کارآفرینی

کارآفرینی و ترس

کارآفرینی همیشه همراه با ترس بوده است. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد اما ترس چیزی است که ما باید به طور مداوم در زندگی با آن مقابله کنیم.

هنرمندان، کارآفرینان و به خصوص انسان های بلند پرواز که اغلب اهداف مبهمی را انتخاب می‌کنند که در مورد رسیدن به آن اطمینان ندارند اگر می‌خواهند به هدف های خود در زندگی برسند باید یاد بگیرند که چطور با ترس زندگی کنند.

ترس چیست؟

برای بسیاری از دانشمندان علوم اعصاب، ترس به حالت فیزیولوژیکی یک مدار عصبی خاص اشاره دارد که تصمیم می‌گیرد که چگونه به تهدید پاسخ دهد.

ترس از شکست در یک کارآفرین

ترس از شکست به طور بالقوه همیشه در یک کارآفرین وجود دارد و او را در شرایطی قرار می‌دهد که منجر به یکی از نتایج زیر می‌شود.

گریز: به طور کامل از مواجهه با وضعیت اجتناب می‌کند.

منجمد شدن: خودش را در موقعیتی فلج می‌کند و قادر به انجام آن نیست. (قادر به راه اندازی یک کسب و کار نیست حتی اگر می‌داند که همه چیز آماده است).

مبارزه: با یک تهدید تهاجمی روبرو است و برای کنترل نتیجه تلاش می‌کند.

انتخاب مبارزه در تلاش برای سرپرستی سرنوشت خود با چشم انداز شکست، چیزی است که یک کارآفرین را می‌سازد.

ترس از موفقیت

ترس از شکست یک معنای کامل و واضح دارد و شما کاملا می‌توانید درک کنید که چرا یک نفر می‌ترسد و نمی‌خواهد که شکست بخورد. اما آنچه هیچوقت در مورد آن به حد کافی صحبت نکرده ایم ترس از موفقیت است.

طبق تحقیقات و مصاحبه هایی که از افراد جوان شده است، به نظر می‌رسد بخش بزرگی از این ترس مربوط به تغییرات شدید و ناراحتی هایی است ما در نتیجه ی موفقیت بی سابقه انتظار داریم.

چشم انداز این تغییرات ناراحت کننده می‎تواند اضطراب را در افراد دستاوردگرا ایجاد کند.

ترس از ناشناخته ها

غواصی، بانجی جامپینگ، کوه نوردی و هر کدام از فعالیت هایی نظیر این ها برای یک فرد معمولی ترسناک و تهدید آمیز هستند اما یک فرد حرفه ای در این ورزش ها حتی فریاد هم نمی‌زند و این به دلیل آن است که افراد حرفه ای با درون، بیرون و نتایج این فرایند کاملا آشنا هستند.

ما نگرش های خود را نسبت به فعالیت های خاصی که در گذشته تجربه کرده ایم توسعه می‌دهیم. اما زمانی که تجربه قبلی از یک فعالیت نداشته باشیم و برای ما ناشناخته و ناآشنا باشد ترس و نا امیدی را جایگزین آن می‌کنیم.

کارآفرینی ما را مجبور به پوشیدن کلاهی می‌کند که تابحال آن را نپوشیده ایم، کلاهی که ممکن است همیشه نتیجه خوبی برای ما نداشته باشد.

مقابله با ترس

گفتن اینکه «فقط کافی است با ترس های خود روبرو شوی» ساده است، اما این کار ساده نیست. ترس یک پاسخ فیزیولوژیکی است و گاهی اوقات می‌تواند کمی بیشتر از توانایی اراده‌ی ما برای غلبه بر آن ترس باشد.

یکی از علائم قابل توجه ترس تنفس سریع است. دانشمندان دریافته اند که تنفس سریع (که زمانی که ما تحت فشار و استرس هستیم صورت می‌گیرد) یادآوری حافظه و زمان پاسخ دهی را بهبود می‌بخشد و این می‌تواند در زمان هایی که ما با تهدید مواجه هستیم کاربرد داشته باشد.

اما زمانی که تهدید منطقی وجود ندارد ما می‌توانیم به طور آگاهانه با کشیدن نفس های عمیق به کاهش ترس و اضطراب خود کمک کنیم. تمرینات مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان ترس بتوانید نفس عمیق بکشید و ترس خود را کنترل کنید و اضطراب و فشار عصبی خود را کاهش دهید.

آن سوی دیگر ترس

ترس یک بخش ذاتی از کارآفرینی است، چرا که عدم اطمینان و خطر اغلب برای یک کارآفرین وجود دارد.

اما ترس جنبه های مثبتی نیز برای یک کارآفرین دارد و به جاه طلبی های او می‌افزاید.

در مصاحبه هایی که با اکثر کارآفرینان داشته ایم آن‌ها اظهار داشتند که قبل از اینکه کسب و کارشان را شروع کنند و به موفقیت برسند با هیولایی به نام ترس آشنا شده و چهره به چهره با آن برخورد کرده اند.یک طرف آن‌ها بودند و طرف دیگر جاه طلبی های آن‌ها و تمام چیزهایی که می‌خواسته اند به آن‌ها برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن