BPM Course
بازاریابی

قوانین طلایی برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوا یا Content Marketing امروزه به عنوان یک روش مهم در بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. در این مطلب به ۶ قانون مهم در این زمینه می‌پردازیم.

ما ۶ قانون طلایی برای شما آورده‌ایم که می‌تواند به عنوان نقطه شروع برای بهینه سازی محتوای سایت شما استفاده شود تا بر تمام چالش‌هایی که در راه شما برای رسیدن به محتوای ایده آل وجود دارد غلبه کند و به موفقیت در تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی منجر شود.

۱- مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

شما باید یک تصویر ذهنی از مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید و همیشه این تصویر ذهنی را در ذهن خود داشته باشید و هنگام نوشتن مطالب با آن ارتباط برقرار کنید. چه در مورد انتخاب تصویر و چه در مورد تولید محصولات و یا سبک ارتباطی، مخاطبین هدف شما بسیار پایه و راهنمای خوبی برای انتخاب های شما هستند

۲- به یاد داشته باشید که دسته‌بندی‌های شما باید سرگرم‌کننده باشد نه فقط آموزنده

در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید باور داشته باشید زمانی نتیجه خواهید گرفت که مخاطبان شما برای سرگرم شدن محتوای شما را دنبال کنند، چیزهای جدید یاد بگیرند، ارتباط برقرار بگیرند و جایزه دریافت کنند. و نه فقط به عنوان خواننده مطالب فروش و حقایق خشک در محتوای شما. بنابراین شما باید پست‌های خود را سرگرم کننده و جذاب نگه دارید.

۳- از اخبار فعلی بیشتر استفاده کنید

از رویدادهای فعلی یا اخبار جهانی به نفع خود استفاده کنید و الگوهای رفتاری خود را برای کسب و کار خود تطبیق دهید. به عنوان مثال اگر موضوعی در اخبار این روزها وجود دارد که همه درباره آن صحبت می‌کنند و مورد توجه است می‌توانید از این موضوع در مطالب و محتوای خود به عنوان یک جوک یا موضوعی جالب و منحصر به فرد الهام بگیرید و به این صورت مخاطبین خود را جذب کنید.

۴- از فرمت‌های مختلف برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

برای جلب توجه مخاطبان بهتر است انواع مختلفی از رسانه‌ها و فرمت‌های مختلف محتوا مثل اینفوگرافیک‌ها، آزمون‌ها، فیلم، مقالات، اسلایدها و تصاویر استفاده کنید. چند روز پس از انتشار، آمار پست‌های خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه فرمت‌هایی برای مخاطبان شما محبوب هستند. از این طریق می‌توانید آنچه که بیشتر ارزش وقت گذاشتن دارد و باعث جذب مخاطبان بیشتری می‌شود را شناسایی کنید.

۵- سعی کنید در پست‌های خود از تصاویر زیبا، خوشایند و با کیفیت استفاده کنید

تصاویری وجود دارد که کاملا شایسته مخاطبان شما هستند و مخاطبانتان آن‌ها را دوست دارند و در نگاه اول به آن جذب می‌شوند. علاوه بر این بر اساس تحقیقات انجام شده انواع تصاویری که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند عبارتند از: تصاویر چهره یا بدن انسان درست مثل عکس‌هایی که روی بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند.

۶- پست‌های خود را به طور منظم و در زمان مناسب انتشار دهید

بهترین زمان برای گذاشتن پست‌ها زمانی است که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را در شبکه‌های اجتماعی دارند. این زمان‌بندی می‌تواند با تجزیه و تحلیل آماری درباره هرگروه از مخاطبین تعیین گردد و شما می‌توانید بر عوامل رفتاری ساده مخاطبانتان تکیه کنید تا بتوانید استراتژی زمان‌بندی مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال اگر مخاطبان مورد نظر شما بیشتر مردان و زنان گروه سنی بین ۲۵ تا ۴۰ هستند، واضح است که آن‌ها زمان بیشتری را صبح قبل از رفتن به سرکار، در هنگام ناهار و بعد از ساعت ۷ در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و شما باید تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی را برای کسب و کار خود بر این اساس زمان‌بندی کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن