راه‌حل ارائه شده است و پیشنهاداتی کاربردی برای مطالعه بیشتر نیز وجود دارد.

این کتاب نتیجه سال‌ها تدریس و تجربه کاری مولفین کتاب است و رویکرد گام به گام کتاب به فهم و روانی آن کمک شایانی کرده است. کتاب مدیریت فرایندهای کسب و کار راDumas, M., La Rosa, M., Mendling, J., Reijers, H تالیف کرده‌اند و انتشارات Springer در ۴۱۴ صفحه آن را منتشر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن