BPM Course
کارآفرینی

چگونه سرمایه استارتاپ خود را افزایش دهیم؟

افزایش سرمایه برای یک استارت آپ کار آسانی نیست. در واقع بسیاری از کارآفرینانی که تصمیم به پس انداز و جمع آوری پول برای استارت آپ خود هستند عقیده دارند که این بخش در شروع یک کسب و کار بسیار چالش برانگیز است.

ما در اینجا برای شما ۶ راهنمایی در مورد چگونگی افزایش سرمایه برای یک استارت آپ را آورده ایم:

۱- برای همه چیز برنامه ریزی کنید

هنگامی که شما تصمیم به جمع آوری پول برای استارت آپ خود می‌گیرید اولین قدم برای آن ایجاد یک برنامه است. این واقعا مهم است که شما برنامه و اهداف خود را به روشنی در طرح کسب و کار خود قرار دهید.

۲- با افراد جدید ملاقات کنید

معمولا از هر ۵ مدیر ۴ نفر از آن‌ها از یک گروه می‌آیند. به گروه ها و شبکه های صنعتی مرتبط با کسب و کار خود بپیوندید و با افرادی که فکر می‌کنید به شما کمک می‌کنند ملاقات کنید. از سایت هایی مثل LinkedIn و شبکه های اجتماعی مثل Facebook نیز می‌توانید کمک بگیرید.

۳- تمرین، تمرین و باز هم تمرین

شما چگونه تمرین می‌کنید؟ از دوستان و همکاران خود بخواهید که به شما و فعالیت هایتان گوش دهند و انتقادات سازنده خود را به شما بگویند. هرچه بیشتر تمرین کنید بهتر خواهید شد. شما ممکن است در اولین قدم موفق نباشید، اما تا زمانی که از اشتباهات خود درس می‌گیرید یعنی در مسیر درست حرکت می‌کنید.

۴- با سرمایه گذاران مناسب کار کنید

وسوسه نشوید و پول و سرمایه را از هر کسی قبول  نکنید. اگر منافع آن‌ها با شما سازگار نیست، بهتر است منتظر سرمایه گذار مناسب باشید. سرمایه گذاران درست سرمایه گذارانی هستند که چیزی بیش از پول برای شما صرف می‌کنند. آن‌ها با شما هفکری می‌کنند و به برقراری ارتباط با وکلا، سرمایه گذاران، بانکداران، مشاوران مالی و حتی رسانه  ها به شما کمک می‌کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذارانی که شما انتخاب می‌کنید باید به کار و صنعت شما مشتاق باشد.

۵- آمادگی داشته باشید

هنگامی که شما از افراد دیگر در خواست پول یا سرمایه گذاری می‌کنید، آن‌ها قطعا می‌خواهند اسناد مالی شما را ببینند. مطمئن باشید همه چیز را از قبل در این مورد آماده دارید مثل رسید، صورت حساب های بانکی، اسناد تامین مالی سهام و غیره. اجازه ندهید سرمایه گذاران اصلی منتظر بمانند تا اطلاعات خود را برای آن‌ها ایمیل کنید. اسناد و مدارک حقوقی آماده به آن‌ها نشان خواهد داد که شما در کار خود جدی هستید و باعث می‌شود بیشتر به شما و کارتان اطمینان کنند و برای سرمایه گذاری مشتاق تر شوند.

۶- کسب و کار خود را فراموش نکنید

افزایش سرمایه نه تنها زمان زیادی را صرف خواهد کرد، بلکه نیازمند تلاش زیادی نیز خواهد بود. اما فقط به دلیل اینکه شما ۵۰ درصد از زمان خود را صرف پیدا کردن راه های افزایش سرمایه می‌کنید به این معنی نیست که باید کارهای دیگر خود را از دست بدهید و کنار بگذارید. شما هنوز نیاز به ساختن استارت آپ خود دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن