کارآفرینی

رشد کسب و کار خانگی و انجام درست آن

اگر شما در فکر توسعه‌ی کسب و کار خانگی خود هستید، ابتدا آمادگی خود را بررسی کنید. اگر مبنای کار خود را به درستی پایه‌گذاری نکنید، در این صورت توسعه کسب و کار شما در خطر خواهد بود.

در این جا عامل‌های مهمی بیان شده است که باید قبل از توسعه‌ی کسب و کار خود بدانید.

آیا حساب بانکی برای کسب و کار خود دارید؟

اگر تا حالا حساب بانکی نداشته‌اید، باید یک حساب برای کسب و کار خود باز کنید. همزمان با رشد کسب و کار، نیاز هست تا تراکنش‌های مالی خود را دنبال کنید. داشتن یک سیستم ایمن برای حفاظت از دارایی خود، سبب می‌شود تا بتوانید با دسته چک به دارایی خود دسترسی داشته باشید و بتوانید در برابر تعهدات خود به سازمان دارایی پاسخگو باشید. بعضی از حساب‌های جاری تجاری، خدماتی برای مدیریت حقوق و دستمزد به شما می‌دهد که می‌تواند برای توسعه‌ی انسانی کسب و کار شما مفید باشد.

اگر کارمندی را برای خود استخدام کردید، در کنار آن هم بیمه مسوولیت کار فرما را برای حمایت از خود بگیرید.

آیا می‌توانید یک کالا یا خدمات جدید پیشنهاد دهید؟

آیا شروعی خوب با یک محصول یا خدمات داشتید؟ یک راه برای توسعه‌ی کسب و کار، می‌تواند ارائه یک محصول یا خدمات جدید باشد.

با آوردن محصولات مرتبط یا خدمات به خط تولید خود، می‌توانید به خود شانسی برای افزایش فروش به مشتریان موجود بدهید، به آن‌ها محدوده‌ی بیشتری برای انتخاب کالا دهید و مشتریان جدیدی را به دست آورید.

آیا می‌توانید تیمی را با یک کسب و کار دیگر تشکیل دهید؟

این موضوع به درد هر کسب و کاری نمی‌خورد؛ اما ممکن است از همکاری با شرکت‌های دیگر سود ببرید. برای مثال، اگر شما محصوات آرایشی را تولید می‌کنید و می‌فروشید؛ فروش آن‌ها به سالن‌های زیبایی محلی با ارائه یک پیشنهاد تخفیف، می‌تواند روشی عالی برای ارتقای جایگاه شما در بازار باشد.

اگر شما اطمینان ندارید که کدام کسب و کار می‌تواند شریک خوبی برای شما باشد، می‌توانید در رویدادهای شبکه‌ای در زمینه کاری خود حضور پیدا کنید. تا جای ممکن با کسب و کارها، تماس تجاری برقرار کنید.

کسب و کار خانگی
کسب و کار خانگی

آیا مشتریان خود را می‌شناسید؟

اکنون، شما باید مشتریان خود را بشناسید. اگر نمی‌شناسید، می‌توانید در زمینه کاری خود جستجو کنید و داده‌ها را تحلیل کنید. انجام این کار، سبب می‌شود بازاریابی محصولات و خدمات شما بهتر شود. داده‌های خود را درمورد شخصیت مشتری بسازید به طوری که شخصی فرضی را در ذهن خود داشته باشید تا برای او بازاریابی و فروش محصولات خود را انجام دهید.

ممکن است بیش از یک شخصیت مشتری هدف در ذهن خود داشته باشید و این به شما در شبیه سازی نحوه رشد کسب و کار کمک می‌کند.

آیا فروش آنلاین دارید؟

اگر شما فروش آنلاین ندارید یا فروش کمتری در بستر آنلاین دارید، می‌توانید به کار خود سرعت بدهید. این کار به برند تجاری شما، جنبه حرفه‌ای نخواهد داد. هم‌چنین این روش، روشی آزمون و خطا شده برای بازاریابی کسب و کار شما می‌باشد.

حضور آنلاین از طریق وب‌سایت، به طور واضح توصیفی از کسب و کار، فعالیت و محصولات شما را می‌دهد. اگر این کار به درستی انجام شود، سایت شما در نتایج موتورهای جستجو لیست خواهد شد که سبب می‌شود مشتریان جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد.

فعالیت در شبکه‌های مجازی، روشی عالی برای ارتباط تنگاتنگ با مخاطبان و گرفتن بازخورد از محصولات و خدمات خود محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن