BPM Course
استراتژی

آنچه شما باید درباره طرح کسب و کارهای کوچک بدانید

اگر شما به فکر شروع یک کسب و کار کوچک هستید، به احتمال زیاد می‌دانید که قبل از آن باید یک طرح کسب و کار ایجاد کنید. اما  آیا واقعا داشتن یک طرح کسب و کار برای کسب و کار کوچک شما مهم است؟ چگونه می‌توان یک طرح کسب و کار کوچک مفید ایجاد کرد؟

توضیح طرح کسب وکارهای کوچک

در ساده ترین شکل، طرح کسب و کارهای کوچک سندی است که اصول اولیه درباره کسب وکار، محصولات و خدمات شما را مشخص می‌کند. در این طرح بازار شما هدف قرار می‌گیرد و اهداف شما برای کسب و کار و چگونگی دستیابی به آن مشخص می‌شود. یک طرح کسب و کار یکی از مهم ترین برنامه هایی است که شما باید در هنگام شروع یک کسب و کار کوچک داشته باشید. پس از آن برنامه های بازاریابی و برنامه مالی در اولویت هستند.

طرح کسب و کار شما باید تمام این سه برنامه را با هم ترکیب کند و عناصر طرح بازاریابی و طرح مالی کسب و کار کوچک شما را به یک سند جامع تبدیل کند. شما باید در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار کوچک به طرح کسب و کار خود به عنوان طرح یا نقشه ای که کسب و کار شما را از مرحله راه اندازی تا مرحله نهایی رشد هدایت می‌کند نگاه کنید.

چرا شما به یک طرح کسب و کار دارید؟

دلایل زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند شما نیاز به یک طرح کسب و کار دارید، هرچند این دلایل و چگونگی استفاده از این طرح بر اساس نوع کسب و کار کوچک شما تعیین می‌شود اما چیزی که در بین همه کسب و کارها مشترک است نیازمند بودن به یک طرح کسب و کار جامع می‌باشد. گذشته از همه اینها، چگونه می‌توانید کسب و کار خود را بدون هر نوع طرح و برنامه ای راه اندازی کنید و رشد دهید؟

برخی از دلایلی که نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک نیاز به یک طرح کسب و کار دارند عبارتند از:

  • اگر شما قصد داشته باشید درخواست وام بانکی بدهید و برای کسب و کار خود شریک یا سرمایه گذار پیدا کنید، نیاز به یک طرح کسب و کار دارید.
  • شما بدون درک بازار هدف خود، تحقیق در مورد رقابت و انجام تجزیه و تحلیل نمی‌توانید ایده کسب و کار خود را پیاده سازی کنید که همه این موارد جزئی از یک برنامه و طرح کسب و کار هستند.
  • یک طرح کسب و کار کوچک نه تنها مشخص می‌کند که شما کجا هستید و به کجا می‌خواهید بروید، بلکه اقدامات خاصی که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید را شناسایی خواهد کرد.
  • یک طرح کسب و کار خوب می‌تواند اطلاعات ضروری، استراتژی ها و فرهنگ کسب و کار شما را برای کارمندان و مدیران شرکت شما فراهم کند.
  • بخش مالی طرح کسب و کار شما می‌تواند پایه ای از بودجه کسب و کار شما و یک ابزار مفید برای مدیریت جریان نقدی کسب و کار شما باشد.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن