BPM Course
کارآفرینی

کسب و کار شما می‌تواند چیزی فراتر از تنها یک شغل باشد

ممکن است شما یک زندگی خوب برای خود و کارمندان خود ایجاد کرده باشید، اما کار شما به عنوان یک کارآفرین به نسبت هر شغلی که تا به حال داشته‌اید، سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. شاید شما احساس گرفتار شدن در زیر وزنه «مالک یک کسب وکار بودن» داشته باشید.

شما می‌توانید سرمایه‌ای برای خود، شغلی برای دیگران تدارک دیده باشید و هنوز هم آزادی که برای آن امیدوارید، داشته باشید. شما تنها باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

چگونه کسب وکار خود را به چیزی فراتر از یک شغل تبدیل خواهید کرد؟

در ابتدا، روی مدل کسب و کار خود کار کنید نه درون آن.

به کسب وکار خود به عنوان چیزی که جدای از شما، به عنوان جهانی متعلق به شما، به عنوان محصول پیشنهادی شما، به عنوان ماشین طراحی شده برای انجام هر وظیفه مشخص، به عنوان مکانیزمی برای دادن حیات بیشتر به شما، به عنوان یک سیستمی از بخش‌های متصل، به عنوان وسیله‌ای برای برآورده کردن نیازهای مشتریان، به عنوان راه‌حلی برای مشکلات دیگران فکر کنید.

سپس از خودتان سوالات ذیل را بپرسید:

  • چگونه می‌توان به کسب وکارم بدون وجود خود من بپردازم؟
  • چگونه می‌توانم کارمندانم را بدون دخالت مدوام خودم، وادار به کار کنم؟
  • چگونه می‌توانم کسب وکار خودم را سیستماتیک کنم به طوری‌که ۵۰۰۰ بار بتوان آن را اجرا کرد و در بار ۵۰۰۰ام مانند اولین بار اجرا شود؟
  • چگونه می‌توانم مالک کسب وکار خودم باشم و هنوز هم از آن آزاد باشم؟
  • چگونه می‌توانم زمانم را صرف کاری کنم که عاشق آن هستم نه کاری که باید انجام دهم؟

اگر شما این سوالات را از خودتان بپرسید، سرانجام شما با مشکل واقعی روبه‌‌رو خواهید شد: این که شما جواب این سوالات را نمی‌دانید!

کسب وکار
کسب وکار

تا زمانی‌که شما چشم‌انداز خود را نسبت به کسب وکار و نحوه عملکرد آن تغییر ندهید، پاسخ‌های این سوالات را نخواهید گرفت. موفق‌ترین کسب وکارهای کوچک روی یک سیستم تکرارپذیر ساخته شده‌اندکه هرکسی به‌آسانی می‌تواند آن را پیگیری کنند.

بهترین روش برای سیستماتیک کردن کسب وکار شما، ابتدا این است که هر وظیفه‌ای را خودتان انجام دهید. بهترین یا ارجح‌ترین روش برای هر وظیفه را پیدا کنید، و سپس سیستمی را برای انجام آن ایجاد کنید به طوری‌که به آسانی پیگیری شود. این فرایند را برای هر عملی از کسب وکار خود تکرار کنید تا هر بخش از آن سیستماتیک شود.

سپس یک راهنمای عملیاتی مختصر ایجاد کنید که با جزئیات بیان شده است و فهم آسانی دارد. هدف این است که هر فرد جدید که وارد شرکت شما می‌شود، پس از مطالعه این راهنمای عملیاتی به سرعت بتواند کار خود را انجام دهد.

زمانی‌که کسب وکار شما سیستماتیک شود، شما می‌توانید به شرکت خود اجازه دهید در مسیر آن انجام وظیفه کند. وظیفه شما به عنوان مالک یک کسب وکار، تماشای پیشرفت آن خواهد بود.

منبع
Inc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن