بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش

بازاریابی شبکه های اجتماعی از جمله استراتژی های موفق افزایش فروش است و همانطور که می‌دانید یکی از چالش های صاحبان کسب و کارهای آنلاین چگونگی افزایش فروش است. این موضوع که چگونه کار خود را شروع کنند و چگونه با هزاران سایت دیگر در تجارت الکترونیک کنار بیایند می‌تواند کمی نا امید کننده باشد.

به این منظور دراین مقاله چند راهبرد و استراتژی رسانه های اجتماعی که می‌تواند به افزایش فروش کمک کند را بررسی کرده ایم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی به پروسه ی استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور ترویج خدمات و یا فروش محصولات یک برند گفته می‌شود. برندها و شرکت ها می‌توانند به منظور افزایش آگاهی و فروش آنلاین از تاکتیک های بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

برخی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر برای اکثر مردم شناخته هستند اما رسانه های اجتماعی کمتر شناخته شده ای نیز هستند که برندها می‌توانند به آن‌ها نیز وارد شوند.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی هنگامی که به طور موثر استفاده شود می‌تواند مزایای عمده ای برای کسب و کار شما ایجاد کند. بر اساس یک نظر سنجی هوشمند، بیش از نیمی از شرکت هایی که از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند متوجه افزایش درآمد و فروش خود شده اند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی علاوه بر کمک به کسب و کار و افزایش فروش آنلاین به برندها این اجازه را می‌دهد که با مصرف کنندگان خود تعاملات دو طرفه داشته باشند.

چند راهنمایی برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

۱- به طور پیوسته محتوای قانع کننده ارسال کنید.

برای رشد در شبکه های اجتماعی، بسیار مهم است که در طول زمان مطالب را به طور پیوسته ارسال کنیم. مطالعات نشان می‌دهد که مخاطبان شما با توجه به فرکانس های ارسال شده متفاوت هستند. بنابراین شما باید دائم تست کنید و مطمئن شوید که چه محتوایی برای مخاطبانتان کار می‌کند. همچنین می‌توانید فرکانس های ارسال و نرخ مشارکت خود را با رقیبان خود مقایسه کنید.

۲- پست های خود را با موضوعات روز هماهنگ کنید

هنگامی که شما پست های خود را با موضوعات روز که در حال حاضر همه مردم را درگیر کرده است مرتبط می‌سازید باعث می‌شود با ایجاد محتوای خود به افراد جدیدی دسترسی پیدا کنید. اگر شما به هشتگ ها و چرخه های خبری توجه داشته باشید، می‌توانید فرصتی برای سازگار کردن پست های خود با آنچه که در جهان اتفاق می‌افتد پیدا کنید.

۳- از اینفوگرافیک استفاده کنید

سرمایه گذاری بر روی یک اینفورگرافیک با طراحی حرفه ای راهی است برای گرفتن ترافیک بیشتر و ساختن بک لینک ها که برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو عالی است. اینفوگرافیک معمولا با توجه به آنچه نیاز دارید و سطح مهارت فردی که برای انجام این کار استخدام می‌کنید تقریبا هزینه زیادی دارد، اما ارزش سرمایه گذاری را دارد.

۴- نظرسنجی ها و مطالب تعاملی ایجاد کنید

ایجاد محتوای تعاملی در رسانه های اجتماعی واقعا کار می‌کند. به عنوان مثال برای انجام این کار بهتر است مسابقه ای ایجاد کنید و از مردم درمورد خودشان یا در مورد چیزی سوال بپرسید به طوری که آن‌ها مجبور به اشتراک گذاری آن برای نشان دادن خود شوند. ایجاد تعامل با مخاطب یکی از مهمترین و کاربردی ترین استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن