BPM Course
ارتباطات

راه‌های ارزیابی موفقیت یک شرکت در شبکه‌های اجتماعی

هر زمان، کسب و کاری با یک ابتکار جدید راه‌ اندازی می‌شود، مهمترین چیزی که کسب و کار باید بتواند ارزیابی کند، اثر بخشی این ابتکار است. بدون دانستن نتایج این ابتکارات از کجا خواهید فهمید که شما خوب عمل کرده‌اید یا خیر؟ همانطور که فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ در رسانه‌های اجتماعی در حال گسترش است، شما باید قادر به سنجش رسانه‌های اجتماعی سازمان یا شرکت خود در این میان باشید. هر کسب و کاری در سال‌های اولیه تاسیس خود برای بهتر دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری ایجاد می‌کند و در آن محتوا به اشتراک می‌گذارد.در اینجا به مهمترین مواردی که هر کسب و کار باید بداند تا بتواند به طور موثر موفقیت یک شرکت در شبکه‌های اجتماعی را ارزیابی کند اشاره می‌کنیم:

جستجوهای گوگل شرکت خود را محاسبه کنید

باور کنید یا نه مشتریانی که در معرض یک نام تجاری از طریق رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند احتمال بیشتری دارد که آن نام را به صورت آنلاین پس از آن دوباره جستجو کنند. بنابراین نه تنها گذاشتن مطالب جدید در رسانه‌های اجتماعی، بلکه اندازه‌گیری مطالب قدیمی و محتوای قدیمی نیز بسیار اهمیت دارد.

ایجاد دیدگاه برای برند خود در شبکه‌های اجتماعی، شرکت شما را در ذهن مخاطبان خود نگه می‌دارد. بسیاری از افراد ممکن است در جستجوی نام شرکت شما باشند.

بنابراین پیگیری کنید که چه کسانی برند شما را جستجو می‌کنند تا به شما در درک این موضوع که چگونه استراتژی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند کار شما را تحت تاثیر قرار دهد کمک کند.

سطح تعامل مخاطب را اندازه‌گیری کنید

برای شناخت مخاطبان خود در کسب و کارتان و محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، باید میزان ارتباط آن‌ها را با محتوای خود اندازه‌گیری کنید که این شامل جنبه‌های مختلفی است، مانند:

·         چک کردن صفحه نظرسنجی

·         زمان مکث مخاطب و ماندن او در یک صفحه

·         تعداد کامل بازدیدها

اولیت‌بندی کیفیت تعامل به جای کمیّت

اگر یک کسب و کار دارای ۱۰۰٫۰۰۰ دنبال کننده در رسانه‌های اجتماعی باشد که به ندرت با کسب و کار آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و کسب و کار دیگری دارای ۱۰۰۰ دنبال کننده باشد به طور معمول با کسب و کار آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند و مشارکت دارند، به نظر شما کدام رسانه اجتماعی کسب و کار منجر به فروش بیشتر و قوی‌تر خواهد شد؟ نکته اصلی اینجاست که همیشه باید سعی کنید به جای اینکه به تعداد کل مخاطبان فکر کنید، بین مخاطبان خود و کسب و کارتان تعامل ایجاد کنید.

این نکته را درنظر داشته باشید که عامل اصلی وفاداری مشتریان به محصولات و از آن مهمتر کسب و کار و برند شما کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده است. تعداد زیاد مخاطبانی که فقط یک‌بار تجربه تعامل، دنبال کردن و یا خرید از شما را دارند نشان‌دهنده ارائه خدمات و کالای بی کیفیت است. پس هیچوقت کیفیت را قربانی کمیت نکنید.

این چیزی است که بسیاری از شرکت‌ها آن را در راه سختی که در پیش داشته‌اند آموخته‌اند. البته بسیاری از کسب و کارها تنها به دنبال افزایش مخاطبان خود هستند و ما می‌‌دانیم که این فقط یک معیار غرور است و هیچ تاثیری بر رشد کسب و کار ندارد. درواقع کیفیت بهتر از کمیت است. این کار در ارزیابی موفقیت یک شرکت در شبکه‌های اجتماعی بسیار کمک می‌کند.

نظارت بر احساسات مخاطب در طول زمان

همیشه تمام بازخوردها و احساسات مخاطبان درباره کسب و کار شما مثبت نیست. چند تعامل مثبت، منفی و خنثی که در رسانه‌های اجتماعی دارید را مورد بررسی قرار دهید و از این داده‌ها نتیجه‌گیری کنید که آیا تعاملات مثبت شما به تدریج و در طول زمان تکرار خواهند شد یا خیر و همچنین عوامل تکرار تعاملات مثبت را استخراج، بررسی و تقویت کنید.

حتما بخوانید:  5 اشتباه بزرگ مدیریتی!

سخن پایانی

تقویت دسترسی و ارزش کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعی یک تلاش بی‌ پایان است و می‌تواند چالش برانگیز باشد. پس بسیار مهم است که شما همانطور که با جدیت بر روی استراتژی رسانه‌ٰهای اجتماعی خود کار می‌کنید به اندازه‌گیری و سنجش نتایج در موفقیت یک شرکت در شبکه‌های اجتماعی نیز بپردازید، زیرا هر تلاشی نیاز به سنجش و اندازه‌گیری دارد تا اگر جایی در مسیر اشتباهی رخ داد، اصلاحات انجام شود و تکرار رخ ندهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن