بازاریابی

چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم؟

مشتریان راضی و  خوشحال بیشتر با کسب وکار شما می‌مانند و تبدیل به مشتریان وفادار شما خواهند شد

در دنیای فروش آنلاین و دیجیتال صحبت کردن با مشتری بسیار کم ارزش شده است. کسب و کارهایی که برای مشتری ارزشی قائل نیستند و این رفتار آن‌ها مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد احتمال خیلی بیشتری دارد که مشتریان خود  را از دست بدهند و مشتریان آنها به دنبال جای دیگری می‌روند که به آن‌ها بیشتر ارزش می‌دهد.

هرچقدر بیشتر آن‌ها را راضی نگه دارید و از آن‌ها قدردانی کنید، آن‌ها نیز قدردانی خود را نسبت به شما بیشتر نشان خواهند داد.

خوشحال نگه داشتن مشتری به کسب و کار شما کمک می‌کند.

راه های زیادی برای نزدیک شدن به مشتری و خوشحال کردن او وجود دارد مثل تبریک تولد، تبریک سال نو یا مناسبت های خاص. اما هیچ کدام به اندازه قدردانی کردن از مشتری مهم و موثر نیست. شما می‌توانید از طریق ایمیل از مشتریان برای خرید آن‌ها، ارائه بازخوردشان به شما و یا ثبت نامشان تشکر و قدردانی کنید. همه این کارها می‌تواند به مشتریان شما احساس خاص بودن بدهد اما احساسات شخصی و قدردانی از آن‌ها می‌تواند قلب آنان را پر از عشق کند.

مشتریان دوست دارند که با آن‌ها به طور خاصی رفتار شود نه به طوری که با بقیه مشتری ها رفتار می‌شود. آن‌ها دوست دارند در نزد شما متمایز باشند. ایمیلتان را طوری بنویسید که انگار تنها برای همان مشتری و مخصوص او نوشته اید. می‌توانید موارد شخصی کوچکی را به ایمیل خود اضافه کنید مثل نام و محصولی که آن‌ها خریداری کرده اند. اینگونه آن‌ها متوجه می‌شوند که این ایمیل تنها مخصوص آن‎‌ها نوشته شده است.

حتما بخوانید:  مزیت رقابتی پایدار

چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم؟

راه های زیادی برای تشکر و قدردانی از مشتریان وجود دارد که ما در اینجا چند نمونه از روش های مورد علاقه خود را برای شما آورده ایم تا بدانیم چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم:

۱- ارسال خودکار ایمیل

اگر شما از سیستم ارسال خودکار ایمیل برای قدردانی از مشتری استفاده کنید این کار خود به خود برای شما مشتریان وفادار بیشتری ایجاد می‌کند و مشتریان پس از هر خرید قدردانی را از طرف شما دریافت می‌کنند. از طریق ارسال خودکار ایمیل دیگر نیاز نیست شما پس از هر خرید به طور شخصی وارد سایت شده و به مشتری ایمیل ارسال کنید بلکه این کار به طور خود به خود انجام می‌شود.

۲- ایجاد یک تجربه منحصر به فرد

با دادن حس خاص بودن به مشتریان خود همیشه یک لبخند رضایت روی صورت آن‌ها نقش خواهد بست. ایجاد یک حس و تجربه منحصر به فرد در مشتری باعث می‌شود که مشتریان شما احساس مهم بودن کنند و آن‌ها نیز احساس می‌کنند کسب و کار شما برای آن‌ها مهم است.

می‌توانید یک برنامه وفاداری منحصر به فرد برای مشتریان برتر خود ایجاد کنید، برای آن‌ها برای شرکت در مراسم های خاص شرکتتان دعوتنامه ارسال کنید یا از آن‌ها دعوت کنید محصولی را قبل از آمدن به بازار امتحان کنند.

۳- قدردانی از مشتریان در کانال های اجتماعی

چه کسی از اینکه برند مورد علاقه اش از او در شبکه های اجتماعی تشکر کند بدش می‌آید؟ در صفحه فیسبوک یا اینستاگرام خود از مشتریان برتر خود سپاسگزاری کنید تا نشان دهید که قدر آن‌ها را می‌دانید.

تمام راه هایی که در بالا ذکر شد بهترین و کم هزینه ترین و در عین حال ساده ترین روش هایی است که به ما می‌آموزد چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن