BPM Course
مدیریت منابع انسانی

روش‌های افزایش رضایت شغلی کارمندان

کارمندان راضی، سازنده‌تر هستند و احتمالا برای دوره طولانی در تیم شما می‌مانند. مطالعه‌ای از سایت Linkedin دریافت که ۹۰% از کارمندان آمریکایی علی‌رغم رضایت از کار فعلی، برای فرصت‌های جدید شغلی، مشتافند. بنابراین زمانی که شما کارمندان شایسته‌ و مشغول به کاری دارید، تیم شما باید هر کار ممکنی را انجام دهد تا تضمین کند که کارمندان هر روز برای آمدن به محل کار، خود هیجان‌زده هستند یا آنها برای بررسی شغل‌ها در هر جای دیگر، تامل نخواهند کرد. در این مطلب به روش‌هایی برای افزایش رضایت کارمندان می‌پردازیم.

روش‌های افزایش رضایت کارمندان

به کارمندان احساس مهم بودن بدهید

بر اساس مطالعه، مهم بودن، بزرگترین مشارکت کننده در رضایت کارمندان است. به عبارت دیگر، کارمندان می‌خواهند احساس هدف‌مند بودن داشته باشند و بدانند که کار آنها واقعا تفاوتی را ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید به کارمندان کمک کنید با درک میزان مشارکت شخصی آنها برای پشتیبانی از موفقیت کلی شرکت، به هر حال احساس کنند کار آنها معنادار است. برای مثال، می‌توانید به تیم انگیزه بدهید تا برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم همکاری کنند. و هر کارمندی را در سراسر اهداف قابل سنجش تیم‌ها که با اهداف کلی شرکت هم ترازاست، درنظر بگیرید، بنابراین کارمندان می‌توانند تاثیری را که روی رشد شرکت دارند، ببینند.

فراتر از درک بهتر میزان گره خوردن نقش آنها با موفقیت شرکت، کارمندان می‌خواهند به هرحال احساس کنند که نقش آنها به ایجاد تمایز در مجموعه کمک می کند. به راه‌هایی فکر کنید که شما می توانید به کمک ماموریت شرکت خود، به کارمندان کمک کنید تا احساس توانمند بودن داشته باشند. مثلا، شرکتی که نرم‌افزار کاریابی و استخدام را به فروش می‌رساند، در پایان روز به این فکر می‌کند که: «ما به کسب وکارهایی کمک می‌کنیم که تیم‌های بزرگی از هزاران شخص جویای کار را استخدام می‌کنند.» درک این موضوع، سبب می‌شود تا کارمندان ما برای انجام وظایف بزرگ در هر روز هیجان‌زده شوند. 

رضایت کارمندان
رضایت کارمندان

کارمندان را برای وظایف بزرگ شناسایی کنید

دیگر فاکتور برتر که به رضایت‌بخشی کارمندان کمک می‌کند، شناسایی یا تعداد همکارانی است که به مشارکت کارمندان ارزش می‌دهند. اگر کارمندان بازخوردی (هم مثبت و هم منفی) از همکاران خود دریافت نکنند، اگر آنها در نقشهای خود موفق نشوند، هیچ روش شناختی نخواهند داشت.

یک روش برای شناسایی کارمندان، برجسته کردن داستان‌های موفقیت در سایت حرفه‌ای یا شبکه‌های اجتماعی شرکت خود می باشد. کارمندان هفته یا ماه یا کارمندانی را که به صورت موقت در تیم شما بوده‌اند و در شغل خود پیشرفت داشته‌اند، برجسته نشان دهید.

علاوه بر برجسته نشان دادن داستان‌های موفقیت کارمند روی سایت حرفه‌ای و کانالهای مرتبط، تیم شما می‌تواند کارمندان را تشویق کند تا همتایان خود را شناسایی کنند. برای مثال، هر هفته در شرکت، کارمندان با همتایانی تماس بگیرند که ارزشهای اصلی ما را در طی تمام ملاقات‌های خصوصی شرکت با مثال نشان می‌دهند. هم‌چنین اطمینان داشته باشید که از محیط کاری که کارمندان از فرد دیگر قدردانی می‌کنند یا سپاسگزاری می‌کنند، حمایت می‌شود.

فرصت‌های رشد شغلی را تعیین کنید

مطالعه سایت SurveyMonkey نشان داد که پیشرفت شغلی، بزرگترین سربار روی شاخص رضایت‌مندی عمومی است و به معنای آن است که کارفرمایان باید درمورد تعیین مسیرهای شغلی تعریف شده، عزم بیشتری داشته باشند. در حقیقت، مطالعه هم‌چنین دریافت که تنها ۱۳% از کارگرانی که به شرکت‌های خود می‌گویند فرصت‌های فوق‌العاده‌ ای را برای پیشرفت فراهم کنند، به ترک کردن شغل خود فکر می‌کنند.

برجسته کردن مسیرهای شغلی در سایت حرفه‌ای شرکت خود و هر جای دیگر اهمیت دارد تا به شما کمک کند استعداد برتری را برای نقش‌های آزاد خود جذب کنید. مسیرهای بالقوه برای نقش‌های مختلف را لیست کنید و نمونه‌هایی از کارمندانی را که در این مسیرها رشد کرده‌اند، قرار دهید.

زمانی‌که شما کارمندان مشغول به کار دارید، همچنان در مورد آنچه که سبب رشد کارمندان می‌شود، شفاف باشید. برای هر نقش، اهداف قابل سنجشی تعیین کنید که کارمندان برای رسیدن به سطح بعدی، باید به آن دست پیدا کنند. هم‌چنین فرصت‌های توسعه آموزشی و حرفه‌ای برای کارمندانی فراهم کنید که می‌دانند شما برای رشد پیوسته آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

در بازار رقابتی استخدام این روزها، کارمندان شما فرصت‌های بسیاری برای سنجیدن مشاغل دیگر دارند. با تمرکز کردن روی رضایت و رشد عمومی تیم خود، می‌توانید کارمندان را برای ماندن در تیم خود تشویق کنید و همکاری مثبتی را برای یک دوره طولانی ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن