BPM Course
دسته‌بندی نشده

استراتژی‌های موثر برای موفقیت تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

 

امروزه بسیاری از کاربران برای استفاده‌های گوناگون از جمله دنبال کردن اخبار، برقراری روابط دوستانه و کاری، و مهم‌تر از همه این‌ها خرید آنلاین از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و … استفاده می‌کنند. به همین دلیل رسانه‌های اجتماعی بستری مناسب و فرصتی خوب برای برندینگ و گسترش کسب و کارتان از طریق تبلیغات محسوب می‌شود.
تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مخاطبانی بسیار بزرگ‌تر از آنچه نسل‌های قبل می‌توانستند فکرش را بکنند برای تبلیغ کنندگان به همراه دارد.
فیس بوک و اینستاگرام بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد که این نشان دهنده بزرگترین مجموعه از مشتریان آینده در جهان است. بنابراین استفاده نکردن از این پلتفرم‌ها برای تبلیغات و نشان دادن کسب و کارتان یک اشتباه جدی است.

از آنجایی که رقابت در بین کسب و کارها روز به روز بیشتر و تنگاتنگ می‌شود و به تبع اگر شما هم می‌خواهید به نوبه خود از طریق تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مشتری جذب کنید، باید راهبردهای زیر را در نظر بگیرید:

سرمایه گذاری بر روی فرمت‌های ویدیویی

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که فیلم‌ها توجه بیشتری نسبت به دیگر فرمت‌ها به خود جلب می‌کنند. بر اساس یک مطاله جدید که فیس بوک انجام داده است، مردم ویدئوها را در فیس بوک و اینستاگرام ۵ برابر بیشتر از عکس‌ها تماشا می‌کنند.

اگر شما می‌خواهید توجه بیشتری را به تبلیغات خود جلب کنید و کاربران مدت بیشتری را صرف دیدن تبلیغات شما کنند سرمایه گذاری در فرمت ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید. چرا که این روند در حال حاضر داغ‌ ترین روند تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی است.

اپلیکیشن موبایل را فراموش نکنید

بیشتر مردم از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بر روی موبایل خود بازدید می‌کنند و همه این‌ها به لطف ظهور اپلیکیشن‌های تلفن همراه است. بنابراین بسیار مهم است که تمام تبلیغات خود را برای موبایل بهینه سازی کنید. این به این معنی است که فرمت تبلیغات به گونه‌ای طراحی شود که قابل اجرا در برنامه‌های موبایل به دلیل قابلیت دسترسی سریع و آسان آن باشد.

در اینستاگرام از قابلیت استوری استفاده کنید

استوری اینستاگرام برای اولین بار برای رقابت با Snap Inc به صحنه آمد و پس از آن ویژگی استوری اینستاگرام بسیار رشد کرد و محبوب شد به ویژه برای آگهی‌ها و تبلیغات. قابلیت استوری پس از آن در فیس بوک نیز اضافه شد و طبق گفته فیس بوک، استوری‌ها سریع ترین محصول رو به رشد در تاریخ تاسیس فیس بوک هستند.

از آنجا که مردم از استوری‌ها خیلی بیشتر استقبال و استفاده می‌کنند، هیچ مشکلی در استفاده از آن‌ها نیست و بیشتر احتمال رشد کسب و کار با تبلیغات در استوری وجود دارد.

برای پاسخگویی به سوال و مشکلات مشتریان خود وقت بگذارید

تا قبل از تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی مشتریان نمی‌توانند به طور مستقیم در مورد تبلیغات نظر دهند. اما با تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی اکنون دیگر مشتری‌ها می‌توانند نظر خود را به طور مستقیم در زیر تبلیغات ثبت کنند.

قدرت دادن برای انجام چنین کاری به مردم مانند یک شمشیر دو لبه است. از یک طرف به تبلیغ کنندگان امکان شنیدن انتقادات و نظرات و تنظیم استراتژی‌های خود بر اساس این نظرات را می‌دهد و از طرف دیگر یک پلتفرم عمومی در اختیار مشتریان عصبانی و ناراضی قرار می‌دهد که شکایت خود را در آنجا صادر کنند.

اگر در ابتدا موفق نشدید دوباره تلاش کنید

اغلب افرادی که آگهی شما را می‌بینند در همان لحظه خرید نمی‌کنند. با این حال ممکن است بعد از تلاش دوم و سوم و چهارم شما آن‌ها تبدیل به مشتریان شما شوند.

به خاطر داشته باشید که تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مانند تبلیغات در سیستم عامل‌هایی مانند گوگل نیست چرا که مخاطبانی که در رسانه‌های اجتماعی هستند نسبت به مخاطبان جستجوگرها قصد خرید کمتری دارند و بیشتر به دنبال بازدید و چک کردن هستند. به همین دلیل، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی نیاز به استراتژی‌های مختلفی دارد.

گذشته از همه این‌ها برای تبدیل شدن به بهترین تبلیغ کننده کنجکاو و باهوش بمانید و هرگز تسلیم نشوید.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن