BPM Course
منبع این مقاله
بازاریابی

زمان پست مناسب در اینستاگرام و فیسبوک

بهترین زمان برای پست گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی در هر شبکه اجتماعی و نوع مخاطبی که قصد تعامل با آنها را دارید، متفاوت است. هر دوی فیسبوک و توئیتر، بیشترین تعامل را در ساعت ۸ صبح دارند، درحالی‌که یکی از بهترین زمانها برای پست گذاشتن در اینستاگرام در ساعت ۵ عصر است.

در بسیاری از کسب وکارهایی که با مخاطبان جهانی و روبه‌رشد مواجه اند، تفاوت در محدوده‌های زمانی مخصوصا در زمان مطرح شدن بهترین زمان پست‌گذاری، نگرانی روبه‌رشدی را برای کسب وکارها خواهد داشت.

در همین باره بخوانید: اینفوگرافیک | بهترین زمان برای پست در اینستاگرام، لینکدین و توییتر

بهترین زمان برای پست‌گذاری در اینستاگرام

اینستاگرام برای استفاده در دستگاه‌های موبایلی استفاده می‌شود. تقریبا ۶۰% از کاربران آمریکایی روزانه از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، گرچه تحقیقات نشان می‌دهد که در ساعات بیکاری نسبت به ساعات کاری، تعامل بیشتری با محتوا وجود دارد.

  • به طور متوسط، بهترین زمان برای پست‌گذاری در اینستاگرام برای تمام حرفه‌ها، ۱ و ۵ عصر به ترتیب در طی ناهار و در پایان روز کاری می‌باشد.
  • سازمان‌های B2B، بیشترین تعداد نرخ کلیک را از بین زمانهای ۱۲ تا ۱ عصر و ۵ تا ۶ عصر و حتی در زمان‌های دیروقتی مانند ۸ تا ۹ شب‌ که مردم روز خود را به پایان می‌رسانند، انتخاب کنند.
  • بهترین روز برای پست‌گذاری در اینستاگرام، جمعه است.

بهترین زمان پست‌گذاری در فیسبوک

مردم با استفاده از دستگاه‌های موبایلی و کامپیوتر رومیزی و از خانه و محل کار وارد فیسبوک می‌شوند. نحوه استفاده از آن به شدت، بستگی به مخاطب دارد.

  • به طور متوسط، بهترین زمان برای پست‌گذاری برای تمام حرفه‌ها، ۹ صبح است، که مردم کار خود را شروع کرده‌اند و برای اولین بار آنلاین می‌شوند.
  • فیسبوک افزایش دیگری در نرخ کلیک خود در بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر، در زمانی‌که افراد میز ناهار خود را ترک می‌کنند، می‌بیند.
  • ساعت‌های ۳ تا ۴ عصر، ساعت‌های امیدوارکننده‌ای برای پست‌گذاری سازمانهای B2C، B2B، نرم‌افزارها و سازمان‌های آموزش عالی هستند.
  • بهترین روزها برای پست‌گذاری در فیسبوک، پنج شنبه تا یکشنبه (به تاریخ میلادی) است.
منبع
هاب اسپات
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن